3859
Sök

Danmark attacker

671 Inlägg
8 februari 2006
Här i sverige mördar vi helt utan orsak istället.

Såld på Italienare
579 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Daniel skrev:
Här i sverige mördar vi helt utan orsak istället.

Eeeeeh...
Det är bättre att mörda någon på grund av att dem gillar fel person än att någon psyksjuk mördar någon utan orsak?

671 Inlägg
8 februari 2006
Så alla som mördar i sverige är psyksjuka och alla muslimer hedersmördar?

Generaliseringen är lite väl stor i den här debatten. Problemet är ett fåtal personer, troligen utnyttjar dom sin religion för att rättfärdiga saker som är fel.

Att Sverige skulle ställa upp för Danmark är också fel. Det finns inget att ställa upp för, det finns inget man kan göra för att det ska bli bättre.
Danmark själva kan inte göra något, Jyllandsposten har rätt att trycka hur många muslimbilder dom vill och dom har bett om ursäkt.

Hade det bara varit några Muhamed bilder det hela handlade om så hade någon fundamentalist sprängt sig själv i småbitar någonstans och allt hade varit bra.
MEN det handlar inte om Danmark och några bilder utan om hela västvärlden som har krigat där nere de senaste 40åren.

Lämna tillbaka israel, sluta köp deras olja och dom kommer att krig inbördes med varandra istället. Då kan vi bry oss lika lite om mellanöstern som vi gör om afrika.

yeeah baby
50 Inlägg
8 februari 2006
fan klar sverige kan göra något...visa sitt stöd för danmark tex? så kanske dom hjälper oss om vi skulle hamna i knipa..men sverige styrs av tattare i dagens läge...!!!

Såld på Italienare
579 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
nxtream skrev:
fan klar sverige kan göra något...visa sitt stöd för danmark tex? så kanske dom hjälper oss om vi skulle hamna i knipa..men sverige styrs av tattare i dagens läge...!!!

sant smile

671 Inlägg
8 februari 2006
Hur ska vi stödja Danmark?

Terrorism tar vi redan avstånd ifrån, det har "tattarna" sagt flera gånger.

Ingenjör
256 Inlägg
8 februari 2006
Först och främst. Är inte detta forum ett politiskt frigjort forum? Om det är det ifrågesätter jag varför tråden tillåts att vara kvar.

Har inte läst alla inlägg men konstaterar att de flesta verkar ha "valt sida" och står emot islam & muslimer.

Lite bakgrunds info.
Dessa karikatyrbilder publicerades i september förra året.
Sedan den tid har muslimerna påtalat för tidningen (i fred och fröjd) att muslimer inte publicerar bilder på profeten Mohammed, dessutom inte av sådana rang där han framstår som terrorist.

Sedan de kritiserade Jyllandsposten för sina publiceringar gjordes inget. de valde tryckfrihet framför kränkning av medmänniskor. Etiken säger sitt om detta och valet torde vara enkelt, nämligen att man ber om ursäkt för kränkningen, tryckfriheten finns inte för att du ska kränka människor. Överens?

september förra året...smaka på det. Ni som sitter och skriver era trådar här fick höra talas om denna händelse för en vecka sedan och tror att muslimerna reagerar starkt och börjar bränna saker dagen efter publiceringen, så är inte fallet.

Islam ska Ni inte kränka. Det i sig är en fin religion som eftersträvar fred, läs på först innan Ni kritiserar.
Muslimer däremot kan vara idioter. Dock för att anafabetism är så utbredd så att man inte KAN läsa och ta till sig information, därmed är man inte kapabel att ta en väl begrundad slutsats om vad man ska göra. Denna analfabetism utnyttjar många som vill propagera för sin sak och tjäna pengar på att bli ett namn.

Besök ett fattigt land där utbildning inte sätts främst så förstår ni VARFÖR folk kan reagera så som dom gör ibland.

Det är inget brott förrän man åker fast

Mr
267 Inlägg
8 februari 2006
N33d4Sp33d skrev:
Först och främst. Är inte detta forum ett politiskt frigjort forum? Om det är det ifrågesätter jag varför tråden tillåts att vara kvar.

