2588
Sök

Skojar du? sterio och särskrivningar.

130 Inlägg
14 juli 2008
Dump ventil åter cirkulerande.

En trevlig annons jag la märke till på blocket för ett tag sen, höll på att avlida när jag såg det.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 juli 2008
eriico skrev:
Dump ventil åter cirkulerande.

En trevlig annons jag la märke till på blocket för ett tag sen, höll på att avlida när jag såg det.

HAHAHAHAH!!! lol
Blocket är ett säkert ställe om man vill se felstavningar och liknande. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

BTLulle
14 juli 2008
Trådstartare
Man behöver inte ha dyslexi för att skriva dåligt det finns sjukdomar som kan ställa till det oxå.(Jag har en) Men om alla läste igenom sina inlägg innan dom postar dom så skulle nog 95% av alla fel försvinna. Jag måste läsa mina inlägg flera gånger innan jag postar för jag har ofta mellanslaget på fel ställe och även hoppat över bokstäver. Men jag har inte dyslexsi utan en persepsionstörnig på grund av min sjukdom. 

Ett större problem är dom som svarar i en tråd utan att ha någon som helst koll på hur det ska vara, har man inget att tillföra tråden skriv inte.

MVH Peter

Avstängd
174 Inlägg
14 juli 2008
AndreasPlars skrev:
MercaPOWER  men vem fasen har sagt att alla trådar måste inehålla en fråga? Nej, och särskillt inte OffTopic.

Kan bara håll med skaparen om att vissas stavning är extremt dålig och ofta se man tom att de inte ens läst igenom sitt inlägg innan de postat det. Helt uppenbara fel för en 7:åring!

M.V.H.

Då undrar jag vad han vill ha ut av sin tråd, när de redan finns en klagotråd han kan skriva i.

8 197 Inlägg
14 juli 2008
Menar du gnälltråden så är den låst..

-Sir Jackie Stewart

Avstängd
174 Inlägg
14 juli 2008
loudness skrev:
AndreasPlars skrev:
MercaPOWER  men vem fasen har sagt att alla trådar måste inehålla en fråga? Nej, och särskillt inte OffTopic.

Kan bara håll med skaparen om att vissas stavning är extremt dålig och ofta se man tom att de inte ens läst igenom sitt inlägg innan de postat det. Helt uppenbara fel för en 7:åring!

M.V.H.

om en tråd innehåller något att diskutera så passar den in i forumet, berättelser och "jaha?" trådar passar bättre in i bloggen tycker iaf jag

Tack.

Avstängd
174 Inlägg
14 juli 2008
Irmscher Vectra skrev:

Ok, antagligen för att ingen på ett motorforum orkar höra på vad folk ogillar och inte.

Zzzz
937 Inlägg
14 juli 2008
"På internet kommunicerar vi mestadels med text, skriver du som en idiot får du finna dig i att du uppfattas som en" smile

8 197 Inlägg
14 juli 2008
MercaPOWER skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Ok, antagligen för att ingen på ett motorforum orkar höra på vad folk ogillar och inte.

Det vore väl en tråd som du kunde starta en ny. Du verkar ju inte gilla att nån stör sig på nåt. roll

-Sir Jackie Stewart

Avstängd
174 Inlägg
14 juli 2008
Irmscher Vectra skrev:
MercaPOWER skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Det vore väl en tråd som du kunde starta en ny. Du verkar ju inte gilla att nån stör sig på nåt. roll

Ska jag göra en tråd om någonting jag stör mig på när jag stör mig på onödiga trådar?

270 Inlägg
14 juli 2008
Det är helt otroligt hur många det är som inte klarar av att skriva en korrekt mening nuförtiden.
Att hitta en annons på tex Blocken där allt är rättstavat och utan särskrivningar är så gott som omöjligt.
Firefox vill i sitt rättstavningsprogram att jag skriver sär skrivning istället för särskrivning. wink

Folk har mer och mer börjat snoppa av ord som hoppade och cyklade mm till hoppa och cykla.
Ordet SOM sätts ofta på fel plats så att man syftar på fel ord.

8 Inlägg
14 juli 2008
Word!

It´s showtime

Oldschool
299 Inlägg
14 juli 2008
"Sen har vi ordet sterio. Vad är en sterio? Jag sökte ordet sterio på blocket och fick fram hela 700st mojänger som kallas för det. Är det stereo dom menar kanske, jag vet inte?"

