Hej jag har en 740 med 230A motor. Den vägrar starta o när den väl gör de så är den bara igång i några sekunder. Jag har bytt membran på den men den funkar inte ändå. Kan de bero på om ett tenstift är sprucket?
ett "vanligt" fel när du provat felsökningar som http://bilweb2.passagen.se/bilweb_artic … smeny.html är att LMM helt enkelt är kass o bilen är svårstartad o går bara precis igång... lmm kostade för mig runt 800 inkl. moms på en skrot....
Ja, så kan det vara, men det kan också vara hallgivaren inuti fördelaren som spökar. Tändmodulen får signaler från hallgivaren inuti fördelaren, sedan skickar tändmodulen signaler till tändspolen som ska ge gnistor ut till fördelaren.
Hallgivaren har alltså i princip samma uppgift som brytarspetsarna har i ett brytarsystem, skillnaden är att hallgivaren inte ger signaler direkt till tändspolen som brytarspetsar gör utan signalerna går via tändmodulen först.
Kolla alla kablarna till tändmodulen och även till hallgivaren, ibland kan kablarna till hallgivaren vara avskavda precis där de går in till fördelaren.