4291
Sök

Lagt mjärde i liten okänd skogstjärn. Får jag nåt ?

Skyline User
187 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Snygg rubrik på tråden va ?

Jag kommer ihåg när jag var liten att jag var med pappa och fiskade mitt ute i skogen i en liten tjärn som inte änns har något namn.

Vi fick inte något. Så vi gick aldrig mer dit. Är väldigt jobbigt att gå då det inte finns någon stig eller något och den ligger 2 km rätt in i skogen obanad terräng.

Igår var jag och köpte en fiskmjärde på jula. Så bestämde jag mig för att testa lägga i den nu idag över 1 dygn och se om det finns något skoj i den lilla skogstjärnen. På kartan ser man att det finns både inlopp och utlopp i den så vattnet måste ju röra lite på sig.

Jag laddade mjärden med en deg bestående av Majs,Vetemjöl,Ströbröd och Sirap. Sen mäskade jag lite runt omkring med samma deg.

Här kommer några bilder.

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C00651.JPG

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C00652.JPG

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C00653.JPG

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C00654.JPG

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C00655.JPG

Visst jag tycker det är roligare att fiska med spö men tänkte det kunde vara skoj att testa mjärden och se om det finns nån fisk alls. Vad tror ni det kan gå för fisk i den lilla tjärnen ?

Mvh

Bäst i värla
150 Inlägg
19 augusti 2008
Nått genmodifierat treögt h*lvete går nog alltid att få upp smile

Jag är dålig på sånt där med fiskar, men när jag och några polare fiskade i nån liknande mindre sjö fick vi upp en fisk som nån av oss aldrig har sett förut. Och då hade mina kompisar fiskat ett bra tag och dom skulle egentligen ha så pass mycket erfarenhet att dom visste vad vi fick upp. Men icke då! smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 augusti 2008
liv i sjön finns det iallafall för annars hade där varit igenvuxit..
sutare finns där säkert..
Senast redigerat av maximus (19 augusti 2008)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
19 augusti 2008
finns det inlopp och utlopp till nån större å eller liknande så kan det nog finnas en å annan brax i pölen iallafall smile

Skyline User
187 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
finns det inlopp och utlopp till nån större å eller liknande så kan det nog finnas en å annan brax i pölen iallafall smile

Så stora in och utlopp är det tyvärr inte sad Är bara någon liten bäck som flyter och är ganska igenväxt.

1 752 Inlägg
19 augusti 2008
Haha fan vad kul o hitta en sån plats då!big_smile Skulle va kul om du hittade nån jättekonstig firre där..! Håller tummarna för dej;) Ser ju inte helt omöjligt ut iaf:)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 688 Inlägg
19 augusti 2008
LOCH NESSDJURET!!!!
Nja men en och annan karp kanske finns där om någon planterat in det. Dom håller ju gräs borta, tror gädda och aborre är ganska svårt att hitta i så små vattendrag.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

451 Inlägg
19 augusti 2008
nån ruda får du allt! Känner en som hade en gäng med rudor i en hink som stod i en laggård och sedan tog han in hö så hela hinken blev övertäkt, 8 månader senare så hittade han hinken full med hö och kom på att han hade haft rudor i den. självklart så förberede han sig på värsta stanken i tron att alla rudor var död och ruten men när han tömde ut hinken så levde alla rudorna=) Otroligt men sant, du kan hitta rudor vart fan som helst, i en liten lerpöl kan dom leva länge!! kan väga uppimot 3-4 kg dessutom men oftast så är dom väldigt små typ 2hg.

804 Inlägg
19 augusti 2008
Kan finnas lite allt möjligt, fiskägg kan åka med fåglar från närliggande vattendrag osv.
Har fiskat i mindre vatten än det och fångat gädda på 5kg så storleken på vattnet är det inget fel på.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
19 augusti 2008
Var ligger den pölen någonstans?
Såg att du var från Oskarshamn...

MVH. Alex

155 Inlägg
19 augusti 2008
Ruda finns med all säkerhet, säkert abborre med, de är de stryktåligaste fiskar vi har smile
gädda är ingen omöjligt o kanske till o med sutare smile

379 Inlägg
19 augusti 2008
"Liten okänd skogstjärn" Trodde det var en liten pöl på 2 gånger 4 meter eller nått men det har var ju en sjö! Som sagt innna, sutare kanske abborre och ruda tror jag på. Kräftor kanske?

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Skyline User
187 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Snyft inte ett liv i den lille tjärnen

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
20 augusti 2008
Synd hmm Släng ner en dynamit och se om det flyter upp något tongue Men annars borde där finnas kanske någon aborre eller ruda som nån nämnde innan.
Senast redigerat av Marcus_89 (20 augusti 2008)

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
20 augusti 2008
Kan ju alltid hoppa i med räkor i kalsongerna, såg en fiskare som gjorde så istället för att mjäska -.-

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

155 Inlägg
20 augusti 2008
kan juh oxå vara så att tjärnen ör försurad så pass mycket att inte ens abborren kan leva där smile

saabtok
1 306 Inlägg
20 augusti 2008
Som en annan sa  ruda överlever  ett atomkrig de , tåligare  fisk  får du nog leta efter och de kan bli rätt stora med .....finns de inlopp och utlopp så kan de ju alltid  finnas bäck öringen sånt i den ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

155 Inlägg
20 augusti 2008
mycket möjligt man blir förvånad hur pass dåliga förhållanden rudan klarar, ska det finnas bäcköring måste vattenkvaliteten vara perfekt så det låter jag vara osagt smile

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
28 augusti 2008
Hur gick det då?

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

Tomten
1 065 Inlägg
28 augusti 2008
testa att täcka mjärden med grannris och stoppa i räkor..

För många fiskar lägger sig i skuggan om det är soligt.

Sök