2609
Sök

Simons Sportsystem

26 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Hejsan har kommit över ett simons till min bmw och undrar om någon har erfarehet utav liknande montage.. Sitter med 2 bultar mellan kat och rör, rörklämma mellan rör och bakre ljuddämpare och sen hänger den bakre med 2 gummi upphängningar.. Går det att använda grejerna som håller upp original dämparen eller behöver jag ett speciellt monterings kitt till simons?????? Någon som vet om det låter nått bra?? har dubbla utblås på 80 mm vardera..

Tought times never last, Tought people do!!

3 Inlägg
17 juli 2008
Tjenare! Vad menas med downpipe??

Mvh// Jimmy

1 353 Inlägg
17 juli 2008
740power skrev:
Tjenare! Vad menas med downpipe??

Mvh// Jimmy

downpipe= avgasbiten som sitter direkt från turbon o fortsätter mot katalysatorn o resten av avgassystemet..
helt enkelt den första delen av avgassystemet på en turbobil..
men back to topic..

318is: om det är ett modellanpassat system som passar i orginalupphängning behöver du inte oroa dig om nya fästen om allt passar e de bara o bulta upp, med dubbla utblås menar du då att det är EN dämpare med TVÅ 80mm hål, eller att det är dubbla ublås ett i varje hörn i bakre spoilern? om det är de sistnämnda så antar ja att du orginal hade en upphängning.. då kan du iså fall behöva fästa det "andra" ublåset så inte systemet "hänger". de märker du om de finns nåt bra man kan dra ett stålband o spänna fast systemet  med... ljudet har ja faktiskt ingen erfarenhet av.. men allt låter bättre än org!!

lycka till!!
mvh
Crille

26 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
hej hej har dubbla utblås på "samma" sida om man säger så... det skall vara modell anpassat så jag ger mig på det i morgon så får vi se, återkommer med hur det gick.. Tack för hjälpen smile...

26 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Då har jag fått på simons systemet suverän passform inga konstigheter alls fick ett underbart dovt ljud smile låter och funkaar kanon... smile

Oldschool
299 Inlägg
30 juli 2008
Jag har ett på min Volvo:) Det gick bra att stoppa in.

Sök