2519
Sök

VAG, Volvo eller Subaru ?

116 Inlägg
21 juli 2008
Hondan lätt

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
21 juli 2008
Subban tycker jag allt, har inte så mycket koll på de andra men kompisen har en och vet hur nöjd han är, har knappt haft några problem alls.. Invändigt tycker jag att den är grymt läcker men det är ju olika från person till person. Han har iaf skoj med sin smile

Even fools they say, can find a way out of the dark.

982 Inlägg
21 juli 2008
Adder skrev:
Går i bilköpar tankar och har provkört några men vet inte riktigt hur jag ska välja iallafall.

Någon som har tips/råd angående följande bilar samt vilka ni absolut och inte alls skulle välja. Alternativt någon annan bil som skulle vara intressant. Är ute efter en bil i ca 100 000 kr klassen och årsmodell 00-03 med inte allt för häftig mätarställning. Är ute efter en "rolig" bil att båda kunde glida runt i gasa lite mer samt att leva med. Är inte i första skedet eller inte andra heller att trimma så den biten är inte oviktigt men mindre intressan.

Dessa har jag i min lilla lista:

Volvo C70 2.4T/T5   mer komfort än sport

Skoda Octavia RS  komfort/sportbil

Seat Leon Cupra   sportbil med väghållning (har haft en topsport se min sida..helt nöjd)

Honda Civic Type R grym väghållning bäst i test enligt mig iaf..cupran är värre motormässigt och drar typeR

Subaru Impreza GT Klena lådor,mkt körglädje

va prioriterar du mest ? väghållning?motor?komfort?

Vad tycker ni ?

Avstängd
962 Inlägg
21 juli 2008
Impreza GT, är växellådan inte redan våldtagen när du köper bilen håller den för uppåt 300 pollar om man inte kör som en 740 raggare...

364 Inlägg
13 Inlägg
21 juli 2008
Kan säga så här om Honda. Har inte själv haft den så länge men.
Försäkringen är inte den billigaste på den. Var tvungen att sätta den på min mor för den skulle kosta mig drygt 2200kr i månaden annars. Det hade jag inte lust med smile

Men som jag ser Type R:n är att det är mer en leksak än en familje bil wink
Du säger att du är över 1.90 det tror jag inte är några problem.

Bilen dricker inte allt för mkt om man nu kör som man ska göra... blandad körning i manualen 0.89

Riktigt härlig bil att köra faktist. Den vet sin plats på vägen smile

Det som jag oxå tycker är bra med den, det är att alla plast detaljer och kåpor m,m  sitter som sten, inget som sitter löst i bilen (dock inte roligt om man ska dra nya kablar m,m smile )

Blir det Type R för dig så tycker jag att du ska sattsa på minst 04:a för då kom en annan front med dimmljus och exenon ljus och blinkers i sidospeglarna smile
Senast redigerat av RGA (21 juli 2008)

Adder
972 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Lite uppdaterat. Hitta en Type R att provköra men vilken besvikelse. Var ju trött som 17 tills man kom upp till 6500 rpm typ då hoppa den igång men ändå ingen jaha upplevelse som man fick i T5an t ex. Så den går bort. Fanns en del annat som inte var nått vidare heller. Men växelspaken var ett stor plus. Skönare placering och lägen får man leta efter.

Finns det någon annan bilmodell som kan vara intressant ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Impreza Drifter
116 Inlägg
8 augusti 2008
Adder skrev:
Lite uppdaterat. Hitta en Type R att provköra men vilken besvikelse. Var ju trött som 17 tills man kom upp till 6500 rpm typ då hoppa den igång men ändå ingen jaha upplevelse som man fick i T5an t ex. Så den går bort. Fanns en del annat som inte var nått vidare heller. Men växelspaken var ett stor plus. Skönare placering och lägen får man leta efter.

Finns det någon annan bilmodell som kan vara intressant ?

Prova EN Impreza GT så lär du vara såld..

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

Montör
664 Inlägg
8 augusti 2008
Bara jag som röstar för Octavian? Jag tycker det är en cool bil smile Den verkar ha en del av allt liksom.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Tomten
1 065 Inlägg
8 augusti 2008
AttackMedic skrev:
Tips är och kolla på försäkringarna först. Skiljer ganska mycket mellan de olika bilarna. Sen som sagt, åk och titta och kläm och känn på bilarna. Då märker du vilken du fastnar för. Hur kul är det och ha en bil som andra bestämt?

sen köp TT om du är tjej om inte så ta nån annan bil.

Inge påhopp av TT ägare men JAG tycker det är en tjej bil sen är den Liten

Adder
972 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Problemet med mina bilalternativ är att det inte finns några =/ Dels att köpa eller provköra..

Så får hoppas de dyker upp några nu till hösten annars får jag väl vänta till våren.

TTn var aldrig ett alternativ efter sen jag provkörde den. Man satt som en fura och slog i huvet.

Det lutar mest åt C70in och RSen men skulle gärna testa en S3a och en S4a.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

1 582 Inlägg
8 augusti 2008
Testa en S3/S4 så kommer du ha gjort ditt val, sen hur kul är det med fwd egentligen men det beror ju självklart på vad du tänkt använda bilen till smile

Avstängd
962 Inlägg
8 augusti 2008
Jag håller med Pasi, testa en Impreza sen vet du nog vad du vill ha...

385 Inlägg
8 augusti 2008
Imprezan är lätt det fulaste som rullar på vägarna idag tycker jag.
Det är ungefär som med foppatofflorna, många har dom, men dom är grymt fula big_smile

Avstängd
962 Inlägg
8 augusti 2008
evilmaster skrev:
Det är ungefär som med foppatofflorna, många har dom, men dom är grymt fula big_smile

Det kommer från killen som äger den här kärran:

https://www1.garaget.org/archive/54/53982/48276/48276-966659.jpg

lol

385 Inlägg
8 augusti 2008
prodrive skrev:
evilmaster skrev:

Det kommer från killen som äger den här kärran:

lol

Jag fick bilen gratis, så du kan vara tyst.. ^^

Avstängd
962 Inlägg
8 augusti 2008
Den är ändå jävligt ful wink

Dessutom är väll inte utseendet allt? smile

385 Inlägg
8 augusti 2008
prodrive skrev:
Den är ändå jävligt ful wink

Dessutom är väll inte utseendet allt? smile

Det är därför vi försöker göra den snyggare, haha. smile Man tager vad man haver, som nån har sagt.

Utseendet är definitivt inte allt, det var därför jag jämförde med foppatofflor, dom kanske är bekväma att gå i - vad vet jag? tongue

33 Inlägg
8 augusti 2008
varför trilla Audi S4 2.7 BiTurbo? där har du en bil som du både kan glida/leva med och ha kul med! och som du i senare skeda kan trimma om du skulle vilja.

1 963 Inlägg
8 augusti 2008
Audi S4 2.7 BiTurbo av dom du har skrivit nu men de är väl en väldans skillnad i bil mellan dessa du skrivit upp.. alla andra är ju skitruttna om man jämför tycler jag..

Men are not born - Men are made

Sök