3450
Sök

Laddtrycks mätare,t-koppling VAR??

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Hej hej.. snälla behöver hjälp. Är ingen bilkille som är född med bensin i blodet och olja på fingrarna..om ni fattar..

Har en laddtrycks mätare modell Auto Gauge digital .. kopplat ström o allt sånt är klart. lite kan jag faktiskt..hehehe..

Men vacum slangen, t-kopplingen .. i vilken befintlig slang ska jag koppla in den .. Bilder nedan ..

har kollar runt här o folk skriver insug o dittan o dattan men jag hajjar noll .. ingen koll alls..

Vore tacksamt.. vill juh ha igång den .. så man ser om det e ngt fel på laddtrycket..

Bilen är en V40 T4 från 01...

Tackar redan i förhand för jag vet att ngn utav er snälla själar kan hjälpa mej ...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96013/439631_s83v5n.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96013/439632_mptigf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96013/439633_y5sny9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96013/439640_k4it2w.jpg
Senast redigerat av pHeeL (23 augusti 2008)

Volvo-Beroende
289 Inlägg
23 augusti 2008
Dunka den på samma slang som orginalmätaren kanske wink?

Volvo 760 TIC -84 B23ET

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
WolfZap skrev:
Dunka den på samma slang som orginalmätaren kanske wink?

Hjälpsamt svar.. nu tar vi om detta... svara som om du skulle gjort om det va en 6årig flicka som fråga .. som bara vet vad barbie är för ngt.. så kass e jag på bilar .. allvarligt talat nu ..

Den som vet har tid två sek .. spara ner en av bilderna... rita en rund RÖD ring runt slangen som jag borde sätta in t-kopplingen i ... tack tack igen

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 augusti 2008
Vet du var du har dumpventilen på den där?? isåfall sätter du T-kopplingen på slangen som går från den till insuget, annars får du ta bättre bilder gärna lite högre upp på motorn....

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Toffe10 skrev:
Vet du var du har dumpventilen på den där?? isåfall sätter du T-kopplingen på slangen som går från den till insuget, annars får du ta bättre bilder gärna lite högre upp på motorn....

Hahahaa.. den va bra. JAG vet inte ens var turbon sitter på bilen .. tongue tongue

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 augusti 2008
Oki, men om du tar bort orginal mätaren så borde de gå en slang till den, de e bara att plugga in den i så fall på den nya mätaren...

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
men det finns ingen orginal laddtrycksmätare i bilen ... ???

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 augusti 2008
happ, då får du nog ta en bild på grenröret för ser sattan int var de sitter på den där ja...

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Toffe10 skrev:
happ, då får du nog ta en bild på grenröret för ser sattan int var de sitter på den där ja...

Grenrör, näää nå sånt har jag nog inte ...

MEN Ngn vänlig själ som har en LIKADAN/LIKNANDE BIL och har monterat en laddtrycksmätare i bilen .. så har en BILD på motorn där man tydligt ser va ni kopplat in t-kopplingen o vacum slangen .. .DET SKULLE uppskattas vänligt...

1 255 Inlägg
23 augusti 2008
Lugna dig o vänta tills imorgon då kommer du nog få svar annars kan du ju bara söka på garaget efter någon med likadan bil som har instalerat en mätare i bilen o skicka ett PM vart du ska koppla den finns många här på garaget som är duktiga på volvo så de löser sig ska du se dålig tidpunkt bara

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Anubis skrev:
Lugna dig o vänta tills imorgon då kommer du nog få svar annars kan du ju bara söka på garaget efter någon med likadan bil som har instalerat en mätare i bilen o skicka ett PM vart du ska koppla den finns många här på garaget som är duktiga på volvo så de löser sig ska du se dålig tidpunkt bara

Jo jag vet. men e så sugen på få in den o inge tålamod har man heller.. heheh hoppades väl på att just den rätta personen med det rätta svaret var inne just nu .. hahah yeah right eller hur big_smile big_smile

Får nog vänta tills denne dyker upp ...

20 Inlägg
23 augusti 2008
Här skulle jag kopplat in den.....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63556/439659_xz1nkq.jpg

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Och titta en riktig klippa... tack så hemst mkt, går ner o gör det direkt.. big_smile big_smile big_smile smile big_smile big_smile

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Freddefrost skrev:
Här skulle jag kopplat in den.....

Du, det gick tyvärr inte .. inte med dem tillbehören jag fick med iaf.. de röret var för stort för att trycka på en bit slang på och för litet för t-kopplingen ...

20 Inlägg
23 augusti 2008
Senast redigerat av Freddefrost (23 augusti 2008)

509 Inlägg
23 augusti 2008
Jag satte mitt t-kors på slangen som går till orginaldumpen.

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Thiger_84 skrev:

Om jag skulle veta var den slangen finns in min bil så skulle jag göra det oxå .. men det vet juh inte jag... :S :S

509 Inlägg
23 augusti 2008
pHeeL skrev:
Thiger_84 skrev:

Om jag skulle veta var den slangen finns in min bil så skulle jag göra det oxå .. men det vet juh inte jag... :S :S

Orginaldumpen sitter på turbon (baksidan av motorn).

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Thiger_84 skrev:
pHeeL skrev:
Thiger_84 skrev:

Orginaldumpen sitter på turbon (baksidan av motorn).

Oki ... tror seriöst att jag ska hålla mej borta från motorrummet .. har nog inte mkt där o göra.. vet juh inte ens var turbon sitter... ska man nå den enklast underifrån ???

87 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Freddefrost skrev:
Koppla den här då, borde funka....

Du menar alltså här.. där jag markerat ..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96013/439664_xizic4.jpg

Kapa den och i med t-korset där.. ???

Sök