igår körde vi motorn i 4-5 cykler om 10-12 sekunder för att se om vi kunde skapa oljetryck.
Det "klonkade" till 2 ggr då. & vi var säkra på att det var startmotorn som hoppade över
eller att man inte tryckte hårt nog på startknappen..
Idag gjorde vi fler framsteg genom att kirra lite till för att se så där var gnista & kontakt
överallt i elsystemet, & då klonkad det till 3 ggr till....
team Bonnmecks ordförande med viceordförande & två suppleanter var på plats för att
hjälpa till med uppstarten, men det vart rivning utav toppen istället, som gjordes på ca 40min
Mitt största tack går självklart till dem. De stora biten låg i tvåans cylinder & de 4 mindre bitarna låg i ettans cylinder
Bitarna är de nedre delarna i tändhattarna som "greppar" om tändstiftet...
Eller ja, hrmz,, Det var va det varit till för innan...
Observera att jag aldrig haft i stiften... bara lagt dit tändhattarna för att det skulle se snyggt
ut i motorrummet på utställningrna jag varit på under våren.
Delarna har alltså NÅGONGÅNG under våren ramlat ner i förbränningsrummen...
Resultat - en krokig avgasventil, & massor med skit & repor & småskador på kolvtopp,
topplock & lite smårepor i ettans cylindervägg.
Kablarna är/var Magnecor 8,5mm racegrejjer -
( de skall förbrukas genom att hackas i småbitar o skickas till Magnecor )
Så se över era om ni har dessa...
mvh /
..........Kristian...
PS: 50-öringen är såklart till som en storleksjämförelse.