Edil_ skrev:
Provar väl att slänga in en fråga här, någon kanske har ett svar
Köpte en speldator för ca 2 år sen, grejerna som sitter i håller fortfarande måttet, kunde lira krävande spel på höga inställningar. Har innan detta inte formaterat datorn själv, fick inte med några skivor och supporten hävdade att man lämnar in datorn för det, så sagt och gjort, lämnade in datorn och fick den formaterad, och allt funkade så bra så.
MEN, så för några månader sen, så bestämde jag mig för att jag ville prova på Vista ett tag, och all form av "gratis support" m.m har ju gått ut, så får inga gratis formateringar längre, så tankade ner Vista, och installerade. Det var väl inte någon höjdare, gick rätt segt på min dator och funkade inte med alla spel och så. Så valde att installera XP igen. Tankade XP, installerade, allt flyter smidigt. UTOM en sak, när jag ska spela, flyter allt segt, spelet hänger sig, laggar osv. Och CPU-användningen ligger på 100%. Men såfort jag tabbar ur spelet, går den ner till 0% och allt flyter smidigt igen.
Vad kan detta bero på? Det hjälper inte att spela The Sims 1, eller ställa ner allting i Race Driver: Grid till looooow, eller så i GTA San Andreas, eller vilket spel man nu tar. Har uppdaterat drivrutiner till grafikkort osv osv
Har jag missat något? Nån som har ett liknande problem?
Och som sagt, innan klarade jag krävande spel på "high" på det mesta inom grafik, helt utan problem.. :S