3616
Sök

Tränings Tråden

Avstängd
116 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
*Tränings Tråd*

-Diskuterar all träning
-Bilder och Filmer
-Kur rapporter
-Status/Statistik
-Med mera...

Hörs i tråden grabbar! lol

och tjejer... :p
Senast redigerat av JoeMoeKoe (19 september 2008)

Avstängd
116 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
lol ingen som tränar ? ^^

terazzi
11 augusti 2008
jo wink gymmet smile
Men inte så uberseriös ^^
e bara där 3-4 ggr/veckan wink

2 Inlägg
11 augusti 2008
Har funderat på att lägga upp en websida/databas med träningsresultat och sådant, man kanske skulle göra sig besvär att verkligen fixa något sådant. Vem vet, man kanske skulle ta träningen mer seriöst om man kan se vad och hur mycket som har förändrats under en viss tid.

Son Of Murphy
782 Inlägg
11 augusti 2008
Jorå, nog tränar man... tongue Fast på senare tid har man börjat slarva, så det blir kanske 1gång i veckan eller ås... hmm Fan måste ju komma i form till Egypten i Oktober! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

1 723 Inlägg
11 augusti 2008
gym 4-5ggr/v och löpträning 2-3ggr/v. måste ju skärpa sig!

1 217 Inlägg
11 augusti 2008
Träna? Du menar röra på sig utan att behöva det? Aldrig i livet:P

-= 666 =-
31 Inlägg
11 augusti 2008
Gymmet brukar man tillbringa mycket tid på dock inte senaste då man vatt mest i garaget smile

Volvo 242 T5 600Whp http://www.mtracing.se

526 Inlägg
11 augusti 2008
Jag tränar.. Dock har det blivit lite si och så med det över sommaren :S

Men nu efter semestern ska jag börja igen. Tänkte då köra gymkort där jag bor.
Då kan man även träna lördagsmårnar. Vilket man inte orkar göra om gymmet ligger i stan smile

987 Inlägg
11 augusti 2008
Förslag på hur man ska få fingarna ur röven och börja träna? Har fått remiss om mina knän rygg och nacke, men har bara orkat tagit mig till gymmet engång, hur ska man få ork? tongue ngt förslag?

i like it load

Professional dreamer
398 Inlägg
11 augusti 2008
Gym är, enligt mej, S J U K T tråkigt! De gånger jag tränat på gym är när polarna släpar dit mej.
Jag får ingen som helst motivation när jag tränar inomhus.
Jag föredrar att jogga utomhus, nothing more or less.
Springer ca 5km varje gång, vilket blir 3-4 dagar i veckan beroende
på hur jag jobbar.

Någon som har tips på bra (läs motiverande) ryggträningar?

Sedan är det hundträning som gäller för mej, så det blir agility, freestyle
och lydnadsträning varje dag! Räknas det?=P

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

526 Inlägg
11 augusti 2008
pippaaN skrev:
Förslag på hur man ska få fingarna ur röven och börja träna? Har fått remiss om mina knän rygg och nacke, men har bara orkat tagit mig till gymmet engång, hur ska man få ork? tongue ngt förslag?

Köp ett dyrt gymkort.smile

613 Inlägg
11 augusti 2008
Ville gärna komma igång att träna igen med, blev några tafatta gånger.
Men skaffade då cross, har ju förbannat roligt + att det är ändå bra träning. tongue

Herr
1 722 Inlägg
11 augusti 2008

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

fotointresserad
2 307 Inlägg
11 augusti 2008
Tränar en del jag med på gym men då är det bara rehab-träning efter min knäskada och operation.. Målet jag har nu är att träna upp musklerna igen och kunna börja spela fotboll som jag gjorde innan. Går sakta men säkert framåt, har börjat kunna springa och leka lite med boll nu men har en hel del kvar än, vänsterlåret är fortfarande strax över 1,5cm mindre än högerlåret så ska träna tillbaka dom musklerna..

Har även lagt massa tid på att dokumentera hela allt från min skada och rehabträningen i en liten blogg:
www.korsbandsskada.bloggagratis.se

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
11 augusti 2008
Försöker köra gym 4ggr/v mån,tis,tors,fre. Har bara hållt på sen mars efter 3år uppehåll men det är gött att vara tillbaka! (lite trist att börja om på de små hantlarna igen men ska man slippa skador så är det enda vägen)

Tycker klart bästa tiden att träna är på lunchen(om man har möjlighet). Då har man ätit 1-2 mål(tidig frukost och mellanmål eller endast sen frukost) mat och hunnit smälta den. Man är ju som mest taggad att träna också! Efter gymmet är förbränningen som högst och man kan äta en stadig lunch.

Tips för att komma igång är väl bara som med allt, att bestämma sig för att göra det. Ha ett mål, gärna med delmål, och inte hoppa över träningen för att man är lite trött en dag. Gå till gymmet ändå! Det känns bättre efteråt! Så slipper man dåligt samvete mot sig själv dagen efter också...

Tips för att inte sluta när man väl kommit igång är samma som ovan. Om man råkar missa en veckas träning för att man är utomlands eller liknande så känns det tungt de första dagarna tillbaka på gymmet men efter 3-4pass så är man mer taggad än tidigare efter veckan av vila!

Bottom line: Kör på så kommer resultaten. Om du är nybörjare så kan jag glädja dig med att du kommer öka ca.40-60% i styrka på mindre än 6mån! Sen planar utvecklingskurvan ut dock, men det kan du oroa dig för när du tränat de 6mån... tongue

PS. Försök inte vara cool och ta maxvikter direkt. Kör strikta övningar med låga vikter så undviker du skador. De som tränat länge respekterar dig mer om du kör låga vikter och visar att du vet vad du håller på med än står och svingar en alldeles för tung hantel okontrollerat!
Senast redigerat av TCG (11 augusti 2008)

Eliminator
1 441 Inlägg
11 augusti 2008
Jag gör som alla andra med talang, jag vilar mig i form.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

23 Inlägg
12 augusti 2008
Tränar både gym och kamsport då jag tycker det är roligt att slå på någon tongue.
Nej men kamsport är riktigt roligt tycker jag. Tränade boxning nu fram till sommaren men nu ska jag börja med Thaiboxning och senare blir det väll Brasiljansk jiujutsu (stavning?) följt av MMA.

Rolig tråd för övrigt verkar inte vara så många aktivt tränande. Kollade bara första sidan dock.

7 100 Inlägg
12 augusti 2008
njaa bmx räknas väll som träning?
isf,så tränar jag tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Yrkesförare
1 073 Inlägg
12 augusti 2008
Tränar på gym 4-5 dagar i veckan. Försöker träna så seriöst jag bara kan.
Tänker mycket på vad jag äter. För mig är träning inget nödvändigt ont utan ett stort intresse.

Vissa gånger är motivationen inte på topp men det är bara att kämpa på cool

Sök