2719
Sök

Vivendis Volvo V40 2,0T -00, illblå - Bilen är såld!

Min V40. Utmaningen är att med mycket begränsade resurser skapa en personlig bil. Projektet drivs av mig själv och min dotter född -01, med assistans av vänner och bekanta. Temat är ganska avskalat, blått och svart och välputsat.... Visa mer

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
418 322 Visningar
Uppdaterades senast 1 mars 2017
1 010 Inlägg
17 oktober 2008
sjuuukt...hoppas du kan berätta sen vem han var så ingen anlitar det stolpskottet igen!

16 197 Inlägg
17 oktober 2008
gör en motanmälan.. me tanke på hur han skött/missskött jobbet som du anlitan han för så lär de ju inte va så svårt.

de sura me allt detta e ju att MÅNGA billackerare e ett udda släckte.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Forummoderator
26 389 Inlägg
17 oktober 2008
Ja jisses..när man inte trodde det kunde bli värre så gör han nåt sånt.
Stå på dig Ellen. Det är svårt men jag vet att du klarar det!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 oktober 2008
Har läst igenom hela tråden nu, tog en stund, och ang. lackeraren så tycker jag du ska ignorera hans paket, för ni har inte kommit överens om att han ska skicka något till dig, och posten får returnera det till honom, sen väntar du på Konsumentvägledarens beslut, om han då har gjort fel t.o.m. som privatperson, så åker du och Steph bort till lackeraren igen, och tar med er en kopia av vad myndigheterna har beslutat och trycker upp det i näsan på honom så han inte kan komma med "orkar inte sätta sig in i"-snacket.

Det är mitt förslag. smile
Lycka till med bilen för övrigt, så mycket som du putsar, polerar och donar så vore det synd om du gjorde dig av med den sen!

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

613 Inlägg
17 oktober 2008
Jisses! Detta är helt otroligt!
De märktes verkligen inte på killen i början där att han skulle va såhär totalt jobbigt korkad!
Visst att de kan bli fel en gång, men då är de ju solklart att lackeraren fixar till sina misstag gratis..
Stå på dig!!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 oktober 2008
sesongen är över så nu kan du lika gjärna kriga imot honom istället för att lägga ner dig och låta idioten utpressa och blåsa dig.... killen blir livrädd då nån kliver in på gården då vet man att man gjort bort sig.. om det inte stämmer det som står i polisanmälan imot din vänn så kan han änmäla tillbaka för förtal

2slow

407 Inlägg
18 oktober 2008
Eftersom han tydligen har kameror runt om på gården så finns det väl bevis för att ni inte gjorde något dumt:) hoppas grejjerna kommer fram oskadda!

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
18 oktober 2008
Herregud, har han inget bättre för sig? verkar ju vara helt körd. Stå på dig Ellen!

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

769 Inlägg
18 oktober 2008
helt otrolig människa, om det nu är så att han har övervaknigskameror utan skyltning så kan ni motanmäla honom för man får inte ha kameror uppe utan tillstånd och tydliga skyltar, vidare så kan ni anmäla honom för förtal. Karln verkar ha sniffat för mycket thinner i sitt liv...

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

243 Inlägg
18 oktober 2008
Seriöst fy fan vad värdelöst! hur har man moralen att ens hålla på så dära?
stå på dig och lycka till!

2 982 Inlägg
18 oktober 2008
hur många härifrån är från lidköping??...
ha en bilträff längsmed hans adress.... inte så svårt att ha en enkel träff där???

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
18 oktober 2008
Hehe jag kommer inte från Lidköping men åker gärna dit på en bilträff vid hans hus som ovanstående talare säger:D

/// SyyHn

1 010 Inlägg
18 oktober 2008
haha vorre skoj tongue å att alla samlas på precis en bestämd tid...typ nån min innan han kommer hem.. tongue

BamZe84
18 oktober 2008
Har läst igenom hela tråden smile tog en stund, fanns ju mycket att läsa. Du skriver ju små romaner om varje grej, men de gillar jag smile Hoppas allt löser sig. Lycka till!

689 Inlägg
18 oktober 2008
läste tråden nyss. och bilen blir väldigt fin.. men dendär lackeraren eller vad han kallar sig för va den tättaste jävla idioten ja hört talas om. fy fan va arg ja blir när jag hör hur han betett sig.. ja skulle lätt kunna åka dom 20 milen ja har o lära honom hur man ska bete sig! om han inte skärper sig mot dig... vet att de du ville ha lackerat brukar ja betala 1000 kr hos en riktig lackerare med all färg och slipgrund o de e matallic plus klarlack, o de tar max 2 veckor.... mvh niklas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 oktober 2008
Hej,

Beklagar verkligen det som hänt dig.
Men vad du än gör, häng inte ut han här! Då får du problem, större problem än din "lackerare" har i nu läget.

Lös inte ut paketet, prata med posten/bussgods vilket han nu sänt iväg sakerna med och förklara vad som hänt, då slipper du en straff abgift för att du ej löst ut paketet.

Sedan får man hoppas att KV och Polisen kan göra något åt saken.
Såhär kan han inte hålla på.

Sen att han är barnslig och polisanmäler dig vän, tycker jag tyder på
"hej kom och hjälp mig - jag är inte helt 100%".

Lite böter för skadegörelse (rivstarten?) kan det vara värt för att sätta dit fanskapet.

Bedrägeri, svartarbete, utpressning osv osv lär ju inte vara bra för hans lilla "verksamhet".

Tycker du gjort det bra som hållt lugnet såhär långt. Försök fortsätta så, gör inget förhastat utan
låt Konsumentverket och Polisen ta han om detta.

Hoppas det löser sig för dig!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 059 Inlägg
19 oktober 2008
Fasiken va jag tjatar men lägg istället en länk här till hans annons på blocket så flera slipper anlita honom.
Inget olagligt me datt länka till en annons.

född blåvit
624 Inlägg
19 oktober 2008
Helt sjuk med otur du haft sad

Ska DEFINITIVT gå ut med hans annons och anmäla till blocket också om det inte är gjort redan.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
TUSEN TACK för ert stöd! Det betyder mycket för mig/oss!

Annonsen var uppe i våras, i mars/april, och därefter har han inte annonserat mer. Har sparat utskriften på annonsen.

Jag avvaktar med att lämna ut namnet på honom tills konsumentvägledaren och polisen sagt sitt. Och jag löser heller inget paket utan att de sagt vad de tycker jag ska göra.

Paketet bör komma någon gång under nästa vecka och har då två veckors liggetid så jag hoppas hinna få rätsida på vad jag ska ta mig för då. Dessutom vet jag ju inte alls vad han satt för "pris" på paketet och har absolut inga garantier på innehållet.

Som sagt, tusen tack för ert underbara stöd, och jag lär berätta vad som händer! smile

Kramar // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 435 Inlägg
19 oktober 2008
Har läst hela tråden precis, tog 1 timma smile  Tråkigt att lackeraren inte verkar helt frisk.. hoppas de löser sig på ett smidigt sätt och att du får tillbaka delarna i ett bra skick. Det verkar va ganska uppenbart att lacken på delarna är skit igen och att han inte "vågar" visa delarna öga mot öga därför skickar han dem..

Sök