Yamaha DT 50 R - 92 med 60 cc cylinder, jamarcol avgas o racing topp, original förgasare med större munstycke. Mkt fint skick faktiskt... Men inte nu... Snyft
hade en en derbi senda predator när ja va 14:) kittad me avgassystem,variator vikter,annat munstycke toppade 115km/h sen blev den snod:(
sen övertalade ja min mammma att ja fick betala av en yamaha 125 endurokittad helt sj när ja blev 15 eftersom man åker dit för samma grej som ja sedan sålde och köpte bil för istället:D
Senast redigerat av nissan 200sx (11 februari 2006)
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
en Sym Jet 50 (scooter) gjorde ca. 75 blås, sen en gilera runner (scooter) 130 blås och en derbi senda RR (crossmoppe) 120 blås
______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Puch dakota, rex grand sport, mustang cross special, monarped, monarped, puch florida, crescent 2000, freidler K50, puch dakota, puch texas, zundapp KS50, tunturi sport. dom har jag haft på 3 år... inte många men har inte pengar nog.
En Pegga, Två Yamaha Dt 89+91 samt en Yamaha DTR-92. Som en parentes är det sorgligt att se folk förnedra sig med att åka runt med Derbi, vespor och annat spanskt lösviktsskit.
Första var en DT50 av årsmodell 85-86 eller något sådant. Sen hade jag även Cresent compact, Zundap KS50, Suzuki K50, honda mt och uhm någon mer kanske (hette dom KS50 och K50 btw?) kommer iaf inte riktigt ihåg vilka jag hade, är ju snart 10 år sedan
DTn var den enda jag hade genom hela min mopedtid och den byttes bort mot en fräsch Honda CR125 -93 (Eller om det var 94) vilket jag ansåg vara ett bra byte och avslut på min mopedkarriär