2627
Sök

Svårt att byta till S60r front? Lacka bromsok, bästa sättet?

99 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#1
Är det svårt att byta från en original S60 front till en R-front? Skiljer sig fästena m.m? Vill även lacka bromsoken, hur ska jag gå tillväga så det blir bra?
Tacksam för svar..
Senast redigerat av micho (9 augusti 2008)


Mr.RoadRage
428 Inlägg
9 augusti 2008
#2
Inget svårt, men du måste ha en komplett R stötfångare och sidofästena skiljer!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

99 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#3
Mangeman skrev:
Inget svårt, men du måste ha en komplett R stötfångare och sidofästena skiljer!

Okej, någon mer som har erfarenhet av de?


Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
9 augusti 2008
#4
Det är som Mangeman skriver. Komplett R stötfångare behövs.

Dom sitter likadant.

Smoke Tires Not Drugs.

99 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#5
Är det någon som har erfarenhet på vad för produkt man kan lacka bromsoken med?


Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
9 augusti 2008
#6
Vill du få bromsoken riktigt riktigt bra, då ska du..
Plocka av dom och lämna dom till blästring, kostar inte många 100 lappar
Sen på med zinkepoxy som rostskydd
Efter det vanlig 2 komp. grund
Till sist kan du välja i stort sett vilken 2 komp. lack du vill, det kommer att hålla! (ja, trots att det inte är "realcars" spec. okfärg eller hammarlack)

Jag gjorde tattarvarianten på min eftersom jag hade lite brottom att få det gjort..
Av med däck o fälg
Stålborsta noga oken på plats
Rengöra
(inte lönt med zinkepoxy här eftersom det inte blev helt rent/rostfritt ändå)
2 komp. grund
2 komp. silvermetallic

Mr.RoadRage
428 Inlägg
9 augusti 2008
#7
micho skrev:
Mangeman skrev:
Inget svårt, men du måste ha en komplett R stötfångare och sidofästena skiljer!

Okej, någon mer som har erfarenhet av de?

Försår inte varför du behöver folk med "mer erfarenhet" av det, när en kille som jobbar på volvoåterförsäljaren som bilplåtslagare och byter stötfångare på S60 i sömnen vid detta laget, förklarar enkelt och snabbt på din fråga..... hmm

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

99 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
#8
Mangeman skrev:
micho skrev:
Mangeman skrev:
Inget svårt, men du måste ha en komplett R stötfångare och sidofästena skiljer!

Okej, någon mer som har erfarenhet av de?

Försår inte varför du behöver folk med "mer erfarenhet" av det, när en kille som jobbar på volvoåterförsäljaren som bilplåtslagare och byter stötfångare på S60 i sömnen vid detta laget, förklarar enkelt och snabbt på din fråga..... hmm

Haha men dåså.. Formulerade mej lite fel där, menade om det var någon mer som bytt från orginal s60 stötfångare till en R.


Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
10 augusti 2008
#9
micho skrev:
Mangeman skrev:
micho skrev:

Okej, någon mer som har erfarenhet av de?

Försår inte varför du behöver folk med "mer erfarenhet" av det, när en kille som jobbar på volvoåterförsäljaren som bilplåtslagare och byter stötfångare på S60 i sömnen vid detta laget, förklarar enkelt och snabbt på din fråga..... hmm

Haha men dåså.. Formulerade mej lite fel där, menade om det var någon mer som bytt från orginal s60 stötfångare till en R.

Du behöver fråga fler.

(Mangeman har jobbat med plåtskador på  Volvobilar i ca 11år)

Och angående bromsoken kan du göra som _ZooN_ skrev.

/Mickecorrado 15år som bilplåtslagare, 9år med Volvo/Renault tongue

Smoke Tires Not Drugs.


Sök