Man kan diskutera sig till en besiktnings tid om man bara är lite fräck, Jag gjorde på följande sätt. (Troligen blev jag inte populär)
Ringde in och skulle ha en tid (naturligtvis så var det mitt fel att bilen inte blivit besiktad tidigare) vederbörande som svarar säger att jag kan få en tid om två veckor . Jag informerar om att hon jobbar på en statlig myndighet och hennes uppgift är att fixa en besiktningstid till min bil omgående då jag inte väljer att bilen skall besiktas. (utan är tvingad av lag). hon vidhåller att jag är välkommen om två veckor och jag tackar för hjälpen informerar att jag kommer att köra med bilen undertiden då jag anser att min bil är redo för besiktning men att deras myndighet inte har tid att utföra denna påtvingade tjänsten. skulle det sen vara så att jag blir stoppad så får vi ju ta en runda genom rätten där jag då hävdar att deras service funktion inte fungerar så att allmänheten har fri tillgång till den ..
Se på f*n de hade en tid redan samma eftermiddag ????
Det finns ett prejuceradefall vad det gäller besiktningens sätt att dela ut tider och att de skall ha en viss beredskap för akutfall.! Dom är en del av samhällets infrastruktur.
Sen anser jag ju att bilar skall besiktas för allas säkerhet , så det var mitt fel att jag inte ringt tidigare, och jag kan ibland lacka ur och ta en onödig diskussion.
Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.