2316
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#21
haha en hel del roliga kommentarer här ser jag smile

Ja, amerikanaren drar mer bränsle, MEN en amerikanare behöver man inte styla, dom är grymma original smile, och som sagt, v8 är myyys.

Enda nackdelen är väl lite högre bensinförbrukning samt automat lådan.. men det borde la gå att burna med automat med tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"

Garaget Video Crew
842 Inlägg
29 juli 2008
#22
Amerikanskt - Du får dom brudarna som brukar vara med i serien "Cops", vilket inte är mycket att hänga i granen.

Japansk - Ja det talar väl för sig själv ? Små tajta, WOHO!!

För mig e valet självklart!

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#23
hahahah:D

"Liberty of thought is the life of the soul"

Herr
1 722 Inlägg
29 juli 2008
#24
Köp amerikanskt du, v8 e säkert asnajs! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 juli 2008
#25
Jänkare, för mig ett enkelt val. Men kan ju ha och göra med min allergi mot japanska bilar. Får utslag stora som femkronor som kliar jävlar när jag sitter i en japanare.

Nej, tänk dig en glidarkväll på stan. Ett litet tryck på gasen och du hör V8:ans muller - finns inget, och då menar jag inget, som slår det. Sen kan alla små japanska symaskiner stå jämte och varva. Jämför de två ljuden och jag lovar dig, saken är biff! smile

MVH
Senast redigerat av Dave_C70 (29 juli 2008)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#26
hehe ja det har du helt rätt i.. men som sagt blir ju inte lika roligt med automat som med manuell tyvärr. V8 med raka rör är ett underbart ljud..

"Liberty of thought is the life of the soul"

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#28
haha jasså.. varför då? tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
29 juli 2008
#29
Vill du bara burna mycket och höras så amerikanskt. Vill du istället köra lite snabbat i kurvor, drifta, burna ha en snygg ovanlig sportbil så satsa på japanskt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

164 Inlägg
29 juli 2008
#30
Snacka om svårt val...är ju helt olika bilar och kulturer. Man kan ju faktiskt få en amerikanare att svänga oxå, krävs ju lite jobb men det går wink. Men motorljudet du får med fullängds headers och sportavgas...folk blir som galna, har fått massvis med lyriska komentarer från folk som själv kör japanare till och med, om hur läckert motorljud det är. Tänk en "snäll" nascar-bil och ljudet stämmer rätt bra ;D!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#31
hehe jo precis. Inga problem att få en såpass "ny" amerikanare att svänga bra, lösningen heter KONI, krängningshämmare osv tongue

vad menar du med fullängds headers?

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 255 Inlägg
29 juli 2008
#32
Jag hade nog köpt mig en äldre EVO eller en Sunny GTi-R (Pulsar) Små bilar med bra kräm i!!

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#33
evo är väl ingen liten bil? tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 661 Inlägg
29 juli 2008
#34
hedley skrev:
evo är väl ingen liten bil? tongue

Beror på vad man jämför med. Men den är ju inte större än en BMW 3 serie.

164 Inlägg
29 juli 2008
#35
hedley skrev:
hehe jo precis. Inga problem att få en såpass "ny" amerikanare att svänga bra, lösningen heter KONI, krängningshämmare osv tongue

vad menar du med fullängds headers?

Oj glömde svara, sorry tongue.

Headers finns i olika längder. Det finns korta, som passar mot original avgassystemet. Och så finns det semi-length (alltså typ halvlånga) och full-length. Då måste man byta x-pipan oxå, mot en kortare model. Längre headers ger mer effekt, och lite roligare ljud. Jag har semi-length. Hörde att skillnaden bara är marginell mot dom längre smile.

Byter man bara avgassystemet blir ju ljudet lite dovare och sportigare. men byter man headers oxå så blir det mycket rapsigare och mer racigt....dom som vet hur en nascar låter vet hur min låter, inte riktigt såklart, så mycket låter den inte haha...men åt det hållet iaf smile.

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#36
Alltså, då det gäller byte till manuell på Camaro'n så är det nog en av det lättaste. Bara att leta upp en Muncie M21 4 växlad manuell som sitter på 350'or orginal, äldre modell of course men likadana fästningar. Eller så finns det ju alltid en eller en annan 5 växlad manuell man kan hitta.


Enligt mig.. Amerikanskt för körglädjen, det finns inget som slår en V8'as ljud faktiskt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 255 Inlägg
29 juli 2008
#37
hedley skrev:
evo är väl ingen liten bil? tongue

Om du ser till vikten på de äldre modellerna så är den de smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

164 Inlägg
29 juli 2008
#38
Håller med...en japansk sexa låter nice, en fyra...njae...inte direkt tycker jag. Men en V8:a med roligt avgassystem låter verkligen underbart. Saken är den att folk i allmänhet gillar det ljudet, och det märks när man åker omkring smile!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#39
e55boy skrev:
Håller med...en japansk sexa låter nice, en fyra...njae...inte direkt tycker jag. Men en V8:a med roligt avgassystem låter verkligen underbart. Saken är den att folk i allmänhet gillar det ljudet, och det märks när man åker omkring smile!

Men det är klart, man får mer uppmärksamhet i en gammal trimmad jänk än en japsare med bodykit. Rent ärligt.

Det enda som slår en V8'as ljud är en turbomatad amerikansk V6'a som går på alkohol. big_smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 255 Inlägg
29 juli 2008
#40
Siarnaq skrev:
e55boy skrev:
Håller med...en japansk sexa låter nice, en fyra...njae...inte direkt tycker jag. Men en V8:a med roligt avgassystem låter verkligen underbart. Saken är den att folk i allmänhet gillar det ljudet, och det märks när man åker omkring smile!

Men det är klart, man får mer uppmärksamhet i en gammal trimmad jänk än en japsare med bodykit. Rent ärligt.

Det enda som slår en V8'as ljud är en turbomatad amerikansk V6'a som går på alkohol. big_smile

Nej nej rak 6a med överladd ska de va ;P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D


Sök