2337
Sök

Mystiska fläckar på fälgen som inte vill gå bort?

11 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#1
Tjena!

Har några konstiga fläckar främst på bakfälgen som inte vill försvinna. Har försökt med avfettning och ånga men dom vägrar bara gå bort! vad kan jag göra?

http://f.playahead.se/32/e48580bf9d0e42a56042f4e387042c/share/f3236d8a6d574050879ed6f8cf1e15ee.jpg

hälsningar oscar

811 Inlägg
17 juli 2008
#2
ser inte ut som fläckar utan mer som stenskott

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

11 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#3
Det är en omöjlighet eftersom hojjen endast är stadskörd nere i palermo och där sandas inte vägarna direkt tongue

Gorgilus addictus
4 754 Inlägg
17 juli 2008
#4
Prövat Autosol? smile

Allt för den där jävla hatten!

811 Inlägg
17 juli 2008
#5
Ärgel då?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

saabtok
1 306 Inlägg
17 juli 2008
#6
vesuvio skrev:
Det är en omöjlighet eftersom hojjen endast är stadskörd nere i palermo och där sandas inte vägarna direkt tongue
Hmm finns de inge grusvägar eller sand där då?roll

Tycker de ser ut som nött märken ja med typ efter stenskott

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
17 juli 2008
#7
ser ut som GROOVA  stenskott

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

301 Inlägg
17 juli 2008
#9
Kan inte salt göra så mot fälgar..

1 174 Inlägg
17 juli 2008
#10
ser fan me ut som stenskott :S

Refined
1 770 Inlägg
17 juli 2008
#11
Jag gissar på en kombination av sten/grus skador samt tidens tand med ärg wink

3 Inlägg
17 juli 2008
#12
helt klart ärg, blir små små stick när du får en sten och så börjar det ärga! sad

11 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#13
742pickup skrev:
helt klart ärg, blir små små stick när du får en sten och så börjar det ärga! sad
Vet inte vad ärg är förnågot men somsagt bågen körs i stadstrafik.
Det mest troliga svaret jag fått var på sporthoj där dom skrev såhär


"Bromsdamm innehåller ofta ädelmetaller som koppar mm från dagens sintrade belägg. Fukt och kopparhaltigt bromsdamm ska man inte låta ligga på alu för länge. Kopparkornen fräter galvaniskt i det oädlare alumiumet"

Detta känns även mest logiskt eftersom bakhjulet är 3 ggr värre än fram. För dom som inte åker hoj så bromsar man betydligt mkt mer med bak än fram

Jag vill helst inte använda autosol eftersom det antagligen skulle polera den borstade ytan för blank.
Senast redigerat av vesuvio (17 juli 2008)

3 059 Inlägg
17 juli 2008
#14
vesuvio skrev:
742pickup skrev:
helt klart ärg, blir små små stick när du får en sten och så börjar det ärga! sad
Vet inte vad ärg är förnågot men somsagt bågen körs i stadstrafik.
Det mest troliga svaret jag fått var på sporthoj där dom skrev såhär


"Bromsdamm innehåller ofta ädelmetaller som koppar mm från dagens sintrade belägg. Fukt och kopparhaltigt bromsdamm ska man inte låta ligga på alu för länge. Kopparkornen fräter galvaniskt i det oädlare alumiumet"

Detta känns även mest logiskt eftersom bakhjulet är 3 ggr värre än fram. För dom som inte åker hoj så bromsar man betydligt mkt mer med bak än fram

Jag vill helst inte använda autosol eftersom det antagligen skulle polera den borstade ytan för blank.
Ja där har du ett bra svar.. Beskrivningen är samma som att det "ärgar" / fräter. Alltså hjälper inte autosol dig ändå eftersom det är små gropar i aluminiumet och dom ser för djupa ut för att bara poleras bort.
Lämna in fälgarna på renovering och polering/lackering.


811 Inlägg
17 juli 2008
#15
vesuvio skrev:
742pickup skrev:
helt klart ärg, blir små små stick när du får en sten och så börjar det ärga! sad
Vet inte vad ärg är förnågot men somsagt bågen körs i stadstrafik.
Det mest troliga svaret jag fått var på sporthoj där dom skrev såhär


"Bromsdamm innehåller ofta ädelmetaller som koppar mm från dagens sintrade belägg. Fukt och kopparhaltigt bromsdamm ska man inte låta ligga på alu för länge. Kopparkornen fräter galvaniskt i det oädlare alumiumet"

Detta känns även mest logiskt eftersom bakhjulet är 3 ggr värre än fram. För dom som inte åker hoj så bromsar man betydligt mkt mer med bak än fram

Jag vill helst inte använda autosol eftersom det antagligen skulle polera den borstade ytan för blank.
Man använder ju i stort sett bara frambromsen

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

34 Inlägg
17 juli 2008
#16
hmm.stenskott i samband med salt från havet gör ju massa konstiga saker på aluminium o alla andra metaller..i florida saltar dom inte heller vägar men konstigt nog så är många av bilarna därifrån rostiga...


35 Inlägg
19 juli 2008
#17
ja ! utan tvekan så är det som fälgen ärgat eller oxiderat som man också kan säga, blästring o lackering är det som gäller..

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
19 juli 2008
#18
'"LACKAREN"' skrev:
ja ! utan tvekan så är det som fälgen ärgat eller oxiderat som man också kan säga, blästring o lackering är det som gäller..
Jag känner en som inte gör annat än blästrar och lackerar wink

31 Inlägg
19 juli 2008
#19
bromsvätska fräter, läckage?



Sök