2640
Sök

Svajande laddtryck med Speedparts steg1

Snickare
20 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej!

jag köpte en beg styr box till en saab 900 2.0t 95;a som kommer i från Speedparts på boxen står det " TGW R 900-1-94. steg 1 utan vss " inget mer

på min orginal box står det " SAAB AFM5 5A05. Ser.no 084534 W519 4114-54"

tänkte höra med er om vad ni kan ha för aning om det är något fel med styr boxen,

Turbon pikar 1,1 bar och då svajar den mellan 1,1 och 0,9 när man gasar, sen på högre växle när den laddar 0,9 så svajar den mellan 0,9 och 0,7 kan det vara något som är fel på styr boxen eller ?

Mvh andreas


Biltokig
870 Inlägg
11 juli 2008
#2
eller så är boxen inte till för din bil? verkar ju komma från en annan årsmodell tex. Har din bil vss då?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Snickare
20 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
#3
Mr_Gear skrev:
eller så är boxen inte till för din bil? verkar ju komma från en annan årsmodell tex. Har din bil vss då?

boxen kommer ifrån en 94a
ingen aning vad betyder utan vss ?


1 019 Inlägg
11 juli 2008
#4
VVS=startspärr


Snickare
20 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
#5
Garfield skrev:
VVS=startspärr

okej, så då är det troligen fel box till min bil ?


767 Inlägg
11 juli 2008
#6
japp verkar så tyvärr...kan ju ringa till speedparts och fråga...

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

Snickare
20 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
#7
okej hmm hur vet man om man har vvs ?

Hans bil som den hade suttit i var en likdan 900 94a , skillnaden man såg var lilla acn, ingen färddator,
Senast redigerat av Andreasm86 (11 juli 2008)


1 497 Inlägg
11 juli 2008
#8
VSS kom -96 till 9000. Säkert samma till 900.
Tyvärr brukar det vara ganska känsligt med styrboxar.
Jag satte i en box med ett annat nummer än original i min och fick checkengine.

Tyvärr..

Snickare
20 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
#9
AxlSam skrev:
VSS kom -96 till 9000. Säkert samma till 900.
Tyvärr brukar det vara ganska känsligt med styrboxar.
Jag satte i en box med ett annat nummer än original i min och fick checkengine.

Tyvärr..

okej, men min är en 95;a så då har man jag inte vvs ?
boxen funkar juh går juh å köra bilen är juh bara det att laddtrycket svajar när jag peakar turbon, kanske får ta å kolla över alla slangar så dom sitter fast ordentligt eller vad tror ni ? smile


1 497 Inlägg
12 juli 2008
#10
Slangar är nummer 1 på listan ja wink

Snickare
20 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
#11
AxlSam skrev:
Slangar är nummer 1 på listan ja wink

okej smile får ta en titt, kanske köpa nya slangar å dra, i fall det är torrsprickor i dom lr så


Snickare
20 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#12
klämde lite på min slang från dumpen nyss tongue den var rätt mjuk och smulade sönder sig på fingret, kan vara den som läcker tror jag wink ska byta den i morgon smile


409 Inlägg
16 juli 2008
#13
slänger in en fråga här jag med, hör ju inte så långt från ämnet. min bil ska ladda 1.25-1.3 men nu för tiden peakar jag 1.1 oftast 1.0. kan det vara slangarna med? var börjar man felsöka?
mvh

2 164 Inlägg
16 juli 2008
#14
Boxen ska passa din bil utan problem.
Svajande laddtryck kan bero på att din WG klocka/membrandosa är slapp eller fjädern i den.
Första du ska göra är att rycka ur kontakten till MVn och kolla hur din glt är.
Är den stabil då så fråga om någon har en MV som du kan låna och testa med om de blir stabilt med.
sen kan du kolla efter vakum läcker och byta ut alla vakum slangar.
De är inte ovanligt att dom går sönder efter ett antal år.
Hjälper inte detta så testa en annan AV som du vet funkar.
Svajar de än så är de garanterat WG klockan/membransosan som de är fel på.
Då är de att byta fjäder eller skaffa en förstärkt.

MVH

F


Snickare
20 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#15
Fredrik-79 skrev:
Boxen ska passa din bil utan problem.
Svajande laddtryck kan bero på att din WG klocka/membrandosa är slapp eller fjädern i den.
Första du ska göra är att rycka ur kontakten till MVn och kolla hur din glt är.
Är den stabil då så fråga om någon har en MV som du kan låna och testa med om de blir stabilt med.
sen kan du kolla efter vakum läcker och byta ut alla vakum slangar.
De är inte ovanligt att dom går sönder efter ett antal år.
Hjälper inte detta så testa en annan AV som du vet funkar.
Svajar de än så är de garanterat WG klockan/membransosan som de är fel på.
Då är de att byta fjäder eller skaffa en förstärkt.

MVH

F

okej får göra det ;D tack för infon smile big_smile
ska byta vakum slangen från dumpen upp i morgon smile

__

tog ur säkringen till APC å kollade mitt grund ladd tryck var stabilt, bytte vakumslangen från AV upp, den gick av när jag skulle ta bort den, det svajar lite mindre nu i alla fall borde vara WG som inte pallar med hästarna.. sad
Senast redigerat av Andreasm86 (17 juli 2008)



Sök