2742
Sök

Bilstereo på tajt budget?

10 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Tjenare,

Jag har idag köpt mig en Opel Agila 1.2, 2002 års modell. Ljudet i denna är inget att hurra för så nu ska det bytas ut mot något som klarar att leverera den musik jag lyssnar på, Indie Rock och Melodisk Trance. Prismässigt vill jag inte gå över 7.000 kr för CD-radio med MP3, högtalare (2 fram, 2 bak - ej 6x9"), sub, slutsteg (alt aktiv sub) och kablage. Installation måste ingå i priset.

Viktigt är att det ska se "orginal/standard" ut så när på subben bak som måste kunna kopplas ur snabbt vid behov. Vill helst ha 10" i minimal sluten låda p.g.a. platsbrist.

Alla förslag är välkomna så länge som det inte rör sig om begagnat eller överskrider redan nämnda summa.

“What can you do against the lunatic who is more intelligent than yourself, who gives your arguments a fair hearing and then simply persists in his lunacy? The answer is... nothing!”

16 197 Inlägg
18 juli 2008
varför inte beggat???

"Testar man inte så får man aldrig veta"

10 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Avsaknaden av garanti samt att man inte vet hur sakerna blivit behandlade är två anledningar.

“What can you do against the lunatic who is more intelligent than yourself, who gives your arguments a fair hearing and then simply persists in his lunacy? The answer is... nothing!”

276 Inlägg
18 juli 2008
vrf måste basen kunna kopplas ur snabbt?? haha det går väl med vilken låda som helst så länge du inte skruvar fast den. gå in på ww.brl.se dom har massor med paketerbjudanden men det e gas-högtalare som jag personligen tycker är SKIT!

16 197 Inlägg
18 juli 2008
men man kan få så sjukt mycke mer/bättre ljud för pengarna..

rekomenderar ofta mina polare å köpa beggat eftersom de ofta e under halva priset. smile

hur som helst så har BRL ett paket med :5kanals steg,10"baslåda,6,5" kit samt 6*9"(går säkert att byta ut dom mot andra)  för endast 4000.

Stövarn
225 Inlägg
18 juli 2008
MDS Dynamic DC525RS 5,25
Fanatic Power Designo WAC10
Rockford Fosgate CPC10-03

funkar jäkligt bra i 740 får det mesta att vibrera och jag tror summan för allt är strax under 7 tusen,
mds och fanaticen är köpt på mds och rockford är från brl. kolla på min sida så hittar du hur sakerna ser ut lätt som fan att sätta in och ta ur.

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

276 Inlägg
18 juli 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67830/404767_rg982b.jpg
forum bild annars finns detta på mds.se men det e 6x9:or

16 197 Inlägg
18 juli 2008
Mido__ skrev:
vrf måste basen kunna kopplas ur snabbt?? haha det går väl med vilken låda som helst så länge du inte skruvar fast den. gå in på ww.brl.se dom har massor med paketerbjudanden men det e gas-högtalare som jag personligen tycker är SKIT!

jämfört mot vad i samma prisklass???

16 197 Inlägg
18 juli 2008
Mido__ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/67830/404767_rg982b.jpg

du säger att GAS e skit å sen rekomenderar du en Panasonic??  låt mig skratta..

170 Inlägg
18 juli 2008
Kenwood 5141 Huvudenhet, Hertz högt, MDS XD10 Aktiv låda hamnar runt 5500:- ca 7000 med install
Senast redigerat av DC4 (18 juli 2008)

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

276 Inlägg
18 juli 2008
evilaudio skrev:
Mido__ skrev:

för det första!!
Sa jag verkligen att jag rekomenderade detta??? ne
för det andra så e väl inte gas en stereo det e ju högtalare mister evilaudio och det va ju inte panasonichögtalare utan mdshögtalare! eller har jag fel

btw Jag sa att GAS e skit enligt min personliga åsikt. för jag har dåliga erfarenheter av deras högtalare
Senast redigerat av Mido__ (18 juli 2008)

956 Inlägg
18 juli 2008
Mido__ skrev:
evilaudio skrev:
Mido__ skrev:

för det första!!
Sa jag verkligen att jag rekomenderade detta??? ne
för det andra så e väl inte gas en stereo det e ju högtalare mister evilaudio och det va ju inte panasonichögtalare utan mdshögtalare! eller har jag fel

btw Jag sa att GAS e skit enligt min personliga åsikt. för jag har dåliga erfarenheter av deras högtalare

