3308
Sök

volvo 855 t5

7 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
hej tänkte höra om det finns nån kunnig turbo nisse. min t5a håller inte laddtrycket uppe, maxtrycket va på  0,7 o sjunker hastigt igen på 0,5 eller mindre. vad brukar det va för laddtryck normalt original på en volvo t5 och när jag ändå frågar så funderar jag på om det är olika laddtryck på en t5a och en t5r så om nån vet så blir jag mycket tacksam för svar. skulle vilja att det blir ordning på min bil så att dom hästar som finns under huven får arbeta. mvh kenny

726 Inlägg
16 juli 2008
magnetventilen kanske är kass eftersom att laddet svajjar?

272 Inlägg
16 juli 2008
T5 laddar normalt 0.6-0.68 har jag för mig. T5R har en overboostfunktion som gör att den laddar några hekto mer i 30 sekunder, annars har den samma ladd som T5.

Kolla så inte nån vakuumslang kopplat från spjällhuset är spruckit, inte ovanligt att de torkar och spricker och sedan strömmar det ut luft från dem. Svårt att hitta, men av med alla och leta!

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

8 248 Inlägg
16 juli 2008
Är det nån slang som spruckit lägger jag nog mina pengar på den mellan tryckröret och spjället, kolla där den mindre slangen är ivulkad i den stora, klassiskt ställe för sprickor.

__r0b1n skrev:
magnetventilen kanske är kass eftersom att laddet svajjar?

Laddtrycket svajjade redan från fabrik. Exakt varför de valt att göra så vette fasen. Så svajjigt ladd är inte alltid ett tecken på att nåt är fel.

Sök