3247
Sök

Är det svårt att sälja bil nu?

Hemmasittare
241 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
Hur ser det ut nu, är det trögt att sälja bil? Någon som annonserar och inte får bilen såld? Vad är det för bil i så fall? Vad tror ni det beror på?

CarCass
627 Inlägg
10 augusti 2008
Stört omöjligt, typ hmm

Join the Evolution

Finlirare
478 Inlägg
71 Inlägg
10 augusti 2008
jag har annonserat ut min gamla vinterbil (740) ett bra tag nu, men det verkar som ingen vill ha den sad

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 augusti 2008
Med tanke på att svenskarna ser så negativt på framtiden vad gäller ekonomin och att bränslepriserna ser ut som de gör.

Är man en vanlig svennson, dvs lånat på hus/boende, bil, båt, husvagn, tv, dator mm mm och knappt äger sina egna skor annat än på avbetalning så är det väl dags att fundera vad fan man håller på med med stigande räntor.

Man får väl bita i det sura äpplet och inte byta bil oftare än grannen.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 337 Inlägg
10 augusti 2008
Beror väl på, är man beredd att sälja för 10-20000 under annonspriset går det väl an tongue En jävla massa skambud och sista priset-kompisar som hör av sig.

657 Inlägg
10 augusti 2008
Mkt hänger gevetvis på efterfrågan, tillgång och pris!

Bilar med en aning höga priser ratas oftast. Och även om inte säljaren tycker att priset är högt så tycker en ev. köpare det om bilen inte vart såld efter en månad ute på annons. Vill man trots detta inte sänka priset på sin bil så bör man dra tillbaka sin annons och avvakta ett tag för att sedan läga ut den igen.
Det blir dagligen nya potentiella köpare som söker ny bil

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 augusti 2008
ja men då kan ju nån köpa min sierra som vinterpulka.... men icke... svårsålt... hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 062 Inlägg
10 augusti 2008
ja hade haft ute en av mina bilar ute på annons. inte kotte som har ringt. då va bilen precis ny besiktad med.. så ska göra ett nytt försök på den när skatten kommer, är betald..

451 Inlägg
10 augusti 2008
verkar vara stört omöjligt som sagt! Har min Soarer ute nu men inte en enda som ringer lr mejlar tyvärr:(

Tyskstuk
466 Inlägg
10 augusti 2008
tror det ligger väldigt mycket i det Martin 9-3 säger. För det är ungefär så jag känner själv! att det bara är en tidsfråga innan bensinen är uppe på 20kr och man får byta till häst och vagn! Jävulskt trist. Sen dessutom är det så sjukt mycket bilar till salu just nu!

1 396 Inlägg
10 augusti 2008
Det går alltid i perioder, om ett par månader kommer det vara igång igen!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

76 Inlägg
10 augusti 2008
Se till att vara billigast av just den modellen du har på blocket så får du sålt den. Är man kräsen och "önskar" ett högt pris som möjligt får man skylla sig själv. Sen så större motorer är svårare att sälja.

Se till att ha bilen besiktad och skattad innan du annonserar ut bilen.

831 Inlägg
10 augusti 2008
Eh "skylla sig själv" tycker jag var och ta i. Man ska ju inte behöva ge bort grejerna oavsett p.g.a. folk är snåla. Däremot om man är i behov att få bilen sålt snabbt är det väl den hårda vägen man får gå och "skylla sig själv".

Frantz3n skrev:
Se till att vara billigast av just den modellen du har på blocket så får du sålt den. Är man kräsen och "önskar" ett högt pris som möjligt får man skylla sig själv. Sen så större motorer är svårare att sälja.

Se till att ha bilen besiktad och skattad innan du annonserar ut bilen.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
712 Inlägg
10 augusti 2008
Många har det väl knapert nu efter semestertider..

1 079 Inlägg
10 augusti 2008
Som sagt semestertider många som lever snålt, räntor, bensinpris inverkar på valet av bil iaf så länge du ska ha bruksbil, ska du ha en mer entusiastbil/styling/trim så är det mer utbudet med överpriser som gör att man inte vill ens höra av sig. Söker halvhjärtat en ny bil (projekt) men det känns som priserna ligger för högt och jag tror det beror på att man förväntar sig ett lägre pris tack vare nuvarande räntorna, bensinpris. Sen är det egentligen helt fel säsong att sälja, vem vill ha en sommarbil när säsongen är över.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

82 Inlägg
11 augusti 2008
Värdet på en bil sjunker mycket, så  e det bara. Det finns många som ente accpterar detta...

Man har varit med för...

Reservdansk
6 271 Inlägg
11 augusti 2008
Jo, men inte SÅ mycket som alla "sista priset kompis"-are vill betala... wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 augusti 2008
Det beror nog på vad det är för bil, vad man har skrivit i annonsen, samt
hur bilderna ser ut. Har lyckats sälja alla de bilar jag har hittills, inom en vecka
efter annonsen sattes ut. De två senaste sålde jag dessutom inom två dagar
efter det att annonsen kom ut (Volvo 240 GLT, 850 GLT och 855 T5). Och det
har inte varit vid nån speciell årstid eller sådär heller så...

Sök