Nja jag håller då inte riktigt med om du menar att han ska köra på bensin, ett par bra spridare vid snikkonvertering är ju m5 3.6 spridare dom flödar 340cc och räcker gott till hans mål att ladda 0.4-0.5 som ger ca 250-270 hkr. m5 spridare ska räcka en bit över 300 hk! Om han sen ska ha e85 så är 400cc som du säger minimum..
Är du verkligen säker att dom bara flödar 192cc? Jag har för mig att dom flödar runt 230cc men dom blir nästan lite gränsfall i alla fall? Dom är ju högohmiga men jag tror nog du kommer bottna spridarna.. köp m3 eller m5 spridare tycker jag, eller 440cc spridare (finns liknande på volvo s60r) så kan du köra på e85 och kanske runt 300 hk om du kompsänker
EDIT: kollade upp 535 spridarna dom flödar 192cc vid 3 bar så det är nog vid lite högre tryck dom flödar 230cc
Jo dom flödar inte mkt men ska höjja bränsletrycket till en början sen blir de större spridare har redan 535spridare liggandes så blir att börja med dom, sen ska jag försöka skaffa lite större men många andra som har kört med dessa spridare och ökat bränsle trycket och klarat sig bra med dom!
lite kompsänkning kommer de bli men inte mkt och e85 blir de nog med! Ska se om jag inte kan sälja iväg 192cc spridarna och köpa mig större på en gång bara man får lite pengar till övers inte så lätt nu i juletid när man inte bara handlar klappar till en själv
Lite julklappar som ska in i bilen när man får hem den! Pioneer DEH-P6000UB MDS Grand Prix GP3 760watt max Magnat 4" högtalare Basrör Säkring Dumpventil som ska klara upp till 350hk
240kenna Jo de är ruskigt tråkigt o inte kunna hålla på med bilen nu under vintern! hade man fått hålla på så hade man hunnit med mycket vill jag lova!
kul med projekttråd:D å alltid kul med e30isar! såg att du va ute efter större spridare, ja har 6st m5 spridare på 380cc till övers om det skulle vara intressant?
kul med projekttråd:D å alltid kul med e30isar! såg att du va ute efter större spridare, ja har 6st m5 spridare på 380cc till övers om det skulle vara intressant?
Mvh
tyvärr grabben jag har redan hunnit fixa fram ett par 465cc Har även köpt ett fjäderbensstag, bokat teoriprov och förarprov så tycker de börjar bli dags att hämta hem bilen!
Bilen hemma så självklart har vi varit och fixat lite i han!
Bytt till svarta njurar! Kopplat in dimljusen fram! Kopplat in nya stereon igen+ lånat ett par 6*9 Börjat måtta på baslåda Skrapat solfilm och klister Montera ett par diskanter! Har monterat ihop ett par m3 speglar ska lackas + 2lister Bytt luftfilter Svetsat downpipe flänsen Fixat en nippel till olja in på turbon.
Ska till Lagret/Garaget idag med, hoppas du har tid att rulla in din kärra med så har vi Bimmergarage med mix megapol som dj, lite livemusik e ju inte helt fel!