So what, båda är bilstereo prylar och du dömer ut ett märke för att vara skit, sen är det lite ironiskt att du länkar ett paket med panasonic stereo, som brukar låta apa och vara kassa. Så det verkar inte som du är så inne i det hela.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

10 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Vet inte om jag gjorde rätt i att fråga på detta forum då ingen vet att det sitter 4" i Agilan och inte 5,25"/6,25" som det hittills rekommenderats. Att man också ger förslag på saker som kostar 7.000 kr utan installation, när denna måste ingå precis som det står i första inlägget, tyder på att allt kanske var ett misstag? Hoppas inte ni tar detta som att jag är otrevlig, vill bara inte att folk vräker ur sig "rekommendationer" när man egentligen inte vet vad för slags produkter man rekommenderar. Gissa kan vi ju alla göra... roll
Senast redigerat av Lunatic (18 juli 2008)

170 Inlägg
18 juli 2008
Kan inte påstå att jag gissade

Less is more

10 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
DC4 skrev:
Kan inte påstå att jag gissade

Länka gärna till sakerna du rekommenderar, lite svårt att veta vilka Hertz-högtalare du menar. Sedan undrar jag vilket företag som installerar allt detta för 1.500 kr?

956 Inlägg
18 juli 2008
Lunatic skrev:
Vet inte om jag gjorde rätt i att fråga på detta forum då ingen vet att det sitter 4" i Agilan och inte 5,25"/6,25" som det hittills rekommenderats. Att man också ger förslag på saker som kostar 7.000 kr utan installation, när denna måste ingå precis som det står i första inlägget, tyder på att allt kanske var ett misstag? Hoppas inte ni tar detta som att jag är otrevlig, vill bara inte att folk vräker ur sig "rekommendationer" när man egentligen inte vet vad för slags produkter man rekommenderar. Gissa kan vi ju alla göra... roll

Men man kan väl inte förvänta sig att alla ska veta vilka högtalare som sitter i din bil, sen om du sitter på den kunskapen kunde du väl skrivit den i ditt inlägg.
Själv tycker jag att du ska lämna iväg bilen till en firma nära dig som kan berätta vad dom tar för att installera sakerna i din bil, då det inte står vart du bor, vilket leder till att det är svårt för folk att säga hur mycket det kommer kosta att installera.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

170 Inlägg
18 juli 2008

Less is more

RM-operatör
667 Inlägg
18 juli 2008
Då gör jag ett försök då....
Du går in på BRL (då de är bland de bättre och mer rikstäckande, eftersom det är svårt att hitta någon lokal butik då du inte angivit vart du bor, fegis;) ) och ber om följande;

130KDG342PKTALPHA4 (JVC KDG342, Alpha6925X, 425X), men ber att få byta 6925X emot 425X.

900ALPHA2100112 (GAS AlphaX2100+Alpha112) 12"(-200:- för 10") baslåda och steg.

910PP2 (kabelpaket)

400G433 (Banankontakt Han-Hon) Fungerar som en snabbkoppling.

3720:- blir det, och då har du strax över 3000:- kvar för installation.
Eventuellt kan ISO-kablage och monteringsram tillkomma.

Men känner du ingen som kan koppla in åt dig istället? Det är nästan omöjligt att ge dig ett pris på installationen eftersom det rör sig om timkostnad i de flesta fall.

Och ladda upp en bil på GORG. Det är inte en önskan, utan ett krav=)

170 Inlägg
18 juli 2008
Ja det är ju inte skitenkelt att veta vad det kostar i "någonstans i Sverige"

Less is more

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
18 juli 2008
de klart bästa 4" högtalarna jag har hört är nått mutant kitt 4" mid å en 1" skrika... med delningsfilter.. jag köpte det på bilsportmässan för två år sen å då kostade det systemet ca 500 spänn.. å det är värkligen det bästa 4" systemet jag hört för under 1000 pix.. så dom kan jag rekomendera iaf.. sen vet jag inte men kolla lite på tradera efter billiga slutsteg.. det finns ibland "no name" (nya) steg som har massa "skryt watt" men som inte är så dyra å klara nog att iaf driva en sub eller fram system iaf.. smile köpte ett för några år sen för runt 1000 pix å drev ettpar 6*9are å en 12"s jbl bas.. å jag tycker att det funka ok... med tanke på vad jag paya lixom.. där har du fått det hetaste tipset från mig iaf.. smile

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Sök