3512
Sök

Spaceball lådan? Vad är det?

Mollllgan
12 juli 2008
Trådstartare
Tjenna ja vad innebär spaceball? Får inte riktigt svar på det..
Nån som kan hjälpa mig??

Mvh

Dr Snuggles
956 Inlägg
12 juli 2008
Det är väl bara en utseende grej som jag har fattat det .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 juli 2008
vet inte om det är just detta som gör att den heter spaceball eller om det är ngt annat, men där växelspaken är ser det iaf ut som en kula som rullar åbyter växlar, kunde inte förklara bättre, och inte säkert att det är rätt heller, bara vad jag har fått höra!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

712 Inlägg
13 juli 2008
det är bara utseende, fortfarande samma växellåda..

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 juli 2008
de e en typ av damask som e sketaful

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Avstängd
1 557 Inlägg
13 juli 2008
Om det är volvo ni pratar om så är det kortare läge och annorlunda utsende smile Tror den skall vara något förstärkt också hmm

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
13 juli 2008
tycker den faktiskt såg cool ut smile

C H E V R O L E T <3

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 juli 2008
det e bara en utseende grejj finns en del på s60 som har det samma låda samma slag bara en annan typ av damask.

Avstängd
1 557 Inlägg
13 juli 2008
JaggaChafen skrev:
det e bara en utseende grejj finns en del på s60 som har det samma låda samma slag bara en annan typ av damask.

Det är kortare slag enligt volvo ivartfall och flera som kört min bil säger att det är mycket tätare mellan lägena...

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 juli 2008
jag kört en hel massa volvosor då jag jobbar som mek på Bilia och har gjort det i öer 4 år nu och jag har absolut inte märkt någon skilland iaf

Avstängd
1 557 Inlägg
13 juli 2008
JaggaChafen skrev:
jag kört en hel massa volvosor då jag jobbar som mek på Bilia och har gjort det i öer 4 år nu och jag har absolut inte märkt någon skilland iaf

Tycker jag du skall prova igen, inget illa ment smile Har själv kört massa volvosar och har haft 4 själv o jag tycker det är skillnad hmm Sedan kanske jag lyssnar för mycket på säljare om att det skall vara förstärkt o så tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 juli 2008
Skall inte svära på att det inte e mindre slag i spaceball lådan själv men kan känna på det nästa gång jag har en inne. Förstärkt e den iaf inte för det e samma växellåda. har semester nu men kan kolla upp deta i VIDA när jag e tillbaks på jobbet.

19 Inlägg
13 juli 2008
Jag har spaceball på min nyvarande bil, å hade vanlig på den gamla.. När jag hade båda hemma så testa jag om det var nån skillnad., ingen skillnad det bara känns så eftersom det ä kortare på den gamla modellen av spaceball då den ser kortare ut, men på nya modellen är den mer utdragen.. Tänkte oxå det var nån skillnad när jag skulle byta te nyare intredningen men ingen skillnad där heller..
Det är bara ögat som luras inget annat..
Tänkte förvärkliga det ögat ser med verkligheten med att sätta på shortskift men det funkar int när man har spaceball tyvär..
För er som fortfarande int ä övertyggande på att det jag säger stämmer kan ju ta bort växelknoppen så bara spaken är där å växla så å sen växla med spaceball, eftersom spaceball har en tunn spak med bara en knopp uppe på, medans den vanliga är större och lutar framåt så det ser ut som den går längre fram än vad den gör..
Annars om ni fortfarande är osäkra så kom gärna och testa min bil tongue

Sök