2392
Sök

Vill ej starta [Peugeot mi16]

3 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Hej på er alla!

Jag äger en peugeot Mi16 som nu har stått en månad p.g.a sommarlov. Jag hade inga problem med den innan när jag använde den. Men nu vill den ej starta, den går runt osv i motoren. Men det är som om den liksom inte vill slå igång. Så den bara torr-svarvar om ni fattar. Heller ingen fin ljud kommer ur motoren.

Bensin finns i mängd. Har även försökt starta med ström från annan bil.

Mvh Alex
Senast redigerat av Lovheim (21 juli 2008)

460 Inlägg
22 juli 2008
hej har du kollar stiften hur dom ser ut

3 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Dom är relativt nya, vadå? Kan dom bara sluta fungera sådär även fast dom är rätt nya?

Det låter som om den inte kickar igång liksom, asså allt går runt osv. Man hör bara ett mycket knepigt ljud. Låter mycket torrt.

Skaune
22 juli 2008
Får ju kolla så pumpen matar, att där verkligen kommer soppa ur spridarna, kolla gnistan etc! kan ju börja med gnistan om du vill! kan ju vara din tändspola som lagt av, så att du har nya stift behöver inte betyda nått.

1 Inlägg
22 juli 2008
Kan vara tändmodulen som behöver bytas. Fick själv byta denna på min 405 när den hade stått en månad.
Kolla även att det inte kommit fukt in i databoxen. Den sitter lite dumt till framför vindrutan, det finns en gummi"flärp" i botten av utrymmet för databoxen som ska leda ut vatten. se till att inte löv har täppt igen denna öppning.

33 Inlägg
22 juli 2008
Prova att vrida om nyckeln så att du får ström i bilen och lyssna om bensinpumpen går igång. enklast om du lyssnar under bilen när en kompis vrider nyckeln. är det dödstyst så vet du vart problemet sitter wink

3 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Hej allihop,
Tack för svar o förslag. jag bytte ut tändmodulen. Och nu fungerar den som en klocka!

Tack allihop! :-)

Sök