2365
Sök

E så trött på alla motgångar med bygget... :-(

KHRacing
19 juli 2008
Trådstartare
#1
igår körde vi motorn i 4-5 cykler om 10-12 sekunder för att se om vi kunde skapa oljetryck.
Det "klonkade" till 2 ggr  då. & vi var säkra på att det var startmotorn som hoppade över
eller att man inte tryckte hårt nog på startknappen..

Idag gjorde vi fler framsteg genom att kirra lite till för att se så där var gnista & kontakt
överallt i elsystemet,  & då klonkad det till 3 ggr till....

team Bonnmecks ordförande med viceordförande & två suppleanter var på plats för att
hjälpa till med uppstarten, men det vart rivning utav toppen istället, som gjordes på ca 40min

Mitt största tack går självklart till dem.


http://www.geting.se/image.php/113891-skit.JPG

De stora biten låg i tvåans cylinder & de 4 mindre bitarna låg i ettans cylinder sad

Bitarna är de nedre delarna i tändhattarna som "greppar" om tändstiftet... roll

Eller ja, hrmz,, Det var va det varit till för innan...

Observera att jag aldrig haft i stiften... bara lagt dit tändhattarna för att det skulle se snyggt
ut i motorrummet på utställningrna jag varit på under våren.

Delarna har alltså NÅGONGÅNG under våren ramlat ner i förbränningsrummen...

Resultat - en krokig avgasventil, & massor med skit & repor & småskador på kolvtopp,
topplock & lite smårepor i ettans cylindervägg.


Kablarna är/var Magnecor 8,5mm racegrejjer -
( de skall förbrukas genom att hackas i småbitar o skickas till Magnecor )

Så se över era om ni har dessa...


mvh /
..........Kristian... neutral


PS: 50-öringen är såklart till som en storleksjämförelse.mad
Senast redigerat av KHRacing (19 juli 2008)

2 079 Inlägg
19 juli 2008
#2
Aj då, tråkigt......

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 juli 2008
#3
ajdå sad
Senast redigerat av båge (19 juli 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

173 Inlägg
19 juli 2008
#4
Stackare... Tråkigt att de kommer kostar dig massa tid och pengar. Men det är bara att bita i det sura äpplet och jobba vidare! Fet bil du har föresten! (:


3 295 Inlägg
19 juli 2008
#5
usch så trist! det är bara att reklamera grejorna, men hur blir det med alla följdskador då?


495 Inlägg
19 juli 2008
#6
fyfan ja lider med dig.. USCH!

mig <3 vtec = sant

1 703 Inlägg
19 juli 2008
#7
50öringen är ungefär det du har att leva på nu när motorn måste rivas igen sad

Förbaskat trist!
Men lycka till ändå!


4 299 Inlägg
19 juli 2008
#8
Reklamera grejerna, e de oanvänt så ska de där fan i mig inte hända mad

Tycker synd om dig, vet själv hur de e när man äntligen kan starta upp motorn igen men råkar direkt ut för ett nytt ras. Man tappar motivationen helt. Gäller dock att försöka klara av de ändå, för fan va nöjd man e sen när allt funkar smile

//Jacob


280 Inlägg
19 juli 2008
#9
lider med dig sad


103 Inlägg
19 juli 2008
#10
Fyfan vad tråkigt Kristian. Motivationen är inte nått du tappar väl? Bara bita ihop och fixa problemen så du kan köra lite med bilen iår. För du vill väl in i spelet så fort som möjligt igen smile

306 Inlägg
19 juli 2008
#11
fan vad tråkigt! nu vet vi ju vad det var som lät vid första försöket. än en gång tråkigt som fan. kommer ner till garaget en sväng imorgon och kollar läget.

915 Inlägg
19 juli 2008
#12
Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

4 670 Inlägg
19 juli 2008
#13
phonic skrev:
Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

^^ om du dragit motorn för hand borde du märkt rätt snart att allt inte stog rätt till där inne? men du kanske drog runt motorn när du satte dit allt o trodde allt var okej innan startförsöket?

Har tagit det till vana nu att alltid när jag gör nått där framme så drar jag runt motorn för hand innan den startas pga om något skulle hänt under tiden!

Beklagar att det blev som de blir jag skulle vara galen på dessa delar!


Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
19 juli 2008
#14
Grymt tråkigt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

72 Inlägg
19 juli 2008
#15
mickius skrev:
phonic skrev:
Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

^^ om du dragit motorn för hand borde du märkt rätt snart att allt inte stog rätt till där inne? men du kanske drog runt motorn när du satte dit allt o trodde allt var okej innan startförsöket?

Har tagit det till vana nu att alltid när jag gör nått där framme så drar jag runt motorn för hand innan den startas pga om något skulle hänt under tiden!

Beklagar att det blev som de blir jag skulle vara galen på dessa delar!

den har dragits runt innan första kirrningen... grejen är den.. att kolvarna är skålade och förbräningsrummet likaså ... därav märks det ingeting förenst dom har fått upp hastighet å studstar eller att dom hamnar mellan ventil och säte... eller hamnar ute på kanten på kolven där den är som högst

Kalibrerar bilar.

KHRacing
19 juli 2008
Trådstartare
#16
cerveza skrev:
mickius skrev:
phonic skrev:
Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

^^ om du dragit motorn för hand borde du märkt rätt snart att allt inte stog rätt till där inne? men du kanske drog runt motorn när du satte dit allt o trodde allt var okej innan startförsöket?

Har tagit det till vana nu att alltid när jag gör nått där framme så drar jag runt motorn för hand innan den startas pga om något skulle hänt under tiden!

Beklagar att det blev som de blir jag skulle vara galen på dessa delar!

den har dragits runt innan första kirrningen... grejen är den.. att kolvarna är skålade och förbräningsrummet likaså ... därav märks det ingeting förenst dom har fått upp hastighet å studstar eller att dom hamnar mellan ventil och säte... eller hamnar ute på kanten på kolven där den är som högst

Tack Matte... jupps exakt som det sagts, motorn har dragits runt åtskilliga ggr. meninget har hörst alls av felaktiga ljud.


Sök