Har inte läst alla inlägg men konstaterar att de flesta verkar ha "valt sida" och står emot islam & muslimer.

Lite bakgrunds info.
Sedan den tid har muslimerna påtalat för tidningen (i fred och fröjd) att muslimer inte publicerar bilder på profeten Mohammed, dessutom inte av sådana rang där han framstår som terrorist.

Sedan de kritiserade Jyllandsposten för sina publiceringar gjordes inget. de valde tryckfrihet framför kränkning av medmänniskor. Etiken säger sitt om detta och valet torde vara enkelt, nämligen att man ber om ursäkt för kränkningen, tryckfriheten finns inte för att du ska kränka människor. Överens?

september förra året...smaka på det. Ni som sitter och skriver era trådar här fick höra talas om denna händelse för en vecka sedan och tror att muslimerna reagerar starkt och börjar bränna saker dagen efter publiceringen, så är inte fallet.

Islam ska Ni inte kränka. Det i sig är en fin religion som eftersträvar fred, läs på först innan Ni kritiserar.
Muslimer däremot kan vara idioter. Dock för att anafabetism är så utbredd så att man inte KAN läsa och ta till sig information, därmed är man inte kapabel att ta en väl begrundad slutsats om vad man ska göra. Denna analfabetism utnyttjar många som vill propagera för sin sak och tjäna pengar på att bli ett namn.

Besök ett fattigt land där utbildning inte sätts främst så förstår ni VARFÖR folk kan reagera så som dom gör ibland.

Absolut rätt!

Men för en liten del av de som utövar religionen så löser man allt med attacker av olika slag tyvärr... Dom förstör mkt för alla fredfulla religionsutövare som finns inom islam.

Även om tidningen etiskt sett betett sig skitdåligt så ska inte danmark behöva utsättas för terrorattacker.

Slutsatsen är att inte detta kan fortsätta och att den egentliga lösningen är att upprätta en annan styrning i de flesta av länderna i mellanöstern då det tydligen inte fungerar som det ska.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

Ingenjör
256 Inlägg
8 februari 2006
Lunnajs skrev:
Absolut rätt!

Men för en liten del av de som utövar religionen så löser man allt med attacker av olika slag tyvärr... Dom förstör mkt för alla fredfulla religionsutövare som finns inom islam.

Även om tidningen etiskt sett betett sig skitdåligt så ska inte danmark behöva utsättas för terrorattacker.

Slutsatsen är att inte detta kan fortsätta och att den egentliga lösningen är att upprätta en annan styrning i de flesta av länderna i mellanöstern då det tydligen inte fungerar som det ska.

Vill tillägga att kristendomen, buddismen och alla andra religioner är det inget fel på heller. Med rätt tolkning så förespråkar alla samma sak som är till för människans bästa.

Håller med om att det ska upphöra och att styrningen i länderna är de som har högsta ansvaret. Dock är jag rädd att vissa som sitter och styr har en egen vinning i detta (fler sålda vapen, ett känt namn för att man förespråkar för ngt man tror på - därmed stärka sin position i samhället etc) och vinklar bilden fel till de som inte har möjlighet att lära sig se saker ur andra perspektiv.

Har läst att folk även skrivit ngt i stil med  "Religion är skit - Se på historien hur många krig som religionen startat"
Vill Ni som tycker såhär använda Er av statistik så gör det åtminstone rätt. Hur många krig tror Ni inte har motverkats av att man haft religiösa orsaker till att inte kriga. Det står inget om "krig som inte varit eller stoppats pga religioner" i statistiken då det inte dokumenteras på samma flitiga sätt.

Mr
267 Inlägg
8 februari 2006
N33d4Sp33d skrev:
Lite bakgrunds info.

Nu är fallet så att tidningen bad om ursäkt inte så långt efter dom publicerat karikatyren.

Det är den danska staten som skulle be om ursäkt och inte har gjort det.
För det första har inte staten med det att göra och om dom skulle be om ursäkt så går dom ju emot tryckfriheten..

