Jag har testa lite olika medel å flaskor men har egentligen bara hittat sådant som ger en halvbra glanseffekt under en kort tid. de mesta medel jag testat tycker jag bara blir som rengörare. på förpackningen så e det värsta bilden på ett däck man kan spegla sig i men när man väl börjar avända den så kunde det duga lika bra med vatten å en tvättsvamp.
Det bästa jag exprimenterat med hittils är faktiskt silicone spray. visserligen till för inredning i första hand men det blev hyfsat.
Någon som känner sig liksinnad och har ett hett tips på något märke eller så?
har man nya däck funkar de mesta men annars tycker ja dom flesta sitter rätt dåligt men alla som är på sprayflaska o inte burk funkar helt ok.. Har testat en del dyra men dom gör sig inte mycket bättre!
Silikonmedel på ett fordon är HELT VANSINNIGT! Finns RIKTIGT medel som inte innehåller silikon.
Får en lackerare reda på det kan man glömma dom rör bilen. Lättare tacka nej till ett jobb, än få 10st fordon efter som silikonen smittar av sig på.
Kan du förklara vad som är så farligt med silikon, om man bara har det på sina däcksidor och på plastlister om man sprutar det på en trasa och torkar på det? Skiten sitter väll inte kvar för all evighet eller?
Silikonmedel på ett fordon är HELT VANSINNIGT! Finns RIKTIGT medel som inte innehåller silikon.
Får en lackerare reda på det kan man glömma dom rör bilen. Lättare tacka nej till ett jobb, än få 10st fordon efter som silikonen smittar av sig på.
Kan du förklara vad som är så farligt med silikon, om man bara har det på sina däcksidor och på plastlister om man sprutar det på en trasa och torkar på det? Skiten sitter väll inte kvar för all evighet eller?
jo typ, näe men, jag tror han syftar på att det blir typ "fiskögon" i lacken om man försöker lacka på en yta som har fått silikon på sig, och silikon "smittar" rätt så lätt till andra bilar i samma lokal, via fingrar, trasor osv.