3461
Sök

Cdi stypning på min enduro ?

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#1
tja,jag börjar fundera ifall jag har cdi strypning på min enduro? den går som lite roligt på 1.2.3 :an går den till en vis effekt kurva sen på 4.an sticker den jäääääävlar ? :S fattar som inget kan den vara strypt ? vill nån ha bilder på cdi:n kan jag ta det bara jag får hjälp tongue


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
1 161 Inlägg
28 juli 2008
#3
lugna ner dej lite.. folk svarar inte samma sekund som du postar..

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
345 Inlägg
28 juli 2008
#5
Skille kanske hjälpa om du skrev vad det är för en enduro... Derbis moppar är strypta med cdin men det hör förvisso inte till det här forumet...


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#6
det är en ktm 250 exc från 95


1 079 Inlägg
28 juli 2008
#7
Vad var det för fel på din gamla tråd? http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5#p1067355

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#8
fick liksom inget vettigt svar från den tråden


Straight G!
104 Inlägg
28 juli 2008
#9
hur vet du att det är cdi:n ? har strypt av den helt fån början .. med pluggar och så ?

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#10
jo men jag märker det på varvtalen, att den stryper tändningen efter ett tag , har redan kollat efter plugg i krök,insug,luftburk finns ingetting där


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#11
skulle vara roligt å få veta riktigt om den är det eller inte,men ingen som har nått förslag ?


Straight G!
104 Inlägg
28 juli 2008
#12
hewra skrev:
skulle vara roligt å få veta riktigt om den är det eller inte,men ingen som har nått förslag ?

Det flesta 250;s har för det mesta strypning i cdi:n .. Man brukar oftast klippa av en sladd lr byta till en trim cdi.. kan inte ge dig mer tips än så.. big_smile klipp inte av några kablar förens du är riktigt säker...

Klyphuggare
328 Inlägg
28 juli 2008
#13
Martin031 skrev:
hewra skrev:
skulle vara roligt å få veta riktigt om den är det eller inte,men ingen som har nått förslag ?

Det flesta 250;s har för det mesta strypning i cdi:n .. Man brukar oftast klippa av en sladd lr byta till en trim cdi.. kan inte ge dig mer tips än så.. big_smile klipp inte av några kablar förens du är riktigt säker...

Det vart en tvåa för mycket där va? har aldrig hört om en strypt cross.

Och som svar på frågan så borde du nog börja leta fel istället för pluggar, strypningar och bananer i avgasröret

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

1 688 Inlägg
28 juli 2008
#14
Ett samtal till KTM så har du ett 100% svar...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#15
jao,den har ju varit reggad men den är avställd nu och inte i trafik,så har ingen aning riktigt om vad de kan vara:S finns det inget sätt att  mäta upp cdi:n på nå vänster ?


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#16
kan det vara nån spole som har farit ? :S


Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
29 juli 2008
#17
Eftersom det är en enduro så ska den inte vara vass den har kraften på botten och mellan registret sen börjar den tappa mot högre varv, och din hoj har ingen strypning i cdi:n (det e ingen moppe) ifall du tycker den e för lugn, varvar för dåligt osv sälj och köp 250 2t cross...

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#18
fixat nu ! knipsade en brun kabel och jordade den till ramen och fy fan vilken skillnad !! nu drar den som den ska big_smile


3 Inlägg
30 mars 2009
#19
hewra skrev:
fixat nu ! knipsade en brun kabel och jordade den till ramen och fy fan vilken skillnad !! nu drar den som den ska big_smile

Skillnad? Du har altså varit i elsystemet och härjat ?
Dumt, men iaf, en 250 har hästarna hela tiden, men en cross maskin ska du inte ligga o gasa med på fullvarv i en kvart.

sen enduro är byggde för att ha styrkan på lågvarv och mellan registret, högre varv har man ingen "nytta av " i skogen..

Har en likadan fast äldre, och det märks att det är enduro, för den är mycket lungare i drag, dvs när den funkar!

Administratör
2 978 Inlägg
30 mars 2009
#20
Onödigt trådlyft.....

En kopp av den svarta såsen...


Sök