3963
Sök

Seat Leon -00 1.6 SR - Motorn rusar ibland(ofta) när jag frikopplar

6 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Här är en gåta för er som kan bilar,

Ganska ofta rusar min motor upp i 4-6000 varv när jag frikopplar. När jag släpper frikopplingen så kan ibland motorn få en "automatisk farthållare" dvs den håller jämn hastighet och kör av sig själv.

Det är ganska irriterande pinsamt när man står vid ett övergångsställe och en stackars dam ska gå över gatan. Där står jag stilla och motorn ligger på 5000 varv smile

På tomgång håller motorn ibland inte heller jämnt varv. Den vacklar mellan 900-1400 varv/min.

Jag har även svårt att starta bilen ibland. Batteriet är piggt och motorn går runt med tänder inte. Kan ta 10 sekunder innan den tänder till. Jag vet inte om detta felet har med det förra att göra.

Allt jag beskrivit ovan händer inte alltid men ofta ett par/tre gånger under färd. Bilen har gått lite över 4000 mil, allt är i orginal.

Någon som har något tips på vad det kan vara?

10 Inlägg
24 juli 2008
Din Lmm har tackat för sig

6 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Vad innebär LMM? dyrt att byta/fixa?

Kan man på något sätt säkerställa att den är trasig genom att titta på den? Är den lätt att komma åt?
Senast redigerat av Stajs (24 juli 2008)

56 Inlägg
24 juli 2008
Luftmassemätare, dom e rätt dyra

6 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Är det lätt att byta själv? Kan man inte hitta en detaljerad bildbeskrivning på min motor på nätet någonstans?

Konstruktör
1 053 Inlägg
24 juli 2008
Det billigaste är ju att gå till en skrot och köpa en LMM.
Lär inte kosta spec mycket.

2 Inlägg
27 augusti 2008
Jag har en Seat Leon 1,6 med exatkt samma fel och för info det var inte LMM grannen jobbar på bilverkstad och det visade sig vara tempgivaren köpte en ny och vips var problemet löst...

Sök