3039
Sök

Rolig bil för gröngöling

10 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Hej

Har precis beslutat mig för att köpa en billig bil, ska ha den till att åka till jobbet (6 mil om dagen ungefär) och jag vill ha en rolig resa. Nu är det inte så att jag bara ska sitta o kajka till o från jobbet i den menar bara att jag inte vill ha en bil som dricker 2 liter/milen.

Budgeten är >35k, vad ska man satsa på?

Kortfattat: en bil(storlek spelar ingen roll) som det är lite tryck i men som ändå kan gå året runt utan att skinna en totalt

tacksam för hjälp

7 120 Inlägg
23 juli 2008
Honda Civic alt. Crx med VTEC!

2 126 Inlägg
23 juli 2008
Ford Fiesta XR2i, billig bil både att äga och köra men är ändå en kul bil att köra!
Perfekt att köra till jobbet med!

1 754 Inlägg
23 juli 2008
Om du ska pendla 6 mil om dagen så bör bilen vara någorlunda tyst och bekväm, eller hur?
Senast redigerat av Holiace (23 juli 2008)

Jag kan inget om allt.

10 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Holiace skrev:
Om du ska pendla 6 mil om dagen så bör bilen vara någorlunda tyst och bekväm, eller hur?

fin 110-väg hela vägen så det spelar inte så stor roll handlar om 15 minuter per resa ungefär, så det spelar inte jättestor roll, för att vara exakt är det 49 km ToR

1 754 Inlägg
23 juli 2008
Bompa112 skrev:
Holiace skrev:

fin 110-väg hela vägen så det spelar inte så stor roll handlar om 15 minuter per resa ungefär, så det spelar inte jättestor roll, för att vara exakt är det 49 km ToR

Aha. Saab 9000? VW Corrado?

Jag kan inget om allt.

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
23 juli 2008
saab 9000 turbo. dricker lite och är förbannat sköna att köra och är inte allt för dyra heller. + att dem går riktigt bra också smile om man väljer rätt modell och rätt motor.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Ratthållare på E4
165 Inlägg
23 juli 2008
Aerodynamik skrev:
Honda Civic alt. Crx med VTEC!

Kan inte mer än att hålla med.
Gillar min lilla honda drar inte allt för mycket å pigg å rolig å köra.
Inga större problem har jag haft heller mer än slitage på det vanliga.

Är livet värt att liva utan bil??

10 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Tittat lite på de bilar ni nämnt redan tidigare och det ser lovande ut, har även tittat på Golf GTI och Celica, för och nackdelar med dessa mot de ni precis rekommenderat
Senast redigerat av Bompa112 (23 juli 2008)

Sök