3592
Sök

biltemas däckfix?

Fattig drömmare
123 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Någon som testat http://www.biltema.se/products/product. … emId=82856 ?

fullgod ersättning till ett reservdäck? hur långt kan man köra med sånt i en sula?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
19 juli 2008
Beror på hur kraftig punktering du får, i vissa fall går det skitbra och i andra inte alls.

- Time Attack -

Fattig drömmare
123 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
jo om ngn snittar upp däcket så funkar de ju knappast, men tänkte mest om man kör över en spik eller glasbit.

Meister
6 763 Inlägg
19 juli 2008
Jag skulle inte använda sån där skit. Skulle tro att de äter sig fast i fälgen. Visst gammla volvoplåtfälgar gör väll kanske inget men i 18"arna kommer de inte på frågan

Makaronborrare
993 Inlägg
19 juli 2008
Provade det en gång när jag hade en liten pyspunka. Gick faktiskt att köra ett halvår med det utan att det läckte ut ngn luft. Hade nog gått ännu längre men då bytte jag däcken pga att dom var slitna

Makaronborrare
993 Inlägg
19 juli 2008
Kan tillägga att det var i små 14" däck jag provade det tongue

helt galen
388 Inlägg
19 juli 2008
funkar skitbra på pyspunka o småhål typ.

Varför åka fort när man kan åka brett?

245 Inlägg
19 juli 2008
sånt där äter alu/lättmetallfälgar...som nöd att åka te däckverkstan ja, men inte längre.

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

1 174 Inlägg
19 juli 2008
Dom funkar skit bra! Men bara till för att du ska kunna ta dig till närmsta däckverkstad!

OBS! Det är krav på att du ska ha en sådan i vissa andra länder ute i världen!

5 089 Inlägg
19 juli 2008
Oavsett vart du köper dom så funkar det aldrig och troligtvis kommer kosta dig ännu mera om du sprutar i det... för det första måste hålet vara pyttelitet om det enns ska funka. sen när du har massa vätska i däcket så får du otroliga vibrationer från däcket. Och sen måste du åka till däckverkstan och laga det. men är det tätt och man inte hittar hålet finns det inget att göra. och det har hänt att hålet har åkt upp igen, att vätskan som sitter i hålet inte funkar längre.

så skaffa du ett resevhjul istället;) för funkar inte vätskan när du står där vid vägkanten så är det bara att ringa bärgaren, med reservhjul får du aldrig det problemet;)

\Lindgren

8 156 Inlägg
20 juli 2008
FLindgren skrev:
Oavsett vart du köper dom så funkar det aldrig och troligtvis kommer kosta dig ännu mera om du sprutar i det... för det första måste hålet vara pyttelitet om det enns ska funka. sen när du har massa vätska i däcket så får du otroliga vibrationer från däcket. Och sen måste du åka till däckverkstan och laga det. men är det tätt och man inte hittar hålet finns det inget att göra. och det har hänt att hålet har åkt upp igen, att vätskan som sitter i hålet inte funkar längre.

så skaffa du ett resevhjul istället;) för funkar inte vätskan när du står där vid vägkanten så är det bara att ringa bärgaren, med reservhjul får du aldrig det problemet;)

Grejen är att man måste köra en sväng direkt efter att man sprutat in skummet, för annars fördelas inte skummet och då får man hemska vibrationer.

Försökte laga en cykel på det här sättet igår. Det gick käpprakt. Det kom ut vätska ur cykeldäcket (så det var nog ett större hål? I vilket fall så höll just den lagningen. Men ventilgummit höll inte, så skummet började pumpas ur ventilen när jag tog bort sprayburken.
Kan tillägga att det blir någon form av gummi av skummet/vätskan när det kommer i kontakt med luft, så det lär inte bli så mycket vätska kvar i slutändan.

Att det skulle äta på alufälgar osv tycker jag låter lite skumt. Det var ju inte direkt frätande.
(Fick ganska så mycket skum på mig förra gången och det sved inte det minsta i mina småsår som jag hade då. Dessutom så blev det en gummiliknande blandning av det hela, inte som om man kletat in handen i lim. Var ganska så lätt att få bort.

Men det är ju en nödlösning som sagt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

saabtok
1 306 Inlägg
20 juli 2008
hade  pys på min gammla  vinterbil och ja  körde med de och de  funka konon bra ....Men man kanske inte annvänder de på sina 19 tums alu fälgar,  men  gammla  plåtisar  funkar de på.

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Teddan
2 495 Inlägg
20 juli 2008
tias aka katten skrev:
sånt där äter alu/lättmetallfälgar...som nöd att åka te däckverkstan ja, men inte längre.

så bmw valde bort reservhjulet och bytte  bort det mot något som äter upp fälgarna ?????

tror inte att det fräter på fälgarna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 174 Inlägg
20 juli 2008
r-ted skrev:
tias aka katten skrev:

så bmw valde bort reservhjulet och bytte  bort det mot något som äter upp fälgarna ?????

Håller med.. nej men jag vet att det funkar!

Men som sagt inte tillför att åka flera mil utan till närmsta bilverkstad så dom kan laga det!

Teddan
2 495 Inlägg
20 juli 2008
Akka skrev:
r-ted skrev:
tias aka katten skrev:

Håller med.. nej men jag vet att det funkar!

Men som sagt inte tillför att åka flera mil utan till närmsta bilverkstad så dom kan laga det!

precis .

jag har har åkt på punkaspray många gånger och det har aldrig ställt till det för mig iaf.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

huh?
10 427 Inlägg
Fattig drömmare
123 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:

funkar det aldrig? de finns ju gott om folk som säger att de fungerar utmärkt.

jag har ett reservhjul men jag vill ha ngn stans att sätta slutsteget istället.

Sök