3583
Sök

Protect lampan!

655 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Hej! har ett problem med mitt ljud, ibland, kan min protect lampa börja blinka :S vet inte varför?? Har 2 st mutant 12" 1207x. och ett mutant 300.4x, som jag bryggkopplat. för klent steg? Trodde det var batteriet, så köpte ett nytt, men de hjälpte inte, det är inte så ofta det blinkar, men ibland kan de börja blinka lite då och då?:S Vad kan felet vara? Nån som vet, tack på förhand!big_smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 augusti 2008
Basarna: power: 200W RMS / 400W MAX / 800W PEAK * 2 = 400W RMS / 800W MAX / 1600W PEAK
Slutsteget: 4x75watt i 4ohm 4x120watt i 2 ohm 2x225watt
Ja du har för klent steg enligt mig i alla fall.

Rätta mig om jag har fel.

C H E V R O L E T <3

655 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
okej, nej ja vet inte alls, kan inget om de, men när ja köpte de på ljudstudion, så han att de skulle räcka gött och väl, om jag brygg kopplade dom basarna, och inte körde nått mer på steget, men då lura han mig då sad

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 augusti 2008
inte säker. Vänta me o se tills nån annan svarar.
Det är bara mina räkningar. 
Tror inte han skulle blåsa folk så.
Som sagt. Avakta tills nån mer svarat smile

C H E V R O L E T <3

7 275 Inlägg
19 augusti 2008
Är steget ordentligt jordat?
Kolla även batteriets jord och kanske byta ut den mot en grövre.

655 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
De borde väl vara de, eftersom de går och spela på bra högt, och bra länge ibland. tils lampan börjar blinka.

Smålänning
7 887 Inlägg
19 augusti 2008
wetese skrev:
De borde väl vara de, eftersom de går och spela på bra högt, och bra länge ibland. tils lampan börjar blinka.

Eftersom du är så osäker så bör du kolla jorden, och strömmen.

Kolla också så du inte kör basarna i för låga Ohm för steget.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

956 Inlägg
19 augusti 2008
Har du provat att mäta spänningen när protectlampan börjar blinka?
Kan ju vara så att din generator är dålig.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

284 Inlägg
19 augusti 2008
Brains88 skrev:
Är steget ordentligt jordat?
Kolla även batteriets jord och kanske byta ut den mot en grövre.

som sagt .   det är jätte viktigt med en bra jord .   du kan enkelt kolla om du har bra anslitningar genom att kolla att du har samma spänning på steget som du har på batteriet obelastat.  har sjäv gjort detta  skrapade rent alla anslutningar i från generator till batteri till steg  tjänade 1.5 volt på detta   inte illa det   så nu har jag 14.3 volt  till steget

655 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
okej, men har inte ställt in nått på steget precis, för om ja skruvar på nått av allt man kan ändra, så börjar de blinka på lampan igen yikes

21 761 Inlägg
19 augusti 2008
wetese skrev:
eftersom de går och spela på bra högt, och bra länge ibland. tils lampan börjar blinka.

Spelar du med motorn på eller av?
Har du bryggat steget och sedan kopplat en bas till varje "bryggning"?
Senast redigerat av Drönirettab (19 augusti 2008)

70 Inlägg
19 augusti 2008
en fundering bara har du testat att koppla in en konding till steget?

655 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
ja steget är bryggat med en bas till varje bryggning, och ja jag spelar med motorn på. Nepp har inte testat med en konding.

21 761 Inlägg
19 augusti 2008
Jag tycker att luunggan kom med ett bra förslag, att mäta spänningen när protectionlampan blinkar.

Då bör du mäta på själva steget eftersom det är där som det är intressant att veta spänningen. Om det visar sig att spänningen är relativt låg och/eller varierar mycket, då mäter du även framme vid batteriet för att få en jämförande mätning. smile
Senast redigerat av Drönirettab (19 augusti 2008)

655 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
någon som har nån mer ide om vad felet kan vara? smile

21 761 Inlägg
20 augusti 2008
Mät spänningen vid steget när protectionlampan blinkar och skriv i tråden vad du kom fram till, sedan kan man utifrån den informationen gå vidare med ytterligare förslag. smile

655 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
vart på steget mäter jag då???

21 761 Inlägg
20 augusti 2008
Där strömkablarna sitter fastskruvade i steget, då ser man ju vilken spänning som verkligen kommer in till strömkablarnas kopplingsplint. smile

Är det bra spänning där så har man alltså uteslutit eventuellt spänningsfall via antingen pluskabel eller minuskabel, med andra ord vet man att även jordkontakten är okej. smile

655 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
så ja ska mäta på pluspolen, och jorden på steget?? tongue

655 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
nån som vet hur många watt ett bryggkopplat mt 300.4x är på?? kan inte hur dom räknar de tongue

Sök