3393
Sök

sänkning s60

136 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#1
Ska kapa mina fjädrar som sitter på men vet inte hur mkt lr hur många varv man ska ta, är det ngn som vet ungifär hur mkt man ska kapa och hur bilen blir om man kapar orginal fjädrarna.

$$$

761 Inlägg
23 juli 2008
#2
Du ska inte kapa något alls. Ska du göra något så köper du riktiga sänkfjädrar, då får du den både lite styvare och lägre. Kapa fjädrar är rent bondmeck.....

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Personbils tekniker
238 Inlägg
23 juli 2008
#3
Jag har kapat ett varv på min s80 och då fick jag ner den ca 2,5cm och känner ingen skillnad när man åker.
Senast redigerat av _740_power (23 juli 2008)


Saab-fetischist
9 Inlägg
23 juli 2008
#4
Säger som Markus_MR2.
Varför ens tänka tanken att börja kapa fjädrar när du har en s60 -01?
Lägg pengarna på riktiga saker så lönar sig det i längden.
Senast redigerat av Darkis (23 juli 2008)


Japs :)
775 Inlägg
23 juli 2008
#5
Kapa dem inte, då kan ju folk tro det är en 740, köp dämpare, det är det bästa alternativet o håller

145 Inlägg
24 juli 2008
#6
så du har råd att köpa en S60 och köra med den men inte råd att köpa sänkfjädrar? tongue

_740_power: det är för orginal är så sjukt sunkigt så därför märker man ingen skillnad smile
Senast redigerat av zoddan (24 juli 2008)


136 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
#7
Är det stor skillnad om man köper sänkningsfjädrar lr nya dämpare till, såg ngt kitt för ca 4000

$$$

761 Inlägg
25 juli 2008
#8
Ja, dina dämpare är 7 år gamla och säkert halvslitna. Det är egentligen alltid rekomenderat att byta dämpare när man ändrar höjd på bilen. I en del fall får man ändra växellådans höjd också för att drivaxlarna fortfarande ska ligga någorlunda horizontelt..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

136 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
#9
Slutade med nya dämpare samt fjädrar smile (sachs) begagnade men det blev betydligt bättre,
tackar för hjälpen wink

$$$


Sök