Försökte du vara sarkastisk där eller?

Hur gammal är du? Jag skulle gissa på max 12år.
Om du "stör" dig på det flytta ut i skogen bo i en stuga ensam. För du kommer inte komma undan grammatik fel och stav fel..

Evolution Garage
1 299 Inlägg
14 juli 2008
Jag anser mig vara vältalig och kunna svenska språkets regler mycket bra, med brett ordförråd.
Så jag vill bara klargöra att jag inte tar åt mig det utav den kritik som "det smarta folket" delar ut till dom "mindre smarta" innan jag kommer med mitt påstående som lyder:

Om man måste beklaga sig öppet över andras brister, så är man i mina ögon en väldigt liten person och har förmodligen väldigt liten ***.
Snälla sluta va så skitnödiga å låt folk snacka hur dom vill!
LOL!

Sky´s the limit...

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
14 juli 2008
Håller med TS.

Dock går det oftast att utröna innebörden i även felstavade och särskrivna inlägg så jag klarar mig.
Men man undrar även hur mycket av felen som beror på slarv (jag skriver alldeles för fort för mitt eget bästa ibland) och vad som beror på okunskap. (Sjukdomar etc borträknade från den kategorin.) Man hoppas ju ändå att någon form av språkmedvetenhet finns hos de allra flesta.

/ichi

Avstängd
159 Inlägg
14 juli 2008
Hur folk skriver har inte ni att göra med

Låser här

4 001 Inlägg
14 juli 2008
Urkas skrev:
Kan ju tillägga att iaf jag (och iofs ganska stor del av befolkningen) tar inte en person som skriver dåligt lika seriöst som en person som skriver 100% korrekt svenska.

Men om man ska börja klaga på vissa specifika saker, så stör jag mig grymt mycket på folk som skriver "data" istället för "dator". Data är information av olika slag, t ex det som ligger på din hårddisk. Dator är det som hårddisken sitter i. Så om nån frågar mig vad jag har för data, så kan jag säga att jag säga att jag har windows vista, diverse bildfiler, filmer, musik och spel. Inte specsen på min dator, för det var ju inte det som dom frågade om. wink
En till sak jag stör mig grymt mycket på ordet "vart". T ex om nån säger "Jag vart skitarg". Det man skriver är "Jag BLEV skitarg". Vart är en förkortning på "var åt", alltså om någon ska nånstans så frågar man "Vart ska du?". Där blev "vart" använt på rätt sätt istället.

Men som sagt, folk som skriver dåligt blir inte tagna lika seriöst. Jag säger inte att jag ser ner på folk som skriver dåligt, utan det är nån slags automatik. Visst, det finns dyslektiker, men det ser man inte om dom inte själva säger det.

En till sak, små bokstäver i början av meningar hör till chattar imo. Ni förlorar ingen tid överhuvutaget på att trycka ner shift i början av meningen. wink

Vart är ett dialektalt ord och kan även betyda varit, det känns iaf mer acceptabelt än alla felstavningar.

Förresten har ni sett den här:
http://youtube.com/watch?v=aGowCojcI_4

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
14 juli 2008
kolvas skrev:
Vart är ett dialektalt ord och kan även betyda varit, det känns iaf mer acceptabelt än alla felstavningar.

"Jag varit skitarg"?

Whine whine!

3 295 Inlägg
14 juli 2008
Silverbilar skrev:
Hur folk skriver har inte ni att göra med

Låser här

ser ut som om nyckeln inte passade till låset? wink tongue

FreddeK
14 juli 2008
Trådstartare
liddan skrev:
"Sen har vi ordet sterio. Vad är en sterio? Jag sökte ordet sterio på blocket och fick fram hela 700st mojänger som kallas för det. Är det stereo dom menar kanske, jag vet inte?"

Försökte du vara sarkastisk där eller?

Hur gammal är du? Jag skulle gissa på max 12år.
Om du "stör" dig på det flytta ut i skogen bo i en stuga ensam. För du kommer inte komma undan grammatik fel och stav fel..

Nej och inte särskrivningar heller verkar det som... (stav fel=stavfel)

Sök