Uppdatering som lovat...dock kände jag för sitta hemma och pilla navelludd, så skickade ut tanten i garaget med en att-göra-lista
Kabelhärvan skulle kopplas in
Igenom torpedväggen
Friskt kopplat, glatt humör...?
Vrider om tändningar och ansluter till boxen...alla givare fungerar, veckans "slit" har lönat sig
Sen var det dags att lufta kopplingen...lagom tungtrampad
Av med fronten för att försöka klämma in IC
Ska gå!
Tjoho passar....nästan
Så något...är någon mm som som ska slipas bort och sen tillverka fästen så kommer den sitta perfekt där. Tryckrören ska dras under lyktorna, bör gå att få in där.
OBS! Ingen flickvän skadades under produktionen av dom här bilderna! OBS!
Shit:D kommit långt nu, följt projektet ett tag nu och det är riktigt kul att se att det görs med sån precision:) vad är hemligheten att få ut bruden till garaget då:P kommer nog aldrig lyckas med min
Shit:D kommit långt nu, följt projektet ett tag nu och det är riktigt kul att se att det görs med sån precision:) vad är hemligheten att få ut bruden till garaget då:P kommer nog aldrig lyckas med min
Tack! Avslöja hemligheten på ett publikt forum? Du får köpa min bok som kommer nästa höst Blev en snabb runda i garaget idag också....mest för att städa och plocka undan lite så man hittar bland sina verktyg.
Var även framme med hammare/slip och fixade till dom få mm som gjorde att intercoolern inte satt riktigt bra.
Före...felade någon mm för att intercoolern skulle passa
Efter att hammaren och vinkelslipen varit framme så gled den in som...hmm...sitter perfekt där nu iaf. Får se hur det blir med fronten sen om man måste kapa lite i den eller ej
Men om du nu var hemma vem tog korten då? har du egen kamera man anstäld med?
Bilderna är från mina övervakningskameror Fortsätter hamstrar delar och fler är på ingående, förhoppningsvis skruvar man lite i morgon också
Detta kom i veckan. Oljekyl (drog sönder gängorna på den förra, hade ärgat fast. 90 graders silikonreduceringar, ska på IC, dumpventil, avgasbandage och 3" flexdel
Yes, beprövat, Men varför fullbordade du inte dina andra tändningsplaner?
Enklare kabeldragning, smidigare att placera (fortfarande inte hittat något smidigt sätt att gömma undan 6st COP spolar och så har jag hört "många" som har dåliga erfarenheter av volvospolarna...tycker om att lära av andras misstag
Nu har jag suttit och läst tråden från början till slut, det är ju helt underbart. skön läsning och bra bilder. man blir ju sugen själv! blir väl nångång i framtiden det med Fortsätt med samma stil!
Haha, det ska jag sluta svara på...men "snart" TM? Bilen har väl inte högsta prioritet längre utan annat som kommer före, men gör lite då och då.
I morgon ska det nog bli en liten runda och göra något!
Fick lite tid över i kväll så putsade till mitt program för att beräkna spridare och gjorde ett för att räkna på varv/remhjul för motor/kompressor. Är väl iofs inget svårt att googla upp sådana lösningar, men jag gillar att ha det tillgängligt på datorn
Små program för lite beräkningar...ska göra dom tillgängliga för nerladdning om någon skulle vilja ha
Spridarberäkning: Räkna ut hur stora spridare du behöver för ett visst antal hästar. Även hur mycket du behöver höja bränsletrycket för att uppnå ett visst flöde med en spridare eller omvänt, vilket flöde du får om du höjer bränsletrycket (lämna fältet tomt som du vill ha svar på) http://www.aizah.se/jockes/Spridarberakning.exe
Tänkte det kunde vara kul att dela med sig av...skicka gärna ett mail/pm/whatever om någon nu skulle gilla det eller ha förslag på förbättringar, alltid kul
Äntligen kom kompressorfästet iaf! Är dock mitt inne i en flytt så har inte möjlighet att testa så kompressorn verkligen passar, men det får man väl hålla tummarna för
Kunde inte låta bli, så trots att vi flyttar för fullt så var jag tvungen att kolla så fästet passade kompressorn...nästa steg blir att testa så allt passar på bilen också
Framifrån...fattas bara en remskiva på kompressorn