3394
Sök

Vad gör man åt snedparkerande grannar?

Son Of Murphy
782 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Tja!

Min "parkeringsgranne" parkerar som ett jävla arsle, vad ska jag göra åt det!?
Nog för att man kan ha stor vräkig jänkare (av 2000-tals model förstås), men man behöver ju inte parkera som en idiot för det! sad
När han parkerar sin jänkare måste man snirkla sig in bredvid, för att inte själv få parkeringsskador, o på bilderna här ser ni hur situationen är...
Problemet är dock vad f-n ska jag göra!? hmm

Så här ser det ut på långt håll, ingen större fara tycks kanske...
http://i329.photobucket.com/albums/l363/Mankan1978/Nyamobilen004Mask.jpg

Så här nära stolpen står jag:
http://i329.photobucket.com/albums/l363 … len003.jpg

Och så här nära stolpen står han:
http://i329.photobucket.com/albums/l363 … len002.jpg

Vet inte, känns fan inte kul o behöva snirkla sig in, man får ju faktiskt acceptera att parkeringen är RUND och då måste man visa hänsyn... sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

7 100 Inlägg
28 juli 2008
öhhh ja tyckte inte att de va nå fel på den parkeringen,men men så tycker ja.........

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 juli 2008
bmx skrev:
öhhh ja tyckte inte att de va nå fel på den parkeringen,men men så tycker ja.........

inte jag heller

465 Inlägg
28 juli 2008
testat att prata med han?

Muttley
28 juli 2008
gott om plats där tycker jag

482 Inlägg
28 juli 2008
hehe tycker det ser helt normalt ut... är lättast att prata med honom lr sluta bry dig, lycka till smile

just real power
no turbo shit

huh?
10 427 Inlägg
28 juli 2008
Be hyresvärden måla upp p-rutor wink

Edit: Men skulle vi dra en linje på bilden där så skulle nog grannen stå innanför den ändå.
Senast redigerat av steifan (28 juli 2008)

Körv
3 535 Inlägg
28 juli 2008
äsch, det där är ju inget mot min parkering.. Men du kan ju prova att prata med honom?

Truckdriving Man

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 juli 2008
om du tittar på bilden så har han ju parkerat mer mot mitten än va du har..du "måste" ju stå närmre stolpen så att du har fritt för att öppna din dörr..

Son Of Murphy
782 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Hm, mjo okej...
Ja kör man fläskig "amerikanare" är det väl klart att man är rädd om bilen, men man behöver väl inte tränga ut andra för det... sad
Ni som säger att det är lugnt; jag får krypköra in, ratta som en tok o när jag parkerat klart så står jag nästan så jag blockerar hans utfart... hmm Ja jag kansker är överkänslig, men så jävla jobbigt o behöva snirkla sig in på sin egna parkering bara för att han kör en stor jänkare!!!
JO det är sant, när han kör sin normala bil, en Audi av något slag o sen någon Toyota, är det inga som helst problem o komma in, då parkerar han "normalt", men inte när han kör in Chargern...
Om man ska prata med han, vad ska man säga!? "Hej, du parkerar som en idiot, så man knappt får plats!" Det funkar ju inte.
Prata med hyresvärden skulle ju kunna fungera, men jag har jävligt svårt o formulera mig "som folk" som kanske märks

Son Of Murphy
782 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
maximus skrev:
om du tittar på bilden så har han ju parkerat mer mot mitten än va du har..du "måste" ju stå närmre stolpen så att du har fritt för att öppna din dörr..

Ja alltså snedparkerar han o på så sätt tränger ut mig! Tack! Någon som håller med mig iaf

155 Inlägg
28 juli 2008
du pissar på alla dörrhandtag och tar ur all luft ur alla däck, eller så ringer du hyresvärden:p

Son Of Murphy
782 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Sunnmo skrev:
du pissar på alla dörrhandtag och tar ur all luft ur alla däck, eller så ringer du hyresvärden:p

Haha, ja det skulle ju kunna fungera!!! big_smile

Rocketdog
270 Inlägg
28 juli 2008
Rita ett kryss på väggen som han får sikta in sig på med jänkaren smile
Annars kan du dra dit en vägsugga och lägga mitt mellan era parkeringar så parkerar han nog närmare stolpen smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

Son Of Murphy
782 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Criton skrev:
Annars kan du dra dit en vägsugga och lägga mitt mellan era parkeringar så parkerar han nog närmare stolpen smile

Hehe, jo det skulle ju funka! Har massor med Inogoner på jobbet (typ lampor som flygen ska köra in efter) man kanske kan sno två stycken o sätta upp! wink
Betongsuggan blir svårt, då måste ju även jag akta mig... hmm tongue

2 283 Inlägg
28 juli 2008
Elska Anarki Parkeringar Haha :d
Senast redigerat av Pikey (28 juli 2008)

R.I.P. Michael Jackson!

3 059 Inlägg
28 juli 2008
Back in o ställ dig onödigt nära honom själva så han knappt vågar backa ut sin bil.

Sen går du in här och skriver ut en lapp och sätter på hans torkare..
http://www.youparklikeanasshole.com/
Senast redigerat av Smajly (28 juli 2008)

1 002 Inlägg
28 juli 2008
Använd ratten big_smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Rocketdog
270 Inlägg
28 juli 2008
Mankan1978 skrev:
Criton skrev:

Hehe, jo det skulle ju funka! Har massor med Inogoner på jobbet (typ lampor som flygen ska köra in efter) man kanske kan sno två stycken o sätta upp! wink
Betongsuggan blir svårt, då måste ju även jag akta mig... hmm tongue

Nejdå, lägg den mera på hans sida av parkeringen wink
Annars så kan du ju snacka med armén eller något sånt och fråga om du får låna det största och bredaste fordonet dom har (inom lämpliga mått) för att nästan komma in i garaget med smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 juli 2008
Ganska gott om plats enligt mig, men det är ju som sagt upp till var och en.

Ställ dig jävligt nära nån gång. Med din spegel precis bakom hans, sen krälar du ut på högersidan och låtsas som ingenting.
Så får du se dan efter om han har tagit sig ut. Har jag gjort åtskilliga gånger på ett hotell i GBG med mycket mindre avstånd mellan pelarna i P-huset.. Sist stod bilen bredvid kvar. Hade fått en lapp på min bil där det stod: "Fattade vinken, tog spårvagnen".

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök