3500
Sök

Kapa oljefat

Ghettopimpare & DJ
28 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Jag behöver kapa bort locket på ett oljefat. Det har varit motorolja i det innan. Kan man gå på direkt med kapskiva och vinkelslip, eller finns det några andra enkla, säkra sätt. Att fylla med vatten är inte aktuellt.

509 Inlägg
26 juli 2008
Du behöver inte fylla på med vatten men kapa inte utan slipa bort locket istället så blir det inte några vassa kanter

672 Inlägg
26 juli 2008
Tigersåg...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Ghettopimpare & DJ
28 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Men.. Det är ingen risk för explosion?? Kapa är ju inte så svårt, men jag vill ju gärna ha livet i behåll..

BMW fantast
1 172 Inlägg
26 juli 2008
säger tigersåg jag med.. vinkels slip e ju itne så smart kanske... jag och farsan använde tigersåg när vi skulle plcoak bort olje tanken i källaren...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
26 juli 2008
Motorolja är inte direkt jättebrandfarligt så nån explosion är jag rätt säker på att du inte råkar ut för. Kapa dock aldrig med stängda lock för då skulle det i princip kunna explodera med vatten i så pilla bort det lilla locket först. ett oljefat rymmer ju 209 liter bara och av en 1 liter vatten blir det 1700 liter vattenånga så det kan ju bli tight där inne smile för att inte talaom bensin, 1 liter bensin som värms upp ger nånstans runt 7-8000 liter ånga så det räcker typ med en liten kapsyl för att det ska smälla om det blir varmt. Vill du ha jävligt roligt så häll i ca 2dl bensin i ett oljefat, skruva fast den lilla korken hårt och lägg oljefatet på en brasa hahahah jävlar vad det smäller men stå för fan inte vid nån an ändarna för botten eller locket kommer att flyga åt helvete. Hehehe sorry nu kom jag ifrån ämnet, kunde inte hålla mig bara för det är så jävla skoj när det smäller ;smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

4 586 Inlägg
26 juli 2008
eebee skrev:
Jag behöver kapa bort locket på ett oljefat. Det har varit motorolja i det innan. Kan man gå på direkt med kapskiva och vinkelslip, eller finns det några andra enkla, säkra sätt. Att fylla med vatten är inte aktuellt.

med tigersåg så är det lungt det kapade jag ner en hel oljetank med för några år sedan

Gammal och grinig
362 Inlägg
26 juli 2008
Lägg den på elden tills locket exploderar bort...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 juli 2008
äääh har kapat hur många som helst med vinkelslip. olja har de vart i dom. ingen fara, bara köra på.

MVh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
26 juli 2008
varför inte ta burköppnaren.? funkar prima om man har en ordentlig smile

Gick inte att ladda upp den bilden jag hade men iafal en tryckluftsdriven. men annars skulle jag valt tiger såg.

Får man fråga vad du skall göra?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Klyphuggare
328 Inlägg
26 juli 2008
Tryckluftdriven huggmejsel brukar gå fint. Bra mycket smidigare än vinkelslip och sånt

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

218 Inlägg
26 juli 2008
jag brukar ta en Mejsel och en stor hammare så knackar jag runt! haha

211 Inlägg
26 juli 2008
Vi tog tigersåg när vi gjorde det för någon månad sedan. Det bli väldigt vassa kanter som man kan behöva slipa bort med

583 Inlägg
26 juli 2008
bränn bort oljan först då? öppna de lilla hålet.. släng ner en brinnande tändsticka... gå därifrån... sen några timmar senare är de bara hugga in med vinkeln? big_smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Sök