Riktigt skoj att du väljer att bygga kompressor istället för turbo. Intressant tråd med bra bilder, tummen upp för det Fick fan fjärilar i magen av bilden på toppen, damn
var en stund sedan jag kolla denna tråden nu.. men oj vad du har stått på dig:) har en e30 m3 på ingång nu från en samlare i usa som har fått pennings bekymmer nu i sammband med krisen.. helt sjukt vackert exemplar. du har fått mig att sakna e30:p haha ditt fel.. näe då men keep it upp! bra jobbat!
ser underbart ut! hur gött bottendrag lär de inte bli med kompressor då:D
Tack Eftersom jag kommer satsa på en centrifugalkompressor så kommer karaktären bli mer som en sugmotor. Laddtrycket ökar exponentiellt...fördelarna är att det är skonsamt mot drivlinan (vilket var anledningen till att jag valde det över skruvkompressor som var den ursprungliga planen) och eftersom det inte blir någon plötslig effekt/vrid ökning så blir det lättare att behålla fästet.
RaggeRaggsocka skrev:
Riktigt skoj att du väljer att bygga kompressor istället för turbo. Intressant tråd med bra bilder, tummen upp för det Fick fan fjärilar i magen av bilden på toppen, damn
Haha, intressant kommentar...har lite bilder där toppen tar emot kamaxeln som en riktigt stygg flicka...sugen?
Tony_Rene skrev:
var en stund sedan jag kolla denna tråden nu.. men oj vad du har stått på dig:) har en e30 m3 på ingång nu från en samlare i usa som har fått pennings bekymmer nu i sammband med krisen.. helt sjukt vackert exemplar. du har fått mig att sakna e30:p haha ditt fel.. näe då men keep it upp! bra jobbat!
m3 e30 *dreglar* hade varit kul att få lägga vantarna på en s14 och se vad man hade kunnat göra med en sådan
Kul att du orkade med det Ja blir väl till att plocka bort eller dölja den på något sätt, kompressorn jag funderar på är ju inte någon stor best direkt så kan gå att smyga igenom med
Lånar en bild från bean_e85 som har en liknande kompressor som jag funderar på:
Idag var jag motiverad till att pyssla lite med elen igen. Gjorde klart skarven in på originalhärvan och började snygga till härvan lite.
Sladdar...
Buntat ihop och börjar dra över lite skyddshölje över kablarna
Börjar bli några sladdar som går in till boxen...kommer bli betydligt fler
Allmänt kaos inne i bilen för tillfället
2 bromsslangar jävlas lite med mig för tillfället...dom gamla vill inte riktigt lossna, men när det är gjort så kan man lufta bromsar/koppling och stryka det från att göra listan Imorgon fortsätter jag troligtvis med elen iaf
Min lärling var flitig och bytte bromsrör och bromsslangar igår...och så luftade hon bromsarna. Perfekt så fick jag tid över att pilla på min bil som jag införskaffat för att kunna ta mig ut till garaget
Dom här skruvade hon dit...jag är glad att jag slapp, bökigt att byta
Nu kör man ut till garaget med ett leende på läpparna
Var inne på göingebil och beställde lite kontakter/stift till tändspolarna så man kan koppla in det...i helgen ska det hända prylar i garaget. Ska låsa in mig där...men kommer sakna att vara uppe i trollhättan ^^