Det finns olika sätt att lösa turbokonverteringar på förgasarmotorer. Det bästa är att inte göra det alls utan konvertera till insprutning som de säger ovan här. Men om man tvunget måste så finns det två lösningar, ett av dom är att ha förgasaren på trycksidan och det andra är sugsidan. Enklast är sugsidan men då ska helst tätningarna i turbon bytas då de kommer att bli illa behandlade av bensinen samt att turbons livslängd inte blir vidare bra ändå. Ska du ha den på trycksidan så är det nog enklast att bygga ett trycktätthus runtomkring förgasaren vilket gör att trycket på alla sidor runt förgasaren blir samma. Då behöver du "bara" justera bränslemängden med allt vad det innebär. Men hur du än gör så lär du aldrig få bilen att gå bra på hela registret och du kommer definitivt inte att få någon "wow" upplevelse. Tragiskt men sant.
Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66