2869
Sök

Fortkörning - Nekat [Bilder + hjälptråd]

Nothing
60 Inlägg
19 augusti 2008
#21
Du har ingen chans mot 3 poliser i en rättegång, men jag håller fortfarande tummarna för dig.. Uppdatera oss med vad som händer!

Avstängd
386 Inlägg
19 augusti 2008
#22
thomsen skrev:
Du har ingen chans mot 3 poliser i en rättegång, men jag håller fortfarande tummarna för dig.. Uppdatera oss med vad som händer!
Du har så rätt så och vi klagar på länder som kina och öststats länder men det är lika omöljigt i det här lander att vinna mot staten!

1 688 Inlägg
19 augusti 2008
#23
Lägg några kr på mera trim och kör ifrån civilen nästa gång, no risk no fun! xD

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

482 Inlägg
19 augusti 2008
#24
Vet inte om man ska skratta eller gråta... hmm

Jodå... Så är det serru!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 augusti 2008
#25
Alltså om dina bilder stämmer så hade inte polismannen fri sikt att skjuta din bil och anledningen till att dom skjuter så sällan inne i städer (där hastighetsövervakning behövs) är just pga av att det kan vara väldigt svårt att få en "ren mätning".

Jag är helt övertygad om att du körde för fort eftersom du skulle om en bil, men det ska finnas riktiga bevis för att försöka sätta dig.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

119 Inlägg
19 augusti 2008
#26
Är det inte bara så att polisen mätte din hastighet innan du kom fram till rödljuskorsningen? Nu vet jag ju inte hur vägen där ser ut, men det ser ju ut som att det är fri sikt från där polismannen med laser står och vidare söderut, eller har jag helt fel?

11 Inlägg
19 augusti 2008
#27
Det 'r ju så att de får inte ta dig för fortkörning med laser om den mätande polisen inte har VARSELVÄST.
Det har funkat många många gånger att komma med det....

Troligen galen...
567 Inlägg
19 augusti 2008
#28
Jag kan tipsa dig om denna sida: http://www.trafikjuristen.se/index2.htm
Kan hända att det står någonting vettigt där du kan använda...

119 Inlägg
19 augusti 2008
#29
RonjaM skrev:
Det 'r ju så att de får inte ta dig för fortkörning med laser om den mätande polisen inte har VARSELVÄST.
Det har funkat många många gånger att komma med det....
Vad jag vet så finns det inget som styrker detta i rikspolisstyrelsens föreskrifter... Du kan ju kolla själv:

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … 2003_6.pdf

253 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#30
discokapten skrev:
Alltså om dina bilder stämmer så hade inte polismannen fri sikt att skjuta din bil och anledningen till att dom skjuter så sällan inne i städer (där hastighetsövervakning behövs) är just pga av att det kan vara väldigt svårt att få en "ren mätning".

Jag är helt övertygad om att du körde för fort eftersom du skulle om en bil, men det ska finnas riktiga bevis för att försöka sätta dig.
Det är inte olagligt att accelerera fort sålänge man inte överträder gränsen på den vägen, Mercan gasade knappt någonting så jag kunde i helt vanlig takt byta fil utan att behöva gasa på i 80km/h wink


253 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#31
Meanstreaker skrev:
Är det inte bara så att polisen mätte din hastighet innan du kom fram till rödljuskorsningen? Nu vet jag ju inte hur vägen där ser ut, men det ser ju ut som att det är fri sikt från där polismannen med laser står och vidare söderut, eller har jag helt fel?
De mätte min hastighet från stillastående i korsningen tills jag passerat civilbilen, dv.s norrut på e4:an.

När det blev grönt så låg jag i yttrefilen, bytte fil precis vid polisbilen då mercan i andra filen körde såpass lugnt.

Jag hann alltså byta fil i lugn & ro utan natt mercan var ivägen, den körde troligtvis runt 30km/h förbi då det verkade som att han skulle svänga in påMax och parkera.


119 Inlägg
19 augusti 2008
#32
Amstaff skrev:
Meanstreaker skrev:
Är det inte bara så att polisen mätte din hastighet innan du kom fram till rödljuskorsningen? Nu vet jag ju inte hur vägen där ser ut, men det ser ju ut som att det är fri sikt från där polismannen med laser står och vidare söderut, eller har jag helt fel?
De mätte min hastighet från stillastående i korsningen tills jag passerat civilbilen, dv.s norrut på e4:an.

När det blev grönt så låg jag i yttrefilen, bytte fil precis vid polisbilen då mercan i andra filen körde såpass lugnt.

Jag hann alltså byta fil i lugn & ro utan natt mercan var ivägen, den körde troligtvis runt 30km/h förbi då det verkade som att han skulle svänga in påMax och parkera.
Jag tycker bara att det verkar allt för märkligt av polisen att göra en hastighetsmätning i den riktning som du beskriver, om det verkligen var så som du säger så håller jag med om att det är konstigt. Dock undrar jag hur du kan vara så säker på att de mätte din hastighet där och inte tidigare? Du måste ju kommit till korsningen på något vis, därför känns det troligast att han mätte din hastighet på väg till rödljuskorsningen. Men för all del, jag bara spekulerar... hmm

Bärs!
3 456 Inlägg
19 augusti 2008
#33
Hoppas det här får ett bra slut! smile

Garaget.org peakade 2008.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
19 augusti 2008
#34
Losgard skrev:
Lägg några kr på mera trim och kör ifrån civilen nästa gång, no risk no fun! xD
Jag blev inte förvånad när jag såg Losgard som skrev detta. haha

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

835 Inlägg
19 augusti 2008
#35
Amstaff skrev:
discokapten skrev:
Alltså om dina bilder stämmer så hade inte polismannen fri sikt att skjuta din bil och anledningen till att dom skjuter så sällan inne i städer (där hastighetsövervakning behövs) är just pga av att det kan vara väldigt svårt att få en "ren mätning".

Jag är helt övertygad om att du körde för fort eftersom du skulle om en bil, men det ska finnas riktiga bevis för att försöka sätta dig.
Det är inte olagligt att accelerera fort sålänge man inte överträder gränsen på den vägen, Mercan gasade knappt någonting så jag kunde i helt vanlig takt byta fil utan att behöva gasa på i 80km/h wink
Det kan visst vara olagligt att accelerera snabbt, kan bedömas som vårdslöshet i trafik. Polismännen har rätt mycket egen "makt" att bedömma situationen.

124 Inlägg
19 augusti 2008
#36
Vet inte om detta är möjligt men.. Om du nu kör i ytterfilen och polisen står och mäter på trottoaren och du sedan byter fil, kommer du då inte emot honom snabbare än om du legat kvar i ytterfilen? Hoppas någon förstår vad jag menar :p

Att det i så fall kan ha blivit fel i mätningen eller liknande. Lär inte skilja 20 km/h men kan ju alltid vara något, eller är jag helt ute och cyklar?
Senast redigerat av tbarren (19 augusti 2008)

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work

119 Inlägg
19 augusti 2008
#37
Nja, visst kan en sån sak påverka mätningens hastighet, men det spelar ingen roll av flera anledningar. Dels för att i den här situationen är "förbrytaren" på väg ifrån polisen som mäter, men lägger sig i högerfilen (dvs mot den sida av vägen polisen står) vilket innebär att mätningen skulle visa en lägre hastighet då det tar längre tid att göra en diagonalförflyttning än att köra rakt fram.

Polisens mätningar sker i regel från sidan av vägen vilket oftast resulterar i en lägre uppmätt hastighet än den faktiska, men då mätavståndet är mellan 20 och 400 meter och polisen ska stå så nära vägen som möjligt blir skillnaden försvinnande liten....

276 Inlägg
19 augusti 2008
#38
hoppas att allt löser sig det är förjävligt när man inte ens kan lita på blåkeps.

jag själv bor man i lilla strängnäs kommun här e dom allt bra snälla jag har blivit stoppad 4 ggr.

2 gr i rutin kontroll,
1 gång pga av att jag ej hade bälte och en gång bara för att dom ine hade nåt bättre för sig tror jag.

alla ggr har jag haft världens hål i avgassystemet dom har inte sagt nåt dimljusen på,  nemas problemas inte heller bältet fick jag böter för!


DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
19 augusti 2008
#39
Allt bevismaterial kan du beställa ifrån tingsrätten sedan när du fått kallelsen, det står ett tele nr att ringa till där man uppger mål nr.

Har gått igenom en liknande situation nyligen där platsprotokoll ej stämmer såsom namn, reg. nr, fordon m.m
Som grädde på moset visste inte ansvarig/undertecknad polisman vad som stod i det protokoll som han signerat, för det hade ju hans kollega skrivit.
Trots denna helt mediokra bevisning förlorade jag målet - Kontentan är rätten i dem flesta fall alltid går på polismannens ord, oavsett hur skruvat det kan vara.

Mitt mål tog allt som allt inkl överklagningar 6 månader från fortkörningen tills jag fick betala. Trafikbrott är högt prioterade i dagens samhälle, det är här man mjölkar inte pengar till att finansera annat.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
19 augusti 2008
#40
Jag tror att det kommer lösa sig. Ger inte upp.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..


Sök