Tjäna! Jag har då en 900 turbo, problemet är att den blir för varm, jag har tagit ur termostaten och kollat så att vattnet cirkulerar men ändå blir den för varm och går upp i kok? Någon som vet vad de kan vara? Tacksam för svar. Mvh Emil
Kom på att topplockspackningen kan vara kass med..Är det olja i expansionskärlet? kommer det vatten/vit rök ur avgasröret? bubblar det i expansionskärlet?
God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Kom på att topplockspackningen kan vara kass med..Är det olja i expansionskärlet? kommer det vatten/vit rök ur avgasröret? bubblar det i expansionskärlet?
Fläktarna funkar men där sa du fan nått! Jag tror de är topp packningen! De är jävligt oljigt vid blocket o de kommer vatten ur avgasröret.. Du ska ha många tackar! Jag får kolla detta!
Hmm, konstigt,nu verkar den kyla men de är lite färgat i vattnet av olja, den ryker vitt imellanåt och de bubblar i expansionskärlet... Kanske inte är topp packningen endå? De återstår att se!
Du har en dålig packning så byt omgående. Luktar de även nu om avgaserna och även vitt i oljan så byt packning, olja o filter + en extra sköljning och även glykol i kyl systemet.
Hmm, konstigt,nu verkar den kyla men de är lite färgat i vattnet av olja, den ryker vitt imellanåt och de bubblar i expansionskärlet... Kanske inte är topp packningen endå? De återstår att se!
Är dom solklaraste tecknen på en gången topp-packning