3440
Sök

Lite tips inför montering av komplett 3" sportsystem med sportcat saab 900 2.0t

1 036 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Jag har beställt ett jt 3" sportsystem med downpipe och 1 dämpare. Sportcaten köpte jag på katalysatorteknik.

Nu har jag lite funderingar innan jag ska på med avgaset på tisdag.
är det kneptigt och få loss original downpipe?, tänker mest på bultarna vid turbon.. vill inte dra av dom sad

Sportcaten ska svetsas fast och det gör jag väl innan systemet monteras på bilen?

Då jag är på semester och inte hämtat ut paketet än så fick jag lite funderingar.smile

Tips mottages tacksamt smile
mvh mange

1 867 Inlägg
19 juli 2008
Bultarna vid turbon brukar vara rejält tilltagna så du ska nog inte vara orolig för att dra av dom.
Det är fett trångt runt såna turbos oftast, det kan behövas lite kliande i huvet innan man kommer på hurfan man ska få loss skiten. Svetsa fast katten får du ju naturligtvis svetsa fast med system "utanför" bilen, men det skadar inte att hänga upp allt och mått in katten och hänga fast med ett par svetsloppor, för att sedan plocka ner igen och helsvetsa, då vet man att det blir bra.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

666 Inlägg
19 juli 2008
inga problem att lossa DP för där e gott om plats, eller ja tillräckligt iaf..
har du 2 pelar lift så underlättar det när du ska montera av och på röret över hjulupphägningen bak

//Silver

1 036 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
aha så då ska de nog inte vara några problem, förutom att bultarna säkert sitter som tusan ..
de jag e mest bekymrad över e väl svetsningen av caten, varken jag eller polarn som ska hjälpa mig e väl superbra på och svetsa, men de ska lösa sig de med.. prova får man göra iaf smile

1 867 Inlägg
19 juli 2008
katten sitter under bilen, det behöver inte bli snyggt wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 036 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Koop skrev:
katten sitter under bilen, det behöver inte bli snyggt wink

så sant så:D , bara de håller tätt

såg nu på speedparts hemsida, där jag beställde systemet. att jag beställde komplett utan kat och en dämpare.. tänkte då att de gjort mellanrum för katten men där sitter ju ett rör mitt dumma nöt1 så de blir till å kapa de röret me :p

2 164 Inlägg
19 juli 2008
Oftast är de ett litet rör med där katten ska sitta.
Så de ska inte vara några problem för dig.
Katten kommer att flyttas lite bakåt men de är bara bra för då blir motståndet mindre.

MVH

F

76 Inlägg
17 september 2008
jag köpte JT´s 3" för ett tag sedan! inget problem o sätta dit de! låg på garage uppfarten:) de va bra passform:) glöm inte att efterdra alla klamer efter några mils körning!!! //Emil

saaaaaaaaaab<3

Sök