Mr
267 Inlägg
8 februari 2006
turbonisse skrev:
danmark gjorde fel o det måste de ju erkänna ,är muslim själv o kännde mig kränk av de bilder,jag jobbar ju o sliter o betalar lika mycket i skatt som ni andra,o så säger nån att jag är terorist o kallar mig för det??ska man bara se förbi det??NEJ,men man ska inta ta till våld heller,löser ju inget...många har kännt sig eller känner sig fotforande kränkta jag oxå....vi lever i ett land där man får säga o tycka vad man vill men man behöver inte gå så långt som den teckanare gjorde,kola vad han har ställt till ny?????är ni blina??de är inte jag i allafall....

Men danmark har inte gjort ett skit!!! Det va en tidning som gjorde fel inte DANMARK!

9 Inlägg
8 februari 2006
Jag förstår inte vad som är så kränkande med bilderna, men så är jag inte muslim. Man har gjort karikatyrer igenom tiderna på nästan alla kända personer, religoner, folkgrupper så som judar till ex. Så är muslimer extra känsliga eller får man inte rita karikatyrer med islamska motiv. jag tror att problemet är att det är för många konservativa ledare i den muslimska världen.

Men som sagt vi lever i en DEMOKRATI vilket betyder att man ska kunna publicera några bilder, utan att ambassader sätts i lågor. Om man tycker att det är kränkande kan man starta en debatt som vuxna människor.. ( självklart används av religösa extremister ) 

För det andra Danska staten Ska inte be om ursäkt, för vad en fristånde tiding har publicerat.

Med detta menar jag att muslimerna får ta det hela med en nypa salt. som så många andra har fått göra igenom historien.. Men om detta skulle bli en bestånde metod föratt framkalla hat känslor mellan parterna. så är det självklart att man ska agera mot anstöttande material, med agera menar jag en seriös debatt.

Men det får aldrig bli någon censur, utav soviet karaktär.

Nothing beats cubic inches....

9 Inlägg
8 februari 2006
Lunnajs skrev:
turbonisse skrev:
danmark gjorde fel o det måste de ju erkänna ,är muslim själv o kännde mig kränk av de bilder,jag jobbar ju o sliter o betalar lika mycket i skatt som ni andra,o så säger nån att jag är terorist o kallar mig för det??ska man bara se förbi det??NEJ,men man ska inta ta till våld heller,löser ju inget...många har kännt sig eller känner sig fotforande kränkta jag oxå....vi lever i ett land där man får säga o tycka vad man vill men man behöver inte gå så långt som den teckanare gjorde,kola vad han har ställt till ny?????är ni blina??de är inte jag i allafall....

Men danmark har inte gjort ett skit!!! Det va en tidning som gjorde fel inte DANMARK!

Exakt damark har inte med detta att göra. Regeringen ska inte leka Stasi med censur.
Fria medier FÖRSTÅ ( till och med jag som är född i soviet förstår)

Håll inte på och blanda ihop allting.

Maizer
8 februari 2006
Danmark får INTE ge vika för det här, då visar vi att tryckfriheten bara gäller om alla tycker om det.
Jävla fjanterier, vi har tryckfrihet, de behöver inte tycka om det men de ska fan inte berätta för oss hur vi ska göra.

9 Inlägg
8 februari 2006
Maizer skrev:
Danmark får INTE ge vika för det här, då visar vi att tryckfriheten bara gäller om alla tycker om det.
Jävla fjanterier, vi har tryckfrihet, de behöver inte tycka om det men de ska fan inte berätta för oss hur vi ska göra.

Håller bara med...

Golfen
128 Inlägg
8 februari 2006
Till  Johanromeo155

Så jävla trött på sånna som dig. VAD ÄR DE FÖR FOLK SOM BOR I MELLANÖSTERN tror du värkligen alla är såna idioter. Jag är själv från mellanöster men är kristen har inget med dom att göra de sånna som dig som kollar på en konstigt när man säger att man är Arab OMG han är en terrorist/ självmordsbombare.

Sen är de bara dom som har tolkat Koran fel som är självmordsbombare eller något annat,

Trött på folket som drar en linje över hela mellansöstern vart är folket som reser ner och från norden till Mellanöstern och kör lastbilar eller maskiner och känner flera hundra tusen på en månad. Vet själv att nästan varenda Svensk som kommer in på jobbet som har vart där vet hur trevligt de är  mellanöstern dom  pratar enbart  bra om de.

