3382
Sök

Volvo V70: 2.4T eller T5????

1 079 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
#21
Dansken- skrev:
Om din pappa ska köpa T5 eller 2,4T beror ju lite på hur han kör. Om han är som min pappa, som nästan aldrig kommer över 4000 rpm, då är 2,4T nog bäst, för där laddar turbon tidigare och är alltså piggare vid iväg körningen.
Om han gillar att gasa, då känner man skillnaden på de 50 hk.

Och om din pappa är riktigt cool och vill trimma, då är T5:n bäst att trimma, för att den har mindre borr. (min pappa är inte så cool, för han frågade varför jag hade köpt en bil med trasigt avgassystem, då jag visade honom min senaste bil).

Haha wink

Tack för ett bra svar big_smile Njaee så cool är han inte, men han vet vad trimm å sånt är och funderat på chipp men inte mer än så... tongue Men bra info där, är alltså 2,4t piggare innan 4000 rpm än t5? Isf är läget lite annorlunda wink Han tänker en del på ekonomin när han kör, även om han inte kör helt lagligt och gasar på lite för mycket enligt polisen då och då. smile

106 Inlägg
3 augusti 2008
#22
om ja nu inte minns helt fel så är de precis samma motor bara programvaran och turbon som skiljer kanske kolvarna oxå

1 079 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#23
Dansken- skrev:
Syst3m skrev:
Dansken- skrev:
Om din pappa ska köpa T5 eller 2,4T beror ju lite på hur han kör. Om han är som min pappa, som nästan aldrig kommer över 4000 rpm, då är 2,4T nog bäst, för där laddar turbon tidigare och är alltså piggare vid iväg körningen.
Om han gillar att gasa, då känner man skillnaden på de 50 hk.

Och om din pappa är riktigt cool och vill trimma, då är T5:n bäst att trimma, för att den har mindre borr. (min pappa är inte så cool, för han frågade varför jag hade köpt en bil med trasigt avgassystem, då jag visade honom min senaste bil).

Haha wink

Tack för ett bra svar big_smile Njaee så cool är han inte, men han vet vad trimm å sånt är och funderat på chipp men inte mer än så... tongue Men bra info där, är alltså 2,4t piggare innan 4000 rpm än t5? Isf är läget lite annorlunda wink Han tänker en del på ekonomin när han kör, även om han inte kör helt lagligt och gasar på lite för mycket enligt polisen då och då. smile

Nja, en 2,4T är inte piggare helt upp till 4000 rpm, men upp till typ 3000. Jag tycker det låter som att det är en 2,4T, som är rätt bil för honom. Om den ska gå billigt, går det ju även att konvertera den till E85 utan att byta spridare.

Okej.. Men läste att det bara skiljde 1 dl på blandad körning mellan dessa två. Kan det vara sant? 9,3 liter och 9,4 har jag för mig.


Sök