Har trot eller ej orkat att sitta här och läsa igenom hela tråden
Så nu vill jag säga mitt...
Det finns yrkesfolk, tex lackerare som livnär sig på att lackera bilar, de sysslar med detta hela dagarna, de gör inget annat, år in och år ut förbereder de och lackerar bilar.
Sedan finns det hobbylackerare som kanske lackerar 1 bil om året. Sedan har vi en som aldrig lackerat en bil förrut.
Vem gör bäst jobb?
Samma sak med polering av bil. Jag lät en "hobby-nisse" polera min bil en gång, 500spänn brukade han ta, många var nöjda med honom (De visste tydligen inte bättre, eller så var deras bil jäkligt fin innan också). För min bil blev då f-n inte bra, cirklar och allmänt inte alls fin.
Lämnade sedan in bilen till en riktig firma och herrejösses vad bra det blev. Gjorde dessutom helrekond och jag kunde inte bli mycket nöjdare. Visst finns det alltid småsaker som jag gjort i efterhand, med det är sånt som krävt upprepade behandlingar och endel extratid.
Så mitt råd till dig som vill lacka om bilen, skicka bilen på en rekond först hos en seriös firma, de kan göra underverk. Kostar några tusenlappar, men det är det helt klart värt.
Funderar själv på att prova lacka lite nu när jag flyttar till hus och får lite plats i form av en lada på några hundra kvadrat, tänkte strippa ner en gammal 240 eller nåt annat och ha som långtidsprojekt. Alltid kul att prova nytt. Men aldrig att jag skulle ge mig på att lackera min bruksbil.
Mvh Andreas