3660
Sök

Kamerafäste vid bankörning?

17 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Tänkte jag skulle ha någon billig sugpropp till rutan för en vanlig kompakt kamera alltså 130g vid lite bankörning. Hittade denna http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1003 men lite onödigt med upp till 3kg samt att jag har för mig jag sett någon ännu billigare tidigare ca 200-250kr. Någon som sett eller som testat denna?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
20 augusti 2008
Precis en sådan där har jag smile vet dock inte vad den kostar eftersom jag fick den av farsan!smile

Team Insane Racing

5 089 Inlägg
20 augusti 2008
ska du ha kameran innuti bilen eller utanför? bara för att kameran väger lite, behöver den ju fortfarande kunna hålla emot när du kör fort, för luften trycker ju på en hel del om du ska ha den på utsidan.

\Lindgren

1 688 Inlägg
20 augusti 2008
Väger den 130gram med batterier, låter väldigt lite.
Om den väger t.ex 1 kg med batterier så borde det betyda att stativet klarar att hålla kameran i upp till 3 g-krafter.
Vet inte riktigt vilka krafter man uppnår vid en snäv sväng vid bankörning, men 3 låter inte som så jättesvårt att uppnå.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 781 Inlägg
20 augusti 2008
Losgard skrev:
Väger den 130gram med batterier, låter väldigt lite.
Om den väger t.ex 1 kg med batterier så borde det betyda att stativet klarar att hålla kameran i upp till 3 g-krafter.
Vet inte riktigt vilka krafter man uppnår vid en snäv sväng vid bankörning, men 3 låter inte som så jättesvårt att uppnå.

3G är ju iofs väldigt mycket i en kurva.. med tanke på att banrace bilar går upp mot typ 1 G kanske

"Den är byggd i kevlar och väger ynka 550 kg. Motorn levererar 400 hk, så det här är definitivt en av mässans absolut snabbaste färdmedel! Här gäller det att hålla hårt i vegamössan: båten klarar som mest 6 G i sidoacceleration. Det kan jämföras med en F1-bil, som vid en nedbromsning från 300-100 km/h på mindre än två sekunder utsätts för 4,5 G" om du jämför smile

Team Insane Racing

17 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Hade tänkt ha kameran fastsatt på sidorutan inne i bilen så vinden behöver man inte oroa sig för. Är du Malm3n nöjd med din så den sitter fast bra osv? Kvaliteten är okej?

1 781 Inlägg
20 augusti 2008
har tyvärr inte vågat dra på min kamera på den i en bil.. dock har jag ju en systemkamera som väger liiite granna så i någon bil sätter jag den inte.. men din kamera skulle jag lätt våga sätta den i bilen.. dock får rutan knappt vara oval då luft tränger in relativt lätt då!

Team Insane Racing

17 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Får kolla på de hur rutan ser ut imon....
Kameran är en Ixus 85IS som ska väga 130g men det kanske är utan batteri... Iaf lär ju inte bli mycket mer än 160g med så det är ju inga stora vikter vi pratar om.

Sök