Tjaaa nu ere så att jag ska beställa chipp å kanske en wg från bsr Men hörde att man kan få upp laddtrycket utan en ny wg me en pysventil E de lika bra å köpa en sån då? och va e naktdelarna? Mvh Anders
Jo de e störst sannolikhet att jag köper en wg men om man kan få upp laddtrycket me en pysventil e de vell ingen ide? eller?
köp BSR wg klocka, INGEN pysventil, köper du deras chip och sen 1,0 bars wg så går bilen klockrent och håller laddet stabilt.. men börjar du experimentera med pysventil då blir följden me största sannolikhet att du får "fladdrande" laddtryck samt kraftiga överladdningar på högre varv..
Talar av egen erfarenhet då båda jag och mina kompisar har provat alla möjliga lösningar,
vill du ha en bil som du kan fälla ner fullt på och ända till varvstopp och veta att inget "oväntat sker, kör BSR tryckklockan..
en tryckklocka (wg) med hårdare fjäder är ju att föredra, det ger ett stabilare ladd, men det duger fint med en pysventil, alternativt ett t-kors och lite slang, jag kör med det sista alternativet