Ta de lugn nu. Det har ju bara gått en månad!
Självklart glömmer man inte 3 år på en månad. Sånt tar tid.
Det som för mig låter lite konstigt är att han bara tvär ändrar sig sådär.
Har relationen varit knaglig redan innan?? eller just före??
För då kan det ju vara ett beslut som han gått och dragit på länge.
Att han sa dagen före att han älskade dig och det är bara han och du och bla bla bla är inget att hänga upp sig på. Det kan bara vara tomma ord om han är bra på spela.
Det han gör (alltså visar i praktiken) är det man ska gå på. Det du gör talar högre än det du säger brukar man ju säga. Det är så enkelt att snöra ur sig några ord. Det kostar inget.
Men som sakt hur relationen varit innan kan ju spela stor roll. Har den varit dålig så han har kommit på andra tankar, sackat som om inget har hänt och sen bara bestämmt sig för att det inte går längre?
Eller vaknade han bara upp en morgon från en dans på rosor och ville göra slut? Isf blir det ju värre. Då är ju första tanken att han har träffat en annan. Om inte verkar han ha fått någon konstig manlig sinnesförvirring.
Man kan inte bara stänga av sådära. Det slår ALLTID tillbaka efter ett tag.
De andra som låter mysko är att han verkar vara så "kort". Typ snör det i annsiktet på dig att han faktiskt inte vill ha något mer med det att göra och att de inte betyder nått osv osv.
Det får mig att tänka på alternativ 2...
Men som sakt har för lite kött på bennen för att göra en gissning då jag inte vet mer bakgrund om hur ni hade det månaderna före.
Men åter till det första jag skrev. Låt det ta sin tid.
Jag ska inte säga att det går över för att för vissa verkar det ej kunna göra det. Men det blir bättre. Vissa saker måste man vänja sig vid. Lära sig att leva med helt enkelt.
Och jag vet hur svårt det är att vara svartsjuk då jag är lite så själv. Riktigt plågsamt igen men jag har jobbat med mig själv och vixit på den biten då jag lärt mig kontrolera den.
Tillåt dig själv att må dåligt. Gör verkligen det.
Men sen måste du ta tag i dig själv. Din dotter behöver dig. Focuser på er. Se till att ni har det bra tills vidare.
Dricka brukar inte alls vara någon bra ide. Snarare tvärt om.
Gör saker försök ha kul så du slipper tänka så mycket.
När tankarna kommer försök då tännka på något annat. Det hjälper det lovar jag. Går du bara in för det tillräckligt mycket så hjälper det.
Försök att inte spekulera och älta så mycket. Det gör bara de hela värre. Låt det "lägga sig". Och låt tiden göra sitt. Framtiden vet vi ju inget om. kanske har han bara fått någon konstig "knäpp" och ångrar sig?
Eller så var det inte menat helt enkelt...
Men som sakt. Spekulera inte för mycket. då inbillar man sig bara massa saker.
Massa Lycka Till!