2638
Sök

Bromsbelägg till saab 9-3 2,0 T

110 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Hej.
Tänkte köpa nya bromsbelägg nu till min saab någon som har förslag på vilka man kan köpa och nöja sig med?

Mvh

waj waj

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 juli 2008
SAAB Orginal.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

110 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Den är trimmad så orginalbromsarna känns inte som de tar som de ska så tänkte byta belägg o skivor(sLITSADE O BORRADE)

waj waj

835 Inlägg
17 juli 2008
Redstuff eller greenstuff eller tarox? Jag skall ha Tarox sen när det blir "riktiga" bromsar iaf.
Senast redigerat av Epitaph (17 juli 2008)

31 Inlägg
17 juli 2008
jag kör med ebc red stuff.. riktigt nöjd med dom!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 juli 2008
Ja då blir det ju nåt helt annat! big_smile ja EBC Green Stuff för gatbruk har ja hört. smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

2 164 Inlägg
17 juli 2008
Mitt tips är att undvika hålborrade skivor för dom har tendenser att spricka.
Skaffa slitsade och tarox har väldigt bra grejer.
Men sök och se vad du vill satsa på.

MVH

F

ArtDirector
462 Inlägg
17 juli 2008
skicka ett mail till info@xtremt.se så fixar Johan en uppsättning slitsade skivor med ferrodo belägg... många som kör 900 och 9-3 som köpt av honom och har varit riktigt nöjda!!!! finns för tillfället dock ej på xtremts webshop men finns fortfarande att få tag på!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

17 juli 2008
Pagid? har hört att dom är riktigt bra...om du ska köra på bana. annars så kan väl ett par dyrare ferodo belägg duga?

kolla på  www.peansweden.com

Better than God \o/
1 883 Inlägg
18 juli 2008
www.speedparts.se har alla typer av belägg. Original ATE , EBC, gröna, röda, gula, Pagid osv osv Även skivor av flera märken och modeller...   tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 117 Inlägg
18 juli 2008
Slitsa gärna då slitsarna leder bort gaserna som bildas vid den kraftiga friktionsvärmen mellan skiva och belägg men undvik att göra genomborrade hål. Gör dimples istället (försänkningar som ser ut som hål).

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img4875050524dd4.jpg

Som tidigare skrivits så försvagar hålen i borrade skivor skivornas hållfasthet och de kan spricka, ja t.o.m sprängas i bitar vid kraftiga inbromsningar.

Det finns bilar som Ferrari, Porsche mm som har hål men dessa skivor är tillverkade så redan från gjutningen och då håller de.

Carbotech XP8 är rysligt bra belägg för blandad körning.

Tuda skrev:
Den är trimmad så orginalbromsarna känns inte som de tar som de ska så tänkte byta belägg o skivor(sLITSADE O BORRADE)

Sök