3623
Sök

avgas flammer, HJÄLP!? ,

Ljudfreak
148 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan. 
Det är så att jag väldigt sugen fixa "flames ur avgasröret" på min Duett epa,
har hört att man kan sätta tändstift i avgas röret som då tänder obränd bränsle.
Min fråga är då: Funkar verkligen detta?, isåfall, blire de bra? o vart på avgasröret ska jag sätta tändstiftet?

Väldigt tacksam för svar o tips!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 augusti 2008
Haha Wtf tongue
jaa du. Vad säger man om moppe & Epa pojkar ??
Man hör väldigt mycket . Tro mig. Också vart moppe kåt osv !

Edit: Det finns ju flamekit att köpa? Knappt 1000lappen kostar det ju smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (6 augusti 2008)

C H E V R O L E T <3

Ljudfreak
148 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
haha, vet att de finns att köpa^^   men de går ju att bygga själv smile

5 042 Inlägg
6 augusti 2008
Xorcess skrev:

Koppla in en vanlig gastub med backventil till förbränningen då på något vis ??

C H E V R O L E T <3

Ljudfreak
148 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Xorcess skrev:

Koppla in en vanlig gastub med backventil till förbränningen då på något vis ??

Kanske smile de får itne bli allt för mkt jobb^^   

Tanken jag hadde va att fixa en separat "Omvandlare?"( grejjen som gör om 12v till de som behövs till stiften:P ) o ha ett blinkers relä på den, och då somsagt sätta ett tändstift på avgas röret.
Men jag vill veta att de verkligen funkar innan jag börjar borra i avgas röret o grejja på =P

5 042 Inlägg
6 augusti 2008
ok. Njaa jag tror inte på det i alla fall.
Skicka ideén till Mythbusters big_smile ??

C H E V R O L E T <3

Ljudfreak
148 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
ok. Njaa jag tror inte på det i alla fall.
Skicka ideén till Mythbusters big_smile ??

haha, okey^^  jag ska undersöka lite vidare smile    haha, maybe i will ;D

Gödseldräng
4 529 Inlägg
6 augusti 2008
jag hade sånt på moppen
tändstift ditsatt i avgasröret
en tändspole från en annan moped sen kopplat till det vanliga batteriet genom en "startknapp"
och när jag trycker på den knappen som blir det gnista från stiften
sen satte jag en tunn slang som sitter på traktorer från dieselpumpen till tanken helt i stål
sen borrade in den ca 5cm före stiftet
sen hade jag en handpump såna som sitter på utombordare båtmotor som man pumpar upp bränsletryck
sen till en petflaska med bensin men funkade inget vidare tände inte tillräckligt så kom mest bensin ur avgaset
så jag satte dit en flaska med startgas istället fick ju bygga om ventilen lite men fick det att fungera klockrent big_smile
hade ingen backventil eller nåt imellan så va ju lite farligt men grymt va det när det som 1-1.5M långa lågor bakom en moped big_smile

30 Inlägg
6 augusti 2008
tror inte att de finss så mkt kvar i avgasröret så du kan få så mkt "eld " antar att du har raka rör me å de förminskar chansen. en kompis hadde en gammal 240 som man drog full gas på å stängde av täningen ett tag när man sedan satte på kom de e fin låga å en reäl smäll så alla gammla damer hoppa till ;P köp ett falme kit ist wink

Ljudfreak
148 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
jag hade sånt på moppen
tändstift ditsatt i avgasröret
en tändspole från en annan moped sen kopplat till det vanliga batteriet genom en "startknapp"
och när jag trycker på den knappen som blir det gnista från stiften
sen satte jag en tunn slang som sitter på traktorer från dieselpumpen till tanken helt i stål
sen borrade in den ca 5cm före stiftet
sen hade jag en handpump såna som sitter på utombordare båtmotor som man pumpar upp bränsletryck
sen till en petflaska med bensin men funkade inget vidare tände inte tillräckligt så kom mest bensin ur avgaset
så jag satte dit en flaska med startgas istället fick ju bygga om ventilen lite men fick det att fungera klockrent big_smile
hade ingen backventil eller nåt imellan så va ju lite farligt men grymt va det när det som 1-1.5M långa lågor bakom en moped big_smile

Okey, tack för de tippset big_smile     Då kan jag altså bygga som jag tänkt först, Och om itne de funkar borrar jag ett hål 5cm framför stiftet och på nått sätt göra så de kommer startgas där ^^   De ordnar sej nog smile

Ljudfreak
148 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Moberger skrev:
tror inte att de finss så mkt kvar i avgasröret så du kan få så mkt "eld " antar att du har raka rör me å de förminskar chansen. en kompis hadde en gammal 240 som man drog full gas på å stängde av täningen ett tag när man sedan satte på kom de e fin låga å en reäl smäll så alla gammla damer hoppa till ;P köp ett falme kit ist wink

Precis, =P  Hur funkar flame kit som man köper då? ^^

410 Inlägg
6 augusti 2008
du har väll säkert förgasare så varva öpp han å håll bott gas och vicka på nyckeln, är han bara riktigt varm lär de smälla smile

Copyright @ Rybbs Production

508 Inlägg
6 augusti 2008
ställ om tändingen lite .... vet inte om dessa frågor hör hemma på gorg...

1 484 Inlägg
9 augusti 2008
Moberger skrev:

HÖHÖ de e min gamla pärla de:D jävlar i mig:D

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

30 Inlägg
9 augusti 2008
volvo_b23a_racing skrev:
Moberger skrev:

HÖHÖ de e min gamla pärla de:D jävlar i mig:D

Hahah aah;D tölig bil de

Sök