3195
Sök

Har ni också hört detta om Orange County Choppers

719 Inlägg
19 mars 2006
Helt klart för mkt bråk, men har blivit mkt bättre i dom nyare programen.

Sen till Lucifer84: Dom gör ju allt utom ramen på nästan alla cyklar och om dom har tid gör dom även ramen. Sen är junior en mkt bättre designer i mina ögon.

PS. dom har ju tom designat och byggt en motor själv på en hoj. Neil Armstrong cykeln om jag inte minns fel.

live free, die young.

609 Inlägg
19 mars 2006
Så sant så, mycket som visas på tv är fejk och skit samt uppgjort. Har hört att Pimp my ride sverige börjar "snart" -  undrar vem som blir programledare där och vilka trasch bilar som dyker upp då. . .
Senast redigerat av muppet (19 mars 2006)

8 156 Inlägg
19 mars 2006
^^Hörde att dom hade haft svårt att få tag i tillräckligt dåliga bilar i Sverige...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

914 Inlägg
19 mars 2006
lustgasen skrev:
rides och wheeler dealers är ju bra iallfall!!!! och brainiac..

wheeler dealers vet jag inte om det är så "verkligt" heller. Dom har ju inte räknat med i budgeten mekanikerns kostnad. Alla dom timmar han lägger på bilen skulle inte vara billigt om man lämnade in det på verkstad

117 Inlägg
19 mars 2006
Phaetoon skrev:
^^Hörde att dom hade haft svårt att få tag i tillräckligt dåliga bilar i Sverige...

Dom kan ju ta min gamla 245...den behöver en upp frächning=)

911 Inlägg
20 mars 2006
_Erre_ skrev:
Här är lite info om svenska PIMP MY RIDE

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … p;a=529378

orka transportera bilarna till holland ! hmm

pic up the phone, wazzzaaa

10 287 Inlägg
20 mars 2006
Man får se Wheeler Dealers som en variant av Bosse Bildoktorn. Mekanikern Edd China är ju riktigt duktig så tittar man på honom så får man i alla fall bra med tips.

/Göran

Ronnie.L skrev:
lustgasen skrev:

wheeler dealers vet jag inte om det är så "verkligt" heller. Dom har ju inte räknat med i budgeten mekanikerns kostnad. Alla dom timmar han lägger på bilen skulle inte vara billigt om man lämnade in det på verkstad

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

914 Inlägg
20 mars 2006
JO det har man ju fått dom ggr man sett det.

1 741 Inlägg
20 mars 2006
Scratch skrev:
Helt klart för mkt bråk, men har blivit mkt bättre i dom nyare programen.

Sen till Lucifer84: Dom gör ju allt utom ramen på nästan alla cyklar och om dom har tid gör dom även ramen. Sen är junior en mkt bättre designer i mina ögon.

PS. dom har ju tom designat och byggt en motor själv på en hoj. Neil Armstrong cykeln om jag inte minns fel.

njaa.. har du sett hur jessie james bygger sina hojjar?
han bygger ju skärmarna själv.. alltså inte tar en färdig skärm och kapat och tillsätter lite plåt och dyl.. utan verkligen bygger formen på den. han bygger ju även tanken själv.. OCC tar ju en fördiggjord tank och svetsar på eller breddar den så att den ska passa deras bygge.
även styren och dyl är ju färdig gjort hos OCC. dom moddar ju oftast bara sakerna medans jessie bygger allt själv.

tycker jessie´s hojjar är mycket ballare än OCC och tycker han är mycket bättre som konstruktör åxå.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

719 Inlägg
20 mars 2006
tecman skrev:
njaa.. har du sett hur jessie james bygger sina hojjar?
han bygger ju skärmarna själv.. alltså inte tar en färdig skärm och kapat och tillsätter lite plåt och dyl.. utan verkligen bygger formen på den. han bygger ju även tanken själv.. OCC tar ju en fördiggjord tank och svetsar på eller breddar den så att den ska passa deras bygge.
även styren och dyl är ju färdig gjort hos OCC. dom moddar ju oftast bara sakerna medans jessie bygger allt själv.

tycker jessie´s hojjar är mycket ballare än OCC och tycker han är mycket bättre som konstruktör åxå.