Tänk efter hur glad man blir när man hör någon flykting säga ALLA SVENSKAR ÄR RASITSER.

Säger bara tänk efter innan du skriver något sånt. Finns normalt folk i mellanöstern

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

671 Inlägg
8 februari 2006
Får man trycka Nazistpropaganda? Eller är det möjligen så att vår tryckfrihet redan är inskränkt.
Hets mot folkgrupp, gäller det inte muslimer?

Jag tar inte någons sida, försöker bara bredda diskussionen lite.

198 Inlägg
8 februari 2006
N33d4Sp33d skrev:
Lunnajs skrev:
Absolut rätt!

Vill tillägga att kristendomen, buddismen och alla andra religioner är det inget fel på heller. Med rätt tolkning så förespråkar alla samma sak som är till för människans bästa.

Håller med om att det ska upphöra och att styrningen i länderna är de som har högsta ansvaret. Dock är jag rädd att vissa som sitter och styr har en egen vinning i detta (fler sålda vapen, ett känt namn för att man förespråkar för ngt man tror på - därmed stärka sin position i samhället etc) och vinklar bilden fel till de som inte har möjlighet att lära sig se saker ur andra perspektiv.

Har läst att folk även skrivit ngt i stil med  "Religion är skit - Se på historien hur många krig som religionen startat"
Vill Ni som tycker såhär använda Er av statistik så gör det åtminstone rätt. Hur många krig tror Ni inte har motverkats av att man haft religiösa orsaker till att inte kriga. Det står inget om "krig som inte varit eller stoppats pga religioner" i statistiken då det inte dokumenteras på samma flitiga sätt.

Det har du aldelses rätt i en riktigt muslim utövar inte våld...Dom som håller på med sånt här e FANTASTER UTAV EN RELIGON...det finns KRISTNA SOM E LIKADANA MEN NU SÅ HÖR MAN INGET OM DOM....Varför???Ju för att nu ska muslimer kritiseras och tryckas på....Det är inte konstigt att dom i mellanöstern reagerar så ELLER???Och en ska till det finns Europeiska muslimer och Arabiska muslimer det e skit stora skillnader...Ni får inte glömma att det e samma religon MEN OLIKA KULTURER...De jag vill ha sagt e att alla inte ska strykas över samma kam.

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

Golfen
128 Inlägg
8 februari 2006
En sak till ha ha de värsta är att VISSA  kallar folket för vildar själv håller jag med  att i vissa fall när dom filmar och hoppar runt ser dom ut som de´, Men gode gud ingen som kommer ihåg vad som hände i gbg för några år sen när DOM RIKTGA VILDARNA SLOG till mot STAN ha ha. Alla männsikor är vildar när de väl gäller
Senast redigerat av space (8 februari 2006)

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

Ingenjör
256 Inlägg
9 februari 2006
Lunnajs skrev:
N33d4Sp33d skrev:
Lite bakgrunds info.

Nu är fallet så att tidningen bad om ursäkt inte så långt efter dom publicerat karikatyren.

Det är den danska staten som skulle be om ursäkt och inte har gjort det.
För det första har inte staten med det att göra och om dom skulle be om ursäkt så går dom ju emot tryckfriheten..

Anledningen till att det gått upp till regeringsnivå:
Jyllandsposten publicerade artikeln i september.
Muslimerna protesterade mot redaktören och försökte få honom att ändra sig.

Då inget hände då går man upp ett steg i hierarkin, i detta fall regeringen.
Regeringen valde också den, att inte ta ställning i frågan.

Se på ordningen, det är ju så det ska gå till. Man fick ingen respons från Jyllandsposten. Därför är regeringen inblandad, helt i sin ordning. Då regeringen inte förstod muslimernas religion och ville ta ställning mot tidningen så slutade man använda deras produkter som protest.

"Nu är fallet så att tidningen bad om ursäkt inte så långt efter dom publicerat karikatyren"

Det är iofs relativt. De publicerade karikatyren i september och ursäkten kom för en vecka sedan (ungefär övergången mellan januari/februari) Ursäkten kom alltså ca 3-4månader efter publikationen. Enligt mig så är det väldigt långt efter publiceringen.

Sök