2658
Sök

Fortkörning - Nekat [Bilder + hjälptråd]

231 Inlägg
19 augusti 2008
#41
brukar väl vara ganska sällan dom tar upp dessa fall?
Bra att du står på dej och kräver papper o intyg på skiten då dom flesta poliser beter sej
som om dom befinner sej i 40talets tyskland

253 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#42
Meanstreaker skrev:
Amstaff skrev:
Meanstreaker skrev:
Är det inte bara så att polisen mätte din hastighet innan du kom fram till rödljuskorsningen? Nu vet jag ju inte hur vägen där ser ut, men det ser ju ut som att det är fri sikt från där polismannen med laser står och vidare söderut, eller har jag helt fel?
De mätte min hastighet från stillastående i korsningen tills jag passerat civilbilen, dv.s norrut på e4:an.

När det blev grönt så låg jag i yttrefilen, bytte fil precis vid polisbilen då mercan i andra filen körde såpass lugnt.

Jag hann alltså byta fil i lugn & ro utan natt mercan var ivägen, den körde troligtvis runt 30km/h förbi då det verkade som att han skulle svänga in påMax och parkera.
Jag tycker bara att det verkar allt för märkligt av polisen att göra en hastighetsmätning i den riktning som du beskriver, om det verkligen var så som du säger så håller jag med om att det är konstigt. Dock undrar jag hur du kan vara så säker på att de mätte din hastighet där och inte tidigare? Du måste ju kommit till korsningen på något vis, därför känns det troligast att han mätte din hastighet på väg till rödljuskorsningen. Men för all del, jag bara spekulerar... hmm
Polisen sa själva att de mätt min hastighet från rödljuset tills jag passerade polisbilen wink


119 Inlägg
20 augusti 2008
#43
Amstaff skrev:
Polisen sa själva att de mätt min hastighet från rödljuset tills jag passerade polisbilen wink
Vilka korkade poliser... cool Då känns det ju verkligen som ett lotteri, vi riktar lasern ditåt så får vi se vad som händer! big_smile

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
20 augusti 2008
#44
Meanstreaker skrev:
Amstaff skrev:
Polisen sa själva att de mätt min hastighet från rödljuset tills jag passerade polisbilen wink
Vilka korkade poliser... cool Då känns det ju verkligen som ett lotteri, vi riktar lasern ditåt så får vi se vad som händer! big_smile
Poliser.. -.-

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

253 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#45
Har nu fått hem en "förneklad delgivning", gick lite fortare än jag trodde.

Antar att domstolarna i norrland har lite att göra helt enkelt.

I alla fall så stod det "platsprotokoll sid.5" men jag fick ingen kopia på detta.

Tänker helt klart kämpa emot, förlorar ju inget på att försöka.
Vill alltså dubbelkolla platsprotokollet och själv jämföra detta mot aktuell plats för att se om polisen ljuger i det också.

Kommer det fler papper efter detta?
Vad händer om jag skiter i att skicka in delgivningen?

Vart får jag tag på platsprotokoll nu, polisen eller domstolen?

Stod även i pappret att jag kunde skickande in yttrande samt bevis. Om jag nu ändå ska till rätten så kan jag väl lika gärna skriva ner min upplevelse samt mina bevis och skicka in förväg, lär väl ändå ge åklagaren en lite funderare?

I första hand tänker jag ta upp detta:

"1 § Lämplig vägsträcka för särskilt anordnad kontrollplats skall vara
utsedd i förväg med beaktande av bland annat siktförhållandena.
Kontrollplatsen skall anordnas, i första hand, på kontrollplats som
väghållaren iordningställt eller, i andra hand, i anslutning till rast- eller
parkeringsplats eller till avfart."

De mätte kl 00.45 efter E4:an beläget mitt istan vid en högtrafikerad korsning.
Det fanns 4 bilar runtomkring mig och minst 3st mötande.
Max parkeringen där civilbilen gömde sig var helt full med bilar som stod igång (man stannar där för att plocka upp käk snabbt).
Vägen är Full med träd, skyltar, lyktstolpar, gående samt inte minst Vägverkets mätstation som är i storleken av en kebabvagn.
Avfarten de använde är en "farlig avfart" där gående kan gå över vägen bakom hörnet av huset, precis när man svänger av E4:an, endast ett övergångsställe men inga skyltar eller rödljus.
Intill Max (förutom Max) ligger 3st restauranger samt barer som är fulla med folk varje helgkväll / natt, det finns alltid massa folk vid korsningarna samt ut efter Max parkeringen.
Senast redigerat av Amstaff (7 september 2008)


253 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#46
Problem nr.2 är att min hastighetsmätare visar fel, om jag kör 52km/h så visar den 40km/h, den visar alltså 12km/fel. Detta är p.ga ett växellådsbyte 2 veckor innan.
Detta visar den över hela mätaren, dv.s

Men detta kan ju heller inte bevisa..
Senast redigerat av Amstaff (7 september 2008)


Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
7 september 2008
#47
Amstaff skrev:
Problem nr.2 är att min hastighetsmätare visar fel, om jag kör 52km/h så visar den 40km/h, den visar alltså 12km/fel. Detta är p.ga ett växellådsbyte 2 veckor innan.
Detta visar den över hela mätaren, dv.s

Men detta kan ju heller inte bevisa..
Är mätaren fortfarande så? isf kan du ju bevisa det genom att du säger det och att dom kan ta bilen för en test runda och mäta den med laser.. Det borde ju fungera?

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

DFFL
9 020 Inlägg
7 september 2008
#48
MadeByMe skrev:
Amstaff skrev:
Problem nr.2 är att min hastighetsmätare visar fel, om jag kör 52km/h så visar den 40km/h, den visar alltså 12km/fel. Detta är p.ga ett växellådsbyte 2 veckor innan.
Detta visar den över hela mätaren, dv.s

Men detta kan ju heller inte bevisa..
Är mätaren fortfarande så? isf kan du ju bevisa det genom att du säger det och att dom kan ta bilen för en test runda och mäta den med laser.. Det borde ju fungera?
Nope, en felvisande hastighetsmätare är ingen ursäkt.
Det kan man ha gjort själv efter att man åkte fast.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fattig student
1 282 Inlägg
7 september 2008
#49
Du som är fordonsägare eller brukare är skyldig till att all utrustning fungerar som det ska, Dom kan kräva att man åker in och kalibrerar hastighetsmätaren om dom är riktigt jävliga.. Det är nog bara att betala o se glad ut..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
7 september 2008
#50
hoppas att de löser sig.

har bara en liten fundering.
de e nog tammefan första gången ja hört att dom skjuter dig i röven på väg bort från laser-polisen.
har bara varit mä om att dom skjuter dig när man kommer mot dom.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

253 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#51
Ablazed skrev:
hoppas att de löser sig.

har bara en liten fundering.
de e nog tammefan första gången ja hört att dom skjuter dig i röven på väg bort från laser-polisen.
har bara varit mä om att dom skjuter dig när man kommer mot dom.
Ja och inte bara det, det var 3-4st bilar runtomkring mig, jag undrar vad dom siktade på.

2st bredvid mig, 1st bakom mig samt 1st som kom körande i den inre filen längre bak, han lär ha passerat polisen precis när vi fick grönt.
Senast redigerat av Amstaff (7 september 2008)


4 663 Inlägg
7 september 2008
#52
sitter o lider med dig sad   tyckte mycket av de poliserna framförde var osäkert, men det är bara att fortsetta att vissa att du inte gjort något fel .   
lycka till
mvh robin


Sök