Känns som du missat mkt av OCC hojjar, men det är inte ofta dom gör en från scratch då dom inte har tiden. Men kunskapen och utrustningen. Dom har gjort flera tankar från grunden när dom vill göra nåt helt unikt gör dom det från grunden är ju slöseri att göra saker från grunden om det finns likadan eller lika som bara behöver lite mod. Tid är pengar. Skulle dom få ett projekt där kunden vill ha allt gjort från grunden så tror jag inte dom tackar nej om pengarna är rätt.

Har inte sätt så många av jessie's cyklar men dom ja sätt har alla haft flames vilket ja inte alls gillar om dom inte är riktiga flames som ser ut som riktig eld gjort me air brush.

live free, die young.

1 741 Inlägg
21 mars 2006
jepp måste ha missat det då. har faktiskt aldrig sett dom böja till en skärm eller en tank från en rak plåtbit.. men kanske dom har gjort.. 

men men.. OCC måste ju vara bra på sin sak åxå.. annars skulle ju ingen köpa av dom tongue
vill jag ha en riktigt custom hojj skulle jag satsa pengarna hos jessie.. då vet man att inget kan bli likadant eftersom allt är handgjort..

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

VW-driver
291 Inlägg
19 januari 2012
Sharky skrev:
Man får se Wheeler Dealers som en variant av Bosse Bildoktorn. Mekanikern Edd China är ju riktigt duktig så tittar man på honom så får man i alla fall bra med tips.

/Göran

Ronnie.L skrev:
lustgasen skrev:

Precis. Edd är kanon och ytterligare en anledning till att man passionistiskt kollar på programmen om och om igen. I de äldre programmen hade man ju en väldigt låg budget, vilket man fick improvisera oftast när det gällde att hålla den. Idag har man ju en stor budget när man importerar kultbilar från staterna och då tillkommer ju en stor summa i frakt och inregistreringsavgifter. Budgeten ligger på £10000-15000 idag, jämfört med £1000 när programserien startade.

En rolig grej är att Edd är utbildad på King Edward's School.

Pimp my ride och liknande amerikanska realityserier på MTV och liknande är byggda efter ett överdrivet amerikanskt manus, annars hade knappast en så känd rappare som Xzibit varit programledare. Hade t.ex. man satt Mike Brewer där hade vi inte sett något liknande, snarare mer originalt.

2 624 Inlägg
19 januari 2012
Skön bump! lol

511 Inlägg
19 januari 2012
Du bumpade en 6 år gammal tråd, grattis!

?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 januari 2012
nonno skrev:

Visst är det en gammal tråd, men fick en att tänka tillbaka på de första säsongerna av OCC, må hända att det var mycket bråk osv då samt mycket annat än just chopperbygge, men jämför man med idag så är det minst dubbelt så mycket "skit" nu än tidigare.

Se bara på de senaste avsnitten som gick på Discovery. Deadliest Catch special avsnittet som gick för två veckor sedan var det ju knappt något om bygget. De visade bara OCC's "research" där dom åkte med en av båtarna, massa annat svammel och sen lite byggande följt av avtäckningen.

Avsnittet som gick i måndags var ju iaf lite bättre, men mycket handlade om rättstvisten mellan OCC och Junior Designs, som förövrigt jag själv tror är bara ett PR-trick.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

711 Inlägg
20 januari 2012
Enligt dom själva när dom vart intervjuade av nått program så är familjefejden och rättstvisten äkta.
Tyvärr sa dom om det,dom vill nog inte ha en sån dålig relation som det blivit.
Senast redigerat av jimbon (20 januari 2012)

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
21 januari 2012
Foffis skrev:
de e så med dom flesta program från MTV, på sätt o vis är MTV bra och på sätt och vis så suger de fett! som typ pimp my ride, asså... hur många är de som åker omkring i sånna dåliga bilar? de e så dåligt att dom måste fejka allt tycker jag...

Ähum... se dig bara om bland häckarna som finns här på garaget lol

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

* Studerande *
563 Inlägg
21 januari 2012
I USA så envisas man med uttrycket - The “truth” is whatever we say it is! big_smile

VW-driver
291 Inlägg
22 januari 2012
nonno skrev:

Det är ju så. Men det är ju både servervänligt och moderatorvänligt att bumpa istället för att spamma med nya trådar. Vettigt folk som vet hur forumen på Internet funger väljer i första hand att söka upp ett redan nämnt ämne, till skillnad mot rookies, som evigt skapar nya trådar när det redan finns ämnen som redan är behandlade.

Sök