3116
Sök

baslåda golf 2a + ljud

14 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
#1
tjenna..

hade tänkt mig att bygga en baslåda till min golf 2a.
har ni ngra mått så att ljudet skulle bli perfekt ???..
har ni ngra andra förslag på hur jag skall "inreda"  bilens ljud >>  låda,slutsteg, högtalare fram å bak       :p   ..max 6000 :-

tackar penthaus

781 Inlägg
8 februari 2006
#2
mp3 spelara av hysat märke. behöver inte va nån jätte dyr men ingen skit spelare heller.

ett bra frontsystem med minst 5.25" mid och separat diskant och delningsfilter.

baslåda där bak med en 10" bas och ett 4 kanaligt steg till baslådan och framsystemet.

eller ett steg lite dyrare ochh kraftigare till baslådan sen ett lite mindra till framsystemet.

bakhögtalare behöver du inga igenligen för de kommer låta rättså bra ändå med bra framsystem.

vill du ändå ha högtalare bak köp nåt billigt som du koppla på cd som du kan sätta på och av som du vill.

när man kör själv eller med folk ändast i framsätet vill man sällan att ljudet ska komma bakifrån

14 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
#3
timpan_87 skrev:
mp3 spelara av hysat märke. behöver inte va nån jätte dyr men ingen skit spelare heller.

ett bra frontsystem med minst 5.25" mid och separat diskant och delningsfilter.

baslåda där bak med en 10" bas och ett 4 kanaligt steg till baslådan och framsystemet.

eller ett steg lite dyrare ochh kraftigare till baslådan sen ett lite mindra till framsystemet.

bakhögtalare behöver du inga igenligen för de kommer låta rättså bra ändå med bra framsystem.

vill du ändå ha högtalare bak köp nåt billigt som du koppla på cd som du kan sätta på och av som du vill.

när man kör själv eller med folk ändast i framsätet vill man sällan att ljudet ska komma bakifrån
tja....tackar men  vilka märken är bra och låter för pengarna??

8 156 Inlägg
9 februari 2006
#4
Smaken är som baken. Kolla in den här tråden på rekommendationer av märken...
http://garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9390

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

OEM <3
194 Inlägg
9 februari 2006
#5
Kör med en sluten baslåda 12", Diskanter där fram och 6.5 i dörrarna fram .. sen köper du en hyfsad stereo och ett slutsteg som kan ge bas fullt med öössssss wink

These days &#9834;&#9835;

5 Inlägg
16 februari 2006
#6
Hej,,, jag behöver hjälp me dörrhögtalarna!!skulle vara himla schysst å hjälpa mig, e juh amatör på så sätt...

men mitt problem e att dörrhögtalarna jag har köpt e en aning för stora, de stora grejen e att magnetet e så pass stort så den får inte plats i dörrhålen där högtalaren ska sitta,, jag har en 6" bas på 100w, så om ni kan nån bra lösning på de, så snälla snälla hör av er. ni kan maila till min hotmail jetonmuslija@hotmail.com... Skulle vara uppskattad.. tack för er hjälp/toni

Hey Jag e intresserad av bilar å ljud!!!
Kör en Volvo s40...


Sök