"Magnecyl mot benbrott".
Man ska först och främst se till att man har en installation som är dimensionerad för det man bygger. Dvs se till att man har batteri, generator, kablage till och från generator, jordfläta till batteri, pluskabel till slutsteg och jord till slutsteg som är avsett för det man tänker bygga.
Sedan så är jag personligen väldigt tveksam till huruvida en yttre konding egentligen gör någon hörbar nytta. Det skulle vara väldigt kul att få kolla detta i en riktig blindtest typ A-B.
Problemet med en sådan test skulle tyvärr vara att den skulle bara vara strikt giltig för just den kombinationen slutsteg - högtalare och inte allmänt giltig.
(Jag har alltså 20+ år som elektronikkonstruktör samt 15 års erfarenhet av att bygga och hantera ljudriggar så jag har tekniska skäl för mina tvivel)
Notera att hörselminnet är så kort (och känsligt) så att det duger inte att en dag lyssna utan konding, nästa dag lyssna med och kalla det för ett test huruvida det är skillnad. (såvida det inte är avsevärd skillnad och man dessutom är en van lyssnare. Dessutom så om man spelar tillräckligt högt så kan man ändå inte höra skillnad. Notera att om man bara pratar om kvantitet på ljudet så kan man alltid mäta skillnad i SPL)
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI