3664
Sök

Emblem borttagning (MR2 SW20)

424 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Efter polerat & vaxat min MR2'a i 6 timmar (vadå pedant tongue ) så upptäckte jag att de går inte få de riktigt snyggt kring/i toyota emblemen!

På vänstra sidan där "Toyota" texten sitter på bakluckan är de riktigt svårt om man inte nu gör de me tops, samt runt "2.0 GTi 16"

Är dessa emblem klistrade el sitter dom fast me nån skruv?
(Så jag vet om de räcker me värmepistol + fiskelina)

Är självaste Toyota-symbolen (fran & bak) oxå klistrade el fastsatta me skruv?

Tacksam för svar wink

50 Inlägg
7 augusti 2008
Plockade bort mina 2,0 FSI emblem i bak på min bil här om dagen! Satt med bara vanlig dubbelhäftande tape!

Tråkigt nog ser man i solskenet att det har stått 2.0 FSI där, eftersom det har legat skit precis i kanten runt om varenda bokstav och "sugits" in i lacken eller något.
Går verkligen inte bort. sad

998 Inlägg
7 augusti 2008
Något av det jobbigaste att ta bort.. syns nästan alltid att det suttit något där.. prova med rubbing.. sök här på forumet.. finns flera trådar om detta.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

424 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Andy_Harding skrev:
Plockade bort mina 2,0 FSI emblem i bak på min bil här om dagen! Satt med bara vanlig dubbelhäftande tape!

Tråkigt nog ser man i solskenet att det har stått 2.0 FSI där, eftersom det har legat skit precis i kanten runt om varenda bokstav och "sugits" in i lacken eller något.
Går verkligen inte bort. sad

Ok, tack smile

Tror, att du kan fixa de me bil-polish..

I västa fall me en shysst cleaner el rubbing i värsta fall wink

50 Inlägg
7 augusti 2008
Har prövat med två olika avfettningsmedel, till och med insektsmedel (som tar bort inbrända flugstjärtar från huven) och diverse bilschampoon.
Man skulle nästan kunna tro att jag har klantarslat mig med skruvmejseln när jag tog bort dem :